To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość?

Roswell - Pon 02 Lip, 2018

Z tego co na szybko poszukałem to np. mxus mx15r masz 350W-500W albo jak chcesz słabszy to mxus F08 ma chyba 250W
skoro szukasz silnika o niższej mocy to może jednak na przód ? będzie to chyba odrobinę wygodniejsze w ewentualnym serwisowaniu

slow - Wto 03 Lip, 2018

Ja mam XF08 z zasilaniem 36V i bardzo sobie chwalę mimo mojej wagi ok. 90kg
krzych - Wto 03 Lip, 2018

Roswell napisał/a:
skoro szukasz silnika o niższej mocy to może jednak na przód ? będzie to chyba odrobinę wygodniejsze w ewentualnym serwisowaniu

E, nieeee, widelec chcę mieć cały (amor)

No dobrze, w takim razie pytanie:

Np. tu znalazłem (wreszcie) Mxus XF08C

Rozumiem, że sterownik do niego to np. http://mxus.pl/sterowniki...p-sinwave-.html

a do tego wyświetlacz http://mxus.pl/wyswietlacze/41-kt-lcd3.html lub http://mxus.pl/wyswietlacze/53-lcd6.html

później tylko aku i ... po robocie? Na legalu i z "kopytem" w mieście i pod górki...?

wibi - Śro 04 Lip, 2018

krzych napisał/a:
..Zerknąłem - nie umiem szukać najwyraźniej... nawet google nie bardzo daje radę ....Podałbyś jakiś przykład np. 250 watowego...?

Naprawdę nie umiesz szukać, podaję najprostsze przykłady które jednak nie są "okazjami" ale są.Dodam, że dokładnie 28.czerwca br. ja na OLX kupiłem za 350 zł silnik Bafang BBS01 chociaż o sporym przebiegu (3000km) którego muszę tylko przesmarować.Jest to mój drugi BBS01 a pierwszego też kupiłem na OLX za 450zł.Jak więc widzisz okazje bywają.Teraz te wspomniane wyżej : https://www.olx.pl/oferta...html#ce780d9d03


https://www.olx.pl/oferta...html#ce780d9d03

https://www.olx.pl/oferta...html#ce780d9d03

krzych - Czw 05 Lip, 2018

Takie być może głupie pytanie mam...

Jest taka strona (jedyna która wygląda lekko na "firmową", ale coś mi tu nie pasuje) https://www.bafang-e.com/en/components/motor.html

Na tej stronie są jakieś inne midy, a w ogóle nie widzę BBS01. Czy ja o czymś nie wiem? Już nie produkują? O co chodzi?

krzych - Czw 05 Lip, 2018

Hehe, tak, to jest ich strona - tutaj jak gość tak samo nie wiedzący o co chodzi to odkrył https://www.youtube.com/watch?v=2FmMHqtMMtk :)

Nawet wspomniał coś o "starej nazwie" 8fun. Co jeszcze bardziej mnie zniechęca, bo skoro tak to wygląda na to, że naprawdę już nie produkują skoro nie ma na stronie?

doomsayer - Sob 18 Sie, 2018
Temat postu: Silnik do ramy falcon.
Witam. Przymierzam się do budowy elektryka na bazie ramy falcon v2. Mam spore doświadczenie jesli chodzi o enduro rowerowe o jazdę motocyklem. Jaki jest wedlug Was najlepszy silnik do tego typu roweru. Szukam silnika ktory bedzie juz tym ostatecznym a nie że za sezon lib dwa będę musiał wymieniać na mocniejszy. Myslalem nad mxsusem 5k turbo i jego slabszym odpowiednikiem 3k turbo.
Czy zwiekszenie masy nieamortyzowanej w tylnim kole ma.wplyw na jazdę?
Czy posiadanie przerzutek.wntego typu rowerze ma sens, czy wystarczy pojedyncza zębatka?
Rower bedzie dosyć często jezdzilr w terenie a i moja waga 110kg robi swoje.
Zgory dziękuję za odpowiedz i wyrozumiałość ;) :mrgreen:

exif - Wto 15 Sty, 2019

Moim zdaniem do Falcona to bardziej silnik QS 205 lub 273, bo z mxusem skonczy sie to watowicą, grzaniem silnika i zmianą na mocniejszy.
soad - Sob 02 Mar, 2019

Panowie, a czy taki silnik ma rację bytu? Jest tańszy a dość mocny :D https://megaenergy.com.ua/kits/akses/motot5000Wgearless Do fulla
vwrafi - Wto 26 Mar, 2019

Witam.

