To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Grzanie silnika - Przyczyny
wookie - Wto 22 Wrz, 2015
Mój sterownik łapie temperaturę, bo nie ma żadnego chlodzenia, zamknięty jest niewentylowanej skrzynce. Ponawiercam otwory, żeby pęd powietrza chociaż wymieniał powietrze w skrzynce, to powinno być lepiej.
Na pewno gdybym miał sterownik na zewnątrz, to grzanie sterownika nie byłoby zauważalne.
raymaxxx - Wto 22 Wrz, 2015
Dokładnie to miałem na uwadze, jak ma poniżej 60st to nie wiem czy warto skrzynię dziurawić....
wookie - Wto 22 Wrz, 2015
Jednak podziurawię, to nie jest docelowa skrzynka, przez zimę dorobię się porządniejszej.
Ta co mam to zwykła skrzynka na narzędzia z marketu za 15 zł , więc nie szkoda wiercić.
Z drugiej strony jak na takie proste i tanie rozwiązanie, to ta skrzynka całkiem dobrze się sprawdza.
Tomas - Czw 24 Wrz, 2015
Czy przyczyną zwiększonego grzania może być problem z halami ?
Jak piszę tas na blogu:
Cytat: | Jak rozpoznać pracę bezczujnikową sterownika?
Łatwo sprawdzić czy sterownik działa w trybie czujnikowym lub bez czujnikowym.
Podnieś tylne koło do góry
Daj delikatnie gazu aby koło lekko i powoli ruszyło z miejsca
Obserwuj zachowanie koła. Jeśli koło najpierw delikatnie się cofnie i dopiero potem zacznie obracać w dobrą stronę – oznacza to pracę bezczujnikową i prawdopodobną awarię. Silnik sterowany czujnikowo (ze sprawnymi czujnikami) zawsze startuje od razu kręcąc w dobrym kierunku. |
U mnie występuje delikatnie to zjawisko. Tzn silnik przy przekręceniu manetki cofa się w bardzo małym zakresie (ok 1 cm) i potem do przodu już normalnie. Co prawda podczas normalnej jazdy tego nie czuć i startuje od zera i dobrze przyspiesza.
Ale nie mam pojęcia gdzie może być problem czy z halami czy ze sterownikiem. Silnika nie rozkręcałem. Kabelki hali są ok. Co prawda uszkodziła mi się izolacja przy ściąganiu głównego pancerza (bez napięcia) ale zaizolowałem odrazu. Później przeprowadziłem tryb samonauki w sterowniku (bo koło kręciło wspak) i zacząłem normalnie jeździć a silnik dobrze ciągnie (tak mi się wydaje).
tas - Czw 24 Wrz, 2015
No to odłącz czujniki halla i sprawdź, czy cofanie się koła jest inne niż z nimi.
Jeśli nie - sterownik pracuje bez czujnikowo i to w pewnych warunkach może powodować szybsze nagrzewanie.
Tomas - Czw 24 Wrz, 2015
Odpiąłem złączkę halli i bez różnicy, czyli całość pracuje w trybie bezczujnikowym.
Czy sterownik przez użycie trybu samo-nauki mógł przestawić się w tryb bezczujnikowy
....czy odrazu skupić się na szukaniu uszkodzonego przewodu lub hala w silniku
piotrrs11 - Czw 24 Wrz, 2015
No tak,
Padły halle więc przestał ogarniać ( z tego co napisałeś )
Nauczyłeś go pracować bez czujek i jakoś sobie radzi
Ja w swoim 9c obecnie także jeżdżę bez czujników mimo iż 3 krotnie podejmowałem próby wymiany i jakoś daje radę. Ale na dniach chyba podejdę do tematu ponownie ;]
atomek1000 - Czw 24 Wrz, 2015
Sprawdz miernikiem czy wszystkie halle działają, zajmje ci to 5minut i sie dowiesz co trzeba zrobić
Tomas - Pią 25 Wrz, 2015
Obleciałem halle i są ok.
Jak można sprawdzić drożność przewodów w drugą stronę tzn od złączki na przewodach halli do sterownika ?
piotrrs11 - Pią 25 Wrz, 2015
Na początku zawsze możesz sprawdzić czy sterownik daje napięcie na halle.
Ciągłość przewodu możesz sprawdzić omomierzem ale to wymaga otwarcia sterownika.
Tomas - Pią 25 Wrz, 2015
Cytat: | Na początku zawsze możesz sprawdzić czy sterownik daje napięcie na halle. |
Jaka procedura ?
atomek1000 - Pią 25 Wrz, 2015
czarny i czerwony zmierzyć czy jest ~5V na wtyczce od halli
Tomas - Pią 25 Wrz, 2015
Napięcie od sterownika ok.
Może samo-nauka sterownika (robione na początku) stwierdziła że bez halli tyż się da ?
Co można by jeszcze sprawdzić ?
tas - Pią 25 Wrz, 2015
włącz samonaukę jeszcze raz z włożonymi hallami
|
|
|