To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Zdjęcia i filmy użytkowników - Czy to prawda?! HUB VS MID
tomeczekokok - Śro 21 Paź, 2015 Temat postu: Czy to prawda?! HUB VS MID Witam
Z racji, że nigdy nie jeździłem na HUB a mam styczność tylko z MIDami mam pytanie do was którzy jeździcie na HUBach.
https://www.youtube.com/watch?v=EcMaTnm-QHs
Czy ten filmik to prawda czy przegięcie?
Hub wydaje się mimo 2KW tak słaby, że to porażka. Wydaje mi się że przy sterowniku FOC nie powinno mieć to różnicy ponieważ steruje się momentem obrotowym. Pełna manetka to pełen moment i musi wjechać. Widzę też że ma aku 50V więc nędza, gdyby miał 60V albo 74V ten Hub na pewno by go pod górę wciągnął, przynajmniej tak mi się wydaje więc proszę was o opinie, szczególnie tych co mają FOC i mocne Huby jak one radzą sobie z wzniesieniami i ruszaniem ze zrywem bądź w ogóle z szybkim ruszaniem.
Pozdrawiam
tas - Śro 21 Paź, 2015
Tak w uproszczeniu: MID ma przewagę do 15-20km/h i jeśli ktoś głównie jeździ z takimi prędkościami to dla niego mid jest fajny. Powyżej już się wszystko zrównuje z hubem, a dużo powyżej tej prędkości MID ma same wady, hub same zalety.
Różnica między podjazdem na mid i hub na filmie powinna być zauważalna, zważywszy, że oni jadą 3km/h...
Ale czy aż tak to nie wiem, jakoś mam inne odczucia z jazdy i testów.
Jest tylko jedno wytłumaczenie, kamerka bardzo wypłaszczyła tą górkę i nam się wydaje płaska, a w rzeczywistości to jest uber podjazd, a oni startują od 0, czego się normalnie nie spotyka.
sannis - Czw 22 Paź, 2015
Oczywiście, że podczas filmowania zachodzi zjawisko paralaksy i kamera wypłaszcza. Ale na tym filmiku to jest nędza niesamowita zarówno dla mida i huba. Wydaje mi się, że to nie jest kwestia prędkości 15-20km/h tylko przełożenia momentu. Im większe pochylenie tym mid dalej podjedzie, bo rozpęd im wyżej będzie grał mniejszą rolę. Nie bez kozery większość konwersji i fabryczne motocykle mają midy.
Mechano - Czw 22 Paź, 2015
tas,
Dlaczego wszystkie fabryczne motocykle mają napędy typu mid a nie huby skoro są tak super?
tas - Czw 22 Paź, 2015
A ile widziałeś silników spalinowych w kole?
tumich - Czw 22 Paź, 2015
Najdroższe ebajki są na midach, chociaż vmax mają 70km/h. Mid drive jest bardziej skomplikowany, lżejszy i ma większy moment.
Mechano - Czw 22 Paź, 2015
Oj tas ale ty zabawny... To może inaczej.
Widziałeś kiedyś jakiś seryjny motocykl elektryczny z napędem w kole? Motocykl a nie jakieś inne cudo.
Tektronic - Czw 22 Paź, 2015
Np taki ?
Motor chyba z dwoma statorami
Oczywiście mówiąc motor mam na myśli silnik
tas - Czw 22 Paź, 2015
Mechano, odpuść
Dopóki MIDy i HUBy nie będą się pojawiać w proporcji 1:1 w naszych konstrukcjach dopóty oczywiste będzie co jest lepsze i co będzie wybierane.
Więc zamiast marudzić - zbuduj coś
Tektronic - QS ma całą linię silników własnie z fabrycznym chłodzeniem cieczą i do piasty motocyklowej. Ciekawe by było popatrzeć jak oni to rozwiązali.
Tektronic - Czw 22 Paź, 2015
W swoim zamierzam taką innowację wprowadzić , z tym że to będzie układ ciśnieniowy i nie wiem czy będzie działał tak jak powinien.
QS ma fajne motory, w sumie można by od razu wepchnąć dwustatorowca pod wahacz w jakimś customie, ale wyglądało by to trochę za szeroko ...
Ciekawe czy są wersje ze statorem jednolitym, bo w sumie te dwustatorowe nie mają chyba przesuniętych względem siebie statorów więc chyba można by użyć 2óch jako jeden
...w sensie z jednego sterownika, ciekawi mnie tez jaki rodzaj chłodziwa przewiduje QS czy olej czy ciecz na bazie glikolu.
tas - Czw 22 Paź, 2015
Ceny mają straszne, eksportowe wersje silników z chłodzeniem po 1000$ z wysyłką. A gdzie podatek, cło, heh.
Cały czas mam w planach HUBo-MIDa
Tektronic - Czw 22 Paź, 2015
To na pewno z jakimś szybkim motorem ?
Ja bym nie miał chęci na takie cuda
Przydało by się byś coś na sklep sprowadził, jakieś inne modele sterowników, silników
.. bo bida trochę, kiedyś mówiłeś że będą infineony i o ... kupa
Jest albo GT1500 albo sabvoton i jeden lepszy motor , kiedyś na nexunie było tego więcej
ap0f1s - Czw 22 Paź, 2015
Mam dwa eb318 i jeden gt1500. Nie mam potrzeby żadnej modyfikacji. Używam roweru jako tania metoda transportu. Także jak dla mnie cena gt1500 zabiję inny wybór sterownika. Całkowita inna sprawa już z "superbikem" tam modyfikacja, ustawienia sterownika to ważna sprawa, ale przy mocach do 3kw według mnie nie ma potrzeby szukania innych.
Tektronic - Czw 22 Paź, 2015
Moim zdaniem 318 był taką dobrą alternatywą dla sabvotona
A EB312 dla GT1500
sannis - Czw 22 Paź, 2015
Na filmiku było porównanie podjazdu pod górkę, a jako przykład dajecie motocykl na tor... To jak porównywać gruszkę z jabłkiem - bez sensu. Porównanie będzie miało tylko wówczas sens jeśli weźmie się jakieś dwa sprzęty enduro o podobnej masie i mocy ca. 10kw (myślę, że to odpowiednik jakiś 18kw w spaliniaku) w midzie i w hubie. Dlaczego taka moc, bo wówczas straty typu szerokość laczka, czy ciśnienie są pomijalne. No i test na hillclimbing, bo po tym poznaje się dzielność moto w terenie. Pamiętam dyskusję, chyba z przed roku, jak to niby opory toczenia i ciśnienie ma mały wpływ na osiągi ebik'a. Raporty jednak dość dobrze pokazują, że mają DUŻY WPŁYW na kluczowy element - zasięg... Nie widzę też sensu deprecjonować tego, czy tamtego rozwiązania. Jeździmy na tym co jest dostępne. Ja jeżdżę na midzie, bo jest mi potrzebny do ściśle przemyślanego celu. Ale jak ktoś ma zamiar jeździć uniwersalnie po płaskiej jak stół Wielkopolsce, czy Mazowszu to hub może się okazać lepszym wyborem. Zależy co do czego, kto potrzebuje.
|
|
|