Kupiłem silnik w tylnim kole z Aliexpress. Zestaw: koło 700c ( 28 cali ) i silnik Bafang 48V 500W. Zestaw przyszedł już do mnie, ale jeszcze go nie podłączałem, gdyż jestem w pracy. Na silniku jest napisane, że jest do kół 20 cali. Tzw. code jest 10, czyli to silnik wysokoobrotowy z niskim momentem, a z tego co mi wiadomo, to do kół 28 cali powinien być raczej silnik wolnoobrotowy ale z dużym momentem ( code 12 lub code 13 ). Czym to może skutkować? Czy rzeczywiście to jest aż tak ważne?

Wojtek - Śro 27 Mar, 2019

Podczas przyspieszania i jazdy pod górkę w porównaniu do wolnego silnika będzie pobierał większy prąd. Nawet o 40-50%, aby utrzymać tą samą prędkość co silnik wolny. Po równym prąd będzie podobny przy tej samej prędkości, tyle, że wolny rozpędzi się do np. 40km/h, a szybki dopiero „ożyje” i bujnie się do 60km/h, oczywiście pobierając odpowiedni prąd.
vwrafi - Śro 27 Mar, 2019

Dzięki. Ja mieszkam w kujawsko-pomorskim, górek u nas brak. Jak już są to jedynie jakieś krótkie podjazdy, także zostanę przy tym silniku co mam, tym bardziej, że sprzedawca z ali odpisał mi, że ten model w wersji na kasetę istnieje tylko w takim szybkim nawoju oraz paczka przyszła mi bez cła i VAT dlatego chyba pasuje mi to co mam.
Cas05 - Nie 26 Maj, 2019

Witam!
Kupiłem "grubasa" z zamiarem jazdy po piaszczystym terenie - mieszkam przy pustyni Błędowskiej. Jest na kolach 26"x4". Dawno nie jeździłem na rowerze i powiem ze ciężko się na nim jeździ po sypkim piasku, a wyjechać pod piaszczyste wydmie to nie takie łatwe (trochę techniki trzeba mieć - dociążać tył bo inaczej opona buksuje - może trzeba jednak założyć oponę z moto??).

Jaki silnik polecilibyście - szybkich prędkości nie będzie, tylko z powodu jeżdżeniu ciągłego po piachu to tak jak by nontoper pod górkę w normalnym rowerze - przynajmniej mi się tak wydaje (i takie odczucie maja moje nogi parę set metrów po piachu i przerwa musi być).

A może napęd na dwa koła ... :?:

Z racji tego że nawet nie jestem "zielony" to pytam tu - nie moglem znaleźć podobnego tematu, jeśli coś powtórzyłem to proszę o przekierowanie.

Pozdro!

kuń - Nie 23 Cze, 2019

Witajcie.
Potrzebuje podpowiedzi, pomocy.

Nietypowe zastosowanie napędu rowerowego. Kawiarnia rowerowa, cos w ten deseń. ( to nie moja kawiarnia )

https://www.google.pl/sea...f=1554471832310

czyli 2 koła z przodu i 1 z tyłu napędowe.

Zamieniłem poprzednie tylne koło - zamiast wolobiegu 34 dałem kasete 46 oraz zamiana korby z 24 na 22 wszystko by uzyskac maksymalną moc bo pa pierwotnym zestawie 24 z przodu i 34 z tyłu ciężko się jechało.

do tego zestawu mamy przerzutkę tył slx 7000 i łańcuch 120 ogniw.

używanie tylko 1 blatu z przduu-22- oraz 1 zębatki z tyłu- mianowicie 46
Koło zaplecione na maksymalnie pancernych podzespołach jakie mogłem kupic w sensownej cenie.
ostatnie jazdy próbne : jazda po płaskim jest ok, górki wykańczają albo wręcz uniemożliwiają jazdę.
mam po drodze podjazd -ul bukowa w Międzyzdrojach. można obejrzeć w gogle map.
gogle map przekłamuje, nachylenie nieco większe niż widać to na zdjęciach.

