To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość?
Mobil - Sob 07 Lis, 2015
Odgrzebuje kolejny temat Jaki jest sens zmniejszenia koła z 26" na 24" jeśli moja rama i amortyzator są przystosowane do 26"? Czy zmiana jest odczuwalna dla użytkownika i silnika?
Ogólnie uwzględniamy taki scenariusz...
-silnik 9c 10x6
-napięcie znamionowo 72V i prąd tyle ile zniesie dopóki się nie będzie grzał
-sterownik wektorowy
A teraz dwie możliwości kół z naciskiem, że przód i tył muszą być identyczne.
-koło mtb 26" (duży wybór opon, rozmiar odpowiedni pod rame)
-koło mtb 24" + spora opona (średnio z obręczami i oponami, "agresywniejsze" zachowanie roweru)
Obręcz motocyklowa raczej odpada bo aż taki potwór to raczej nie będzie a poza tym zostajemy przy koncepcji rowerowej.
Może są inne lepsze kombinacje silników i rozmiarów obręczy?
tas - Sob 07 Lis, 2015
W konstrukcjach "klasycznych" lub na płaskie tereny to wybór koła można zlekceważyć i mieć co wygląda fajnie.
Ale im bardziej chcemy czerpać z bajka hmmm... zabawę lub w im cięższym terenie chcemy jeździć to już fajnie jest wybrać 24" bo to daje moment, mniejsze zużycie energii, mniejsze grzanie i inne zalety.
Popatrz na amerykańskie konstrukcje z ESa, tam królują 20", 24" od lat. A oni jednak mają większe doświadczenie elektryfikacyjne niż my.
Nawet w superbajkach sprawdzają się obręcze rowerowe 24" Reeborn oraz Sunrims Double track na szprchach 11G/2.5mm, pancerne są.
Mobil - Sob 07 Lis, 2015
Czyli pozostaje mi pancerna obręcz 24", szprychy 2.5mm oraz silnik 10x6? Dodam tylko, że konstrukcja to full Kona Stinky Primo 18" + w planach dwópółka Marzocchi więc bardziej zabawowo
Anonymous - Sob 07 Lis, 2015
W słoneczniku miałem 26 cali i zbierał się jak żółw. Teraz mam 24 cale i jest o niebo lepiej.
Mobil - Sob 07 Lis, 2015
Więc decyzja zapadła, dzięki Pany
Anonymous - Sob 14 Lis, 2015
mleczny napisał/a: | No właśnie nie widziałem . Ale powinna być nie do zajechania bo w niej są stalowe zębatki jak w skrzyni biegów. Prędzej zęby z blatów się posypią. A na pewno jest wytrzymalsza niż standardowy łańcuch. Jeżeli niema osoby z doświadczeniem co do tej przerzutki planuję przez zimę z tym pomajstrować.
Wracając więc do pytania:
Możecie polecić jakiś mocny silnik mid, który w miarę wygląda i można sterować standardowym sterownikiem + zasilać 60V? |
przeniesienie napedu z mida na piasty wielobiegowe moze nie byc ryzykowne tylko wtedy gdy: mid nie jest mocniejszy niz 250w, ew. jesli zainstalujesz zembatke przenoszaca naped od mida w miejsce tarczy hamulcowej(do korpusu) piasty wielobiegowej.inaczej wewn flaki posypia sie.czytalem specyfikacje shimano i rohloffa. jest jeszcze nuvinci ktora znosi slabe silniki mida rzedu ok 500w
sannis - Nie 15 Lis, 2015
Mobil napisał/a: | Odgrzebuje kolejny temat Jaki jest sens zmniejszenia koła z 26" na 24" jeśli moja rama i amortyzator są przystosowane do 26"? Czy zmiana jest odczuwalna dla użytkownika i silnika? |
Zrób tzw. 64 czyli 26 z przodu i 24 na grubym balonie z tyłu. Tak jak to jest w motocyklach do off roadu. Bedzie pan zadowolniony, o ile w Konie z tyłu jest miejscy na duzy balon...
tas - Nie 15 Lis, 2015
Cały sens z kołem 24" to jest taki, żeby ono jednak miało mniejszą średnicę.
