To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Elektryczny Longboard - deska z napędem BLDC 2x1.5kW
qaz33 - Nie 11 Paź, 2015
Te silniczki maja hallotrony?
tas - Nie 11 Paź, 2015
Z hallami byłby szał
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=15686
Modelarskie bez czujników podczas dawania gazu pod obciążeniem tracą synchronizację i niestety, cierpi na tym sterownik i ogólna sprawność. Takie silniki są jednak przeznaczone do stałej i równomiernej pracy.
IdeaTB - Nie 11 Paź, 2015
qaz33 napisał/a: | Te silniczki maja hallotrony? |
Niestety nie mają... trochę obawiałem się rozjeżdżania obrotów czy tez przyspieszenia obu silników ale wydaje mi się ze jeżeli rozbieżności będą niewielkie na poziomie 5-10% to nie powinno to stanowić problemu, jedyne czego się własnie obawiam to rozzsynchronizowywania się silników.
Miałem zrobić czujniki takie jak podrzucił w linku tas i chciałem kupić ESC z wyjściem na czujniki halla ale zaryzykowałem z prostszym wariantem bez. Wiele osób jeździ bez czujników z podwójnym napędem więc chyba jednak nie stanowi to aż takiego problemu... pojeździmy zobaczymy....
Rafał - Nie 11 Paź, 2015
IdeaTB napisał/a: | iele osób jeździ bez czujników z podwójnym napędem więc chyba jednak nie stanowi to aż takiego problemu.. pojeździmy zobaczymy.... |
Główny problem stanowi tu zaawansowany silnik i słaby sterownik. Ja musialem kupić porządny sterownik by silnik z nim współpracował dobrze.
Jeśli masz zestaw który dobrze działa to jedynym minusem będzie utrudnione ruszanie z miejsca.
Silniki to 5045??
qaz33 - Pon 12 Paź, 2015
Ktoś sie pokusił i zrobił nawet FOCa na taki silnik. Ale to już spora zabawa
https://www.youtube.com/watch?v=wqtW4poaKG0
IdeaTB - Pon 12 Paź, 2015
Rafał napisał/a: | Główny problem stanowi tu zaawansowany silnik i słaby sterownik. Ja musialem kupić porządny sterownik by silnik z nim współpracował dobrze.
Jeśli masz zestaw który dobrze działa to jedynym minusem będzie utrudnione ruszanie z miejsca.
Silniki to 5045?? |
A jaki to porządny sterownik kupiłeś?
Moje silniki to 5055-280kv
qaz33 napisał/a: | Ktoś sie pokusił i zrobił nawet FOCa na taki silnik. Ale to już spora zabawa |
FOCa? nieźle. Super było by mieć maksymalną sprawność z zastosowanych silników ale na średnio budżetową deskę wystarczą gotowe regulatory...
Jak bym chciał zrobić bardziej wydajny sprzęt to musiał bym mieć większy budżet, wszedł bym tez w lepsze silniki, co jak co to Turnigy Aerodrive SK3 to średnia półka...
Jak będę potrzebował większej kontroli (bo aktualny zestaw się nie sprawdzi) to faktycznie dorzucę czujniki halla. Są gotowe ESC z kontrolą prędkości przez czujnik halla. Dla przykładu wcześniej miałem w planie kupić SKYRC TORO TS150A. Trochę gadzeciarski bo można go konfigurować z smartfona poprzez bluetooth ale podobno całkiem przyzwoicie działa...
Rafał - Pon 12 Paź, 2015
IdeaTB napisał/a: | FOCa? nieźle. Super było by mieć maksymalną sprawność z zastosowanych silników ale na średnio budżetową deskę wystarczą gotowe regulatory... |
To jest wg mnie najlepszy sterownik jak można obecnie kupić do podobnych konstrukcji. FOC, mały, programowalny itd.
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=35&t=63540
IdeaTB napisał/a: | A jaki to porządny sterownik kupiłeś? |
HK 150A car esc, czyli praktycznie to samo co TORO TS 150A, czy Turnigy Trackstar 150A. Można podłączyć halle, dobrze współpracuje z silnikiem, nie gubi synchronizacji, najbardziej polecany na endlessie do tego typu pojazdów.
http://www.hobbyking.com/...Warehouse_.html
IdeaTB - Śro 20 Sty, 2016
Trochę to trwało ale poważna kontuzja kolana spowodowała ze nie chciałem kusić losu i przeciągałem realizację jak najdłużej potrafiłem
Nadal jestem uziemiony ale deska jest już w wersji jeżdżącej i na razie po testach "laboratoryjnych" czyli jazda w holu w domu więc bez szału.
