To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Hamowanie silnikiem nie działa... tzn prawie
hudy147 - Pon 12 Paź, 2015 Temat postu: Hamowanie silnikiem nie działa... tzn prawie Witam. Szybkie pytanie mam.
Zwierając dwa kable brake low level nie działa hamowanie silnikiem. Co prawda tempomat się wyłącza itd ale nie ma hamowania silnikiem. Linie regen braking zwarte.
Sterownik od Chińczyków 45A. Najpopularniejszy tutaj.
Co może być przyczyną?
Adam Wysokiński - Pon 12 Paź, 2015
Za wysokie napięcie aku może być. Trzeba wtedy przestawić sterownik.
hudy147 - Pon 12 Paź, 2015
Powiedz coś więcej o tym. Akumulator faktycznie powyżej 4V na ogniwo. 18s 74V teraz.
Adam Wysokiński - Wto 13 Paź, 2015
Nie, nie. Jak sterownik jest np. na 48 a zasilasz z 60 to wtedy nie działa. Można to przestawić. Zmienia się napięcie odcięcia. Było to niedawno na forum, nie pamiętam gdzie. Poszukaj troszkę. Ja np. w 2 sterownikach swoich miałem zworkę i już działa
Edyta
Zworka na płytce
hudy147 - Wto 13 Paź, 2015
Sterownik jest uniwersalny
1.5KW 48-84V 45A. Napięcie odcięcia jest na 41V. Tak pisze na obudowie. Ma go tu wiele osób i nie słyszałem aby zgłaszali ten problem.
Adam Wysokiński - Wto 13 Paź, 2015
Ale sprawdzałeś podczas jazdy oczywiście? Sorki za głupie pytanie
hudy147 - Wto 13 Paź, 2015
Yyy.. pytanie nie głupie nie sprawdzałem podczas jazdy. Ale widać ze kolo zwalnia tak samo z regen jak i bez. Kręci sie i kręci.
Adam Wysokiński - Wto 13 Paź, 2015
Nobto następne głupie pytanie. Nie jest to silnik z wolnobiegiem? Ja kiedyś się dziwiłem dlaczego mi nie działa w takim silniku.
hudy147 - Wto 13 Paź, 2015
Nie nie. To silnik 9c 7x9 1500W.
Zależy mi na tym hamowaniu bo jak się rozpędzi do ponad 60kmh to ciężko go zatrzymać.
Adam Wysokiński - Wto 13 Paź, 2015
Jak jest zwarta funkcja regen i hamujesz to powinno odzyskiwać i hamować. Mieli ludziska takie problemy ale może w innych sterownikach. Cholera wie co tam chińczycy nawkładali do środka. Hamowanie powinno być mocne. Do tego widać jak się ma komputerek, że wzrasta napięcie. Ktoś pewnie się jutro jeszcze wypowie i pomoże
hudy147 - Wto 13 Paź, 2015
Znalazłem właśnie post jak zmienić to napięcie. Zobaczymy co będą mówić jak się wyśpią dziękuję za pomoc. Juz jakiś trop mam
bloodyopel - Wto 13 Paź, 2015
hudy147 napisał/a: | Sterownik jest uniwersalny
1.5KW 48-84V 45A. |
U mnie na tym sterowniku przy napięciu 14s hamowanie regeneracyjne działało bezbłędnie, ale przestałem używać.
Teraz mam 19s, jeśli kiedyś wyprowadzę na przejażdżkę i będę pamiętał to znów podłączę regen i zobaczę czy nadal działa. Jeśli nie to tak jak Adam pisze, problem z napięciem odcięcia
wookie - Wto 13 Paź, 2015
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3828
hudy147 - Wto 13 Paź, 2015
Oki. Tak jak pisałem w poście zmienię napięcie odcięcia i sprawdzę. Napisze tu dla potomnych
Rafał - Wto 13 Paź, 2015
hudy147 napisał/a: | Napięcie odcięcia jest na 41V |
Przy 18S oczywiście ze regen nie będzie działać, bo napięcie odcięcia jest za niskie. Regen zadziała idealnie przy 13S.
|
|
|