sąsiednia ulica -leśna- jest stroma ma nachylenie ponad 10% liczyłem mniej więcej w programach zczytujacych wysokość ( wysokościomierz.pl ) i wyszło mi ze nachylenie ulicy jaka mnie interesuje to około 9%


wykombinowałem coś takiego:
tylne koło zostaje rowerowe ,na nim kaseta 46t na tej zębatce jest lańcuch i tylko na tym ustawieniu będzie jechane na nogach.
Natomiast na bagażniku ( może w skrzynce) dodam cos takiego:

https://magma.sklep.pl/product-pol-1216-Silnik-z-przekladnia-slimakowa-200W-12V-wozek-motoreduktor-naped-ogrodniczy-naped-do-bramy-slimakowy.html

ten silnik przez wolnobieg z zebatką 12 T bedzie spięty z kasetą ( na kasecie będą 2 łańcuchy ) oddalone od siebie o 1 zębatkę by nie tarły. będzie na zębatce 36 t

wolnobieg : https://nexun.pl/pl/p/Wolnobieg-1s-12T/451

podobno można go przerobić, zeszlifować tak by pasował na łańcuch 11 rzedowy .

silnik z wolnobiegiem połączony bedzie wytoczoną osią, wolnobieg nakrecony na oś.

200W 12v z przekładnią, obroty na wyjściu 110/min co da przy zębatce wyjściowej 12T i zębatce odbiorczej 36t około 37 obr /min razy 60 min mamy 2200obr /h , licząc ze koło ma w zaokręgleniu 2m obwodu mamy 4400 m /h = 4,4km/h

licze że: jadąc na napedzie rowerowym ten wolnobieg na zębatce z silnika na to pozwoli- nie będzie oporów dużych, natomiast przy jeździe na silniku silnik kręci zębatką zębatka przenosi napęd łańcuchem na kasetę kaseta kręci kołem tylnym i jedziemy, oczywiste jest ze nie wysprzęgle nie odłączę wtedy napędu rowerowego i pedały będą sie kręciły-napędzane łańcuchem rowerowym ale przy prędkości 4,5km /h bedzie to do przeżycia .

silnik 200W 12V z obrotami 110 /min ma 15 NM po przekładni. licze że jak puszcze napęd przez kolejną przekładnię-czyli przerzutkę- to wzrośnie x3

https://magma.sklep.pl/product-pol-4601-Silnik-elektryczny-do-roweru-24V-350W-1016LZ-motoreduktor-do-wozkow-inwalidzkich.html

ten ma 19,76

dobrze kombinuje?

są silniki tańsze już z zębatką i wolnobiegiem ale nawet po przekładni maja za duże obroty- około 350 /min

aha i najważniejsze, takiej jazdy nie będzie dużo, ze 200m dziennie.

pytanie czy to zadziala? czy takie spięcie 2 napedów bedzie ok?
jak myślicie silnik 200W da rade? bedzie jakis sterownik zeby miękko to startowało i manetka gazu.
i pytanie o akumulator : silnik pod obciążeniem bierze 24A to jaki akumulator brać ? żelowy pewnie, ale jaki? jak dobrze rozumuje np akumulator 24AH -magazynuje 24A ( i moze to oddać -np 1 A przez 24h albo 24A w 1 h ) oczywiscie mówimy o całkowitym rozładowaniu itp,niewskazanym i chyba niemożliwym nawet.
Ale jak rozpoznać ile odda akumulator w poborze ciągłym bez uszczerbku dla siebie? rozruchowy prąd np 200A nic mi nie mówi, nie wiem ile on odda przez np 4 minuty działania stałego )

odnosnie pojemności:
jesli mam do przejechania 200m a prędkość to około 4,5h to przez 1 min przejade 75m .
czyli 200 m przejade w okolicy 3 min
jesli pobór silnika pod obciążeniem to 24A /h bo tak to rozumiem.
to 24dzielimy przez 1/20 h ( 3 min ) i mamy 5 A poboru przez 3 min
więc np akumulator 10AH byłby wyładowywany do połowy ?


proszę podpowiedzcie bo na silnikach w ogóle się nie znam.

kuń - Nie 23 Cze, 2019

Możecie się śmiać ale zastanawiałem się nawet nad systemem mocowania wyciągarki elektrycznej.jakis system by obecny łańcuch wykorzystać a dodawać tylko mocowana doraźnie na 2. czy 4 śruby lekka wyciągarek o mocy 700w. Sterownik w rękę ,tyłek na siodełko .wyciągarka podłączona pod mój akumulator.110 ah głębokiego rozładowania i pojechali.tylko jakoś wykombinowac by wyciągarka szybciej się kręciła albo dodać do niej zębatkę np 36t i chwilowo zrzucić przerzutek z tyłu na 36t wtedy 1 obr wyciągarki to 1 obr koła .kwestia dobrania.ale to już raczej ostateczność.wolalbym silnik z tyłu.moze i dało by się z niego prądnice zrobić;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group