Na razie z jednym modułem LiPo tj 5Ah 6S, jest jeszcze miejsce na drugi taki sam więc w teorii zasięg 25km
Jestem zaskoczony ze zastosowane silniki radzą sobie ze startem od 0 z pełnym obciążeniem a ważę 85kg.
Zakładałem ze przy małych prędkościach moment obrotowy silników bez-szczotkowych będzie zbyt mały... Fakt że po delikatnym rozpędzeniu 1-2km/h deska startuje płynniej ale przy starcie bez rozpędu nie jest źle.
Przyspieszenie mimo ustawień w regulatorach LOW jest ostre, zrzuca z deski więc trzeba bardzo ostrożnie z spustem apki, hamowanie ustawione na 50% jest w miarę optymalne ale testy w domu to nie testy więc za wcześnie na rzeczowe wnioski.
Poniżej fotki deseczki i film z palenia gumy
Film z startu i hamowania bez obciązenia
radasss - Nie 31 Sty, 2016
Super wykonanie. Szczególnie elementy mocujące silniki.
Są nawet takie osie
IdeaTB - Nie 31 Sty, 2016
radasss napisał/a: | Super wykonanie. Szczególnie elementy mocujące silniki.
Są nawet takie osie |
Zespoły napędowe z "osiami" które pokazałeś są oczywiście najbardziej idealnym rozwiązaniem ponieważ nie ma żadnych przekładni pasków ani wystających elementów ale nie wiadomo z jakiej gumy wykonane są koła, jaką mają trwałość, ilość gumy na piastach tez jest niewielka... pytanie co będzie jak się zużyje i jak toto się zachowuje na rożnych nawierzchniach.
Przy zastosowaniu rozwiązania klasycznego nie mam tych obiekcji.
Stosuje traki jakie mi pasują w moim przypadku traki (trucks) Paris, to samo dotyczy kół, ja zastosowałem Orangatang Kegel, czyli elementy bardzo przyzwoite z średniej półki.
Koła i truck(i) odpowiadają w dużym stopniu za komfort i bezpieczeństwo jazdy i co najważniejsze jak się zużyją kupuje nowe w dowolnym sklepie.
radasss - Nie 31 Sty, 2016
Też o trwałości kółek pomyślałem. Jakiś filament 3D wytrzymuje trwale min. 120° C ?
IdeaTB - Nie 31 Sty, 2016
Nie wiem, nie testowałem w takich temperaturach.
ABS ma wyższą temperaturę topnienia ale nie wiem czy nie zmienia właściwości przy 120 stopniach C. Na pewno się nie topi ale może w jakiś sposób ulpastycznia
W swojej konstrukcji koła pasowe wykonałem z ABS własnie z uwagi na temperaturę, któa może powstawać przy pracy z paskami, pozostałe elementy wykonałem z PLA z uwagi na wytrzymałość. Czas pokaże jaka będzie trwałość tych elementów.
IdeaTB - Czw 04 Lut, 2016
Mała aktualizacja zespołu napędowego, czyli otwory do chłodzenia silników i pałąk zabezpieczający.
maniekrox - Czw 04 Lut, 2016
Bardzo mi się podobają te mocowania silników, dobra robota!
IdeaTB - Czw 04 Lut, 2016
Dzięki za dobre słowo
Konstrukcja klatki uchwytu silników daje przyzwoitą sztywność, wiadomo ze PLA to nie aluminium ale pierwsze testy przeszedł uchwyt pozytywnie i co najistotniejsze jest tani w produkcji
Teraz chodzi mi po głowie
- uchwyt silników z samo-napinaczem pasków
i
- uchwyt dla jednego silnika z komorą na moduł radiowy i regulator obrotów (więc odejdzie jedna puszka spod deski) przy wersji ekonomicznej longborda.
Bardzo się broniłem przed takim wariantem ale jak się okazuje na asfalcie napęd jednego koła nie stanowi problemu a i jeden silnik bez najmniejszego problemu daje radę po płaskim i przy niewielkich nachyleniach
|
|
|