To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - Raporty " spalania" czyli ile wh/km pożera nam row
qaz33 - Wto 27 Paź, 2015
Pykacz napisał/a: | w piku a choćbym nie wiem co robił to np przy żółwim tempie 7-10km/h nie schodziło poniżej 350-400W . Prawdopodobnie ten zestaw pracował w mega nieefektywnych obrotach by jeździć ekonomicznie (powoli) |
Patrzac od technicznej strony to nic dziwnego. Sam zobacz ze twoj sterownik mial czujniki pradu LEMy na 400A z dokladnoscia +/- 1% a to juz jest 8A rozbieznosci. Jadac z mala moca jak ty 350W przy baterii 82V prad fazowy wynosil w szczycie ok +/-13A a sterownik raz "widzial" 9A a kiedy indziej 17A. Nic dziwnego ze FOC tutaj nie bedzie dzialal efektywnie. Taki sterownik na duza moc nadaje sie wlasnie najlepiej na duze moce, nie ma nic uniwersalnego
Ratunkiem by tu bylo wymienic czujniki pradu na inne LEMy majace np. 0.1% dokladnosci, cos takiego chcialbym wlasnie zastosowac w tym swoim projekcie.
Tomas - Wto 27 Paź, 2015
Czyli co, wychodzi z tego że sabvton jest niekonomiczny jak jezdzimy z prędkościami poniżej 30?
tas - Wto 27 Paź, 2015
On prawidłowo pokazuje prądy małe nawet 3A
qaz33 - Wto 27 Paź, 2015
Tomas napisał/a: | Czyli co, wychodzi z tego że sabvton jest niekonomiczny jak jezdzimy z prędkościami poniżej 30? |
I tak bedzie mial lepsza sprawnosc niz jakikolwiek trapezowiec Ale z tego co ogladalismy kiedys te wykresy to sprawnosc nie byla maksymalna dla niskich predkosci a powinno byc zawsze (w teorii) na poziomie 96% nawet przy najnizszych predkosciach
tas napisał/a: | On prawidłowo pokazuje prądy małe nawet 3A |
Sprawdzales to?
tas - Wto 27 Paź, 2015
no, pokazuje w programie pc i na amperomierzu to samo
qaz33 - Wto 27 Paź, 2015
Trzebaby zmierzyc najlepiej oscyloskopem wyjscia z czujnikow i porownac do pradow fazowych (drugim kanalem oscyloskopu). Wyniki podane przez program jak i przez miernik moga byc mocno usrednione a nas interesuja prady chwilowe.
Ale nawet jesli to przeciez i tak w niczym to nie przeszkadza. Nikt raczej nie laczy sterownika 12kW z silnikiem o mocy 350W Jednak jak ktos rozwaza kupienie sabvotona na silnik 2-3kW to najlepiej byloby wziasc wersje sabvotona na takie wlasnie prady na ktorych chce jezdzic a nie z 5-krotnym zapasem
Tomas - Wto 27 Paź, 2015
Czyli być może ze jest to klucz do rozwiązania zagadki z kad takie spalanie u Pykacza
qaz33 - Wto 27 Paź, 2015
Tomas napisał/a: | Czyli być może ze jest to klucz do rozwiązania zagadki z kad takie spalanie u Pykacza |
To tylko by tlumaczylo to ze przy jezdzie oszczednej zuzycie bylo na takim samym poziomie jak przy szalenstwach. Przy tak dynamicznej jezdzie i takich predkosciach to zuzycie jest nawet calkiem niezle
maniekrox - Śro 28 Paź, 2015
@qaz33
Ciekaw jestem czy faktycznie tak jest. Bo czasem przecież możnaby się było wybrać na jakąś bardziej lajtową wycieczkę (np z dziewczyną) i glupio, zeby ebike żarł 20-25 Wh zamiast 8-10:P
W razie czego trudna jest wymiana czujników w sabvotonie svmc72150?
qaz33 - Śro 28 Paź, 2015
Ale ja nie jestem pewny ze tak wlasnie jest, teraz przyszla mi do glowy taka refleksja ze to wlasnie moglby byc powod. Moze jednak powodem jest tez kiepska interpolacja predkosci przez czujniki halla albo jeszcze cos innego albo wszystko naraz. Czujniki jednak latwo wymienic i wtedy moznaby to sprawdzic. Tas kiedys sprawdzal ze jadac pod gore tym samym rowerem zmieniajac tylko sterownik z blokowego 1500W na sabvotna zasieg sie zwiekszyl o 30%, dobrze pamietam? To i tak juz jest duzo, ja do tego ze swoich wycieczek zyskuje dodatkowe 10% energii przez efektywnie dzialajacy regen gdzie w blokowym jest moze 1%, oczywiscie moznaby sprobowac to jeszcze ulepszyc ale mysle ze wiekszosci ludzim takie zalety (nie liczac super cichej i plynnej pracy) juz wystarcza
tas - Śro 28 Paź, 2015
Ja ze wstępnych testów (bo jeszcze mój rower nie złożony) w terenie to nie mogę potwierdzić większego zużycia ale własnie mniejsze zużycie. Na Skrzyczne podjazd to już ponad 25% mniej zużytej energii.
Pykacz - Czw 29 Paź, 2015
Jestem pewien że na zwykłym sterowniku przy tych osiągach co miałem to zużycie miałbym grubo ponad te 67Wh/1km które miałem na Sabvotonie . Szacuję że zużycie na foc jest około 25-30% mniejsze zwłaszcza w ciężkim terenie.
qaz33 - Czw 29 Paź, 2015
tas napisał/a: | Ja ze wstępnych testów (bo jeszcze mój rower nie złożony) w terenie to nie mogę potwierdzić większego zużycia ale własnie mniejsze zużycie. |
No to chyba oczywiste? Ale tego uczucia z jazdy i tak nie da sie nikomu opisac az ktos sam na taki rower nie wsiadzie i nie pojezdzi. Problemem jest tylko ta cena. A ty tas kiedy zaprezentujesz to co tam skladasz?
tas - Czw 29 Paź, 2015
Ja zawyżam statystyki czasu przeróbek, ale mam cichą nadzieję, że za 3 tyg już będzie jeździć.
qaz33 - Czw 29 Paź, 2015
piekny, czekamy na opis
|
|
|