Jeśli komuś się marzy duży balon no to 20"
raymaxxx - Nie 15 Lis, 2015
Tas a to na prawdę jest odczuwalna różnica między 24 a 26 na tej samej oponie (powiedzmy 2,2")?
Pykacz - Nie 15 Lis, 2015
To może ja powiem bo wiem (info z 1 ręki) co prawda inny rozmiar ale różnica mniej więcej taka sama lub mniejsza niż 24-26 .
Tatko ma obręcz moto 1.40x16 a na tym kapeć 2,125 z ciekawości zmienił na 2,75 a po tygodniu wrócił do 2,125. Bo twierdzi że mu "fura" lepiej na tym podaje .
raymaxxx - Nie 15 Lis, 2015
no właśnie chodzi mi o to ile lepiej w % np, jak jedziesz np 50kmph po płaskim na kole 26 i 24 to ile na jednym i na drugim kontroler amperów ssa z aku (wiadomo że na mniejszym kole większe napięcie ale to pomijam bo nieprzekłada się to na straty w miedzi, a przynajmniej nie w takim stopniu jak różnica kwadratów prądów...)?
Mobil - Nie 15 Lis, 2015
sannis napisał/a: | Mobil napisał/a: | Odgrzebuje kolejny temat Jaki jest sens zmniejszenia koła z 26" na 24" jeśli moja rama i amortyzator są przystosowane do 26"? Czy zmiana jest odczuwalna dla użytkownika i silnika? |
Zrób tzw. 64 czyli 26 z przodu i 24 na grubym balonie z tyłu. Tak jak to jest w motocyklach do off roadu. Bedzie pan zadowolniony, o ile w Konie z tyłu jest miejscy na duzy balon... |
Miejsca w tej ramie jest na wszystko
sannis - Nie 15 Lis, 2015
tas napisał/a: | Cały sens z kołem 24" to jest taki, żeby ono jednak miało mniejszą średnicę.
Jeśli komuś się marzy duży balon no to 20" |
Tak to prawda, chodzi o średnicę i trzeba znaleźć kompromis między balonem a średnicą. Tylko kolega pisał o ramie Kony. Mam wątpliwości czy tam wejdzie balon 24x3.0 ale takie 24x2.5 pewnie już wejdzie i chyba mocno nie zwiększy średnicy a na przód moze w tej Konie dać 26x2,1... No a z obręczami moto to jest super opcja tylko trzeba mierzyć czy się zmieści na szerokość, bo niektóre tylne wahacze są spawane z podkową na 26' i ciężko coś tam wepchnąć na szerokość.
Uprzedziłeś mnie swym postem jak pisałem. Próbuj z felgą moto.
Mobil - Nie 15 Lis, 2015
Dziś przymierze koło 24" i prawdopodobnie takie będą w mojej konstrukcji. Nie buduje superbajka a mój rower musi być maksymalnie zwinny
tas - Nie 15 Lis, 2015
raymaxxx napisał/a: | no właśnie chodzi mi o to ile lepiej w % np, jak jedziesz np 50kmph po płaskim na kole 26 i 24 to ile na jednym i na drugim kontroler amperów ssa z aku (wiadomo że na mniejszym kole większe napięcie ale to pomijam bo nieprzekłada się to na straty w miedzi, a przynajmniej nie w takim stopniu jak różnica kwadratów prądów...)? |
Zakładając 8% różnicy w obwodzie i średnicy:
Wady:
-8% prędkości max
Zalety:
+8% lepsze przyśpieszenie, lepszy moment
-8% mniejsze zużycie energii
-8% mniejsza minimalna prędkość wysokiej sprawności
-8% mniejsze grzanie silnika
-8% mniejsze prądy czerpane z akumulatora
+ możliwość używania szybszego silnika
+ możliwość utrzymywania wyższych średnich mocy
Coś w tym stylu by trzeba było rozpatrywać różnice
|
|
|