To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Odkłócanie instalacji silnika indukcyjnego

Anonymous - Pią 25 Lip, 2008

Liściasty ta wanna na akumulatory to dobry pomysł, wszyscy wiemy że środek ciężkości czym niżej tym lepiej, a nie wszyscy tak robią.
Na dno wanny dobrze było dać elastyczną podkładkę gumową do amortyzowania drgań akumulatorów, które tego nie lubią.
Ciekaw jestem jak wykombinujesz mocowanie akumulatorów z przodu...

Lisciasty - Pią 25 Lip, 2008

To akurat nie mój pomysł, a Zbyszka :P
Amortyzacja oczywiście, będę kombinował.
A z przodu to na kątownikach się podwiesi lub na jakiejś innej platformie,
zobaczymy. Na razie muszę do kraju wrócić bo nie ma mnie w domu i robota stioi :(

Anonymous - Pon 04 Sie, 2008

No i niestety...
Wymieniłem wszystkie kable na LiYCY i nadal jest to samo. Silnika nie mogę już zaekranować. Podejrzewam, że właśnie tędy wydostają się zakłócenia.
Więc po moim temacie. Dyskutujcie nadal, może się komuś przyda.

Pzdr maniaków napędu elektrycznego :)

Lisciasty - Pon 04 Sie, 2008

Ja w desperacji zamierzam pożyczyć skądś oscyloskop i popatrzyć co syfi w instalacji...

A co do ekranowania silnika, może po prostu owiń go cienką blachą aluminiową
albo inną, podepnij uziemienie i zobacz, może się uda.

Anonymous - Pon 04 Sie, 2008

Silnik jest w piaście koła. Jak sobie to wyobrażasz? :)
Anonymous - Pon 04 Sie, 2008

zeeltom napisał/a:
Silnik jest w piaście koła. Jak sobie to wyobrażasz? :)


To już jest w obudowie metalowej, czyli jest ekranowany.

Anonymous - Pon 04 Sie, 2008

Ale jak siał, tak sieje nadal.
Poddaję się.
:)

Lisciasty - Pon 04 Sie, 2008

Przejdź się do sklepu z CB albo do jakiegoś kumatego serwisanta RTV,
to musi być kurde jakaś prosta sprawa, tysiące samochodów jeździ z radiem i im działa ;)

Anonymous - Pon 04 Sie, 2008

Ale nie tysiące rowerów elektrycznych...
Lisciasty - Wto 05 Sie, 2008

A czym się różni alternator w samochodzie od silnika w chińszczyźnie?
Anonymous - Wto 05 Sie, 2008

Obudowa alternatora się nie obraca?
Lisciasty - Śro 06 Sie, 2008

No właśnie, i nic poza tym :>
Jak kupisz dobry filtr do CB ewentualnie dobre CB radio to nie ma prawa szumieć

Jest tego od cholery:

http://www.allegro.pl/search.php?string=cb+filtr

Anonymous - Śro 06 Sie, 2008

Nie wiem, czy czytałeś temat od początku.
Zakłócenia nie przenoszą się przez zasilanie, tylko przez antenę, która odbiera masę szumów i warkotów z falownika. Dzieje się to nawet przy podłączeniu radia do zewnętrznego zasilania.
Wymieniłem wszystkie przewody na ekranowane LiYCY i nadal nie pomaga.
Wygląda na to, że silnik pomimo obudowy jest anteną nadawczą tych zakłóceń.

Anonymous - Śro 06 Sie, 2008

A wykonałeś ekranowanie falownika ?
Na próbę można go owinąć folią aluminiową pakunkową (tą z śniadania)
i podłączyć folię do masy.
Silnik wystarczy że jest podłączony do ekranu kabla i do masy falownika.
Masą zazwyczaj jest minus akumulatora, ale trzeba sprawdzić czy nie jest to plus.

Anonymous - Śro 06 Sie, 2008

Falownik jest w aluminiowym pudełku oryginalnie.
Co do minusa muszę sprawdzić.

Ekranowanie nic nie dało.
Odpuszczam sobie CB w rowerze :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group