To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Zdjęcia i filmy użytkowników - Czy to prawda?! HUB VS MID

Tektronic - Czw 22 Paź, 2015

Przeliczając KW na KM to 25km to 18,3KW

Ale i tak czuję że to by było za mało by dorównać spalinowemu

Mechano - Czw 22 Paź, 2015

A mi się tak nie wydaje. Pamiętam jak jakiś czas temu kolega Cezar pisał, że na swoim fullu 6.5kw (na ramie falcon) to torze krossowym 125ccm (chyba taki) nie miał szans do czasu aż silnik się nie zagrzał. Przy 18kw spalinowiec raczej nie miał by szans.
sannis - Czw 22 Paź, 2015

Tektronic napisał/a:
Przeliczając KW na KM to 25km to 18,3KW

Ale i tak czuję że to by było za mało by dorównać spalinowemu


Oczywiście (już edytowałem poprzedniego posta). Tyle, że ja to celowo oszacowałem intuicyjnie, bo te 18KW spaliniak generuje przy określonej, wysokiej ilości obrotów. Natomiast ten moment obrotowy i prawie stała moc to jest coś czym podniecamy się w elektrykach.

sannis - Czw 22 Paź, 2015

Elektryczny Motocykl ZERO FX ma maksymalną moc 27KM przy 3500 obr. A np. KTM 125 ok 40KM. Porównań Zero do innych motocykli spalinowych na jutubku jest multum.
tkoko - Czw 22 Paź, 2015

A ja myślę że porównanie MID'a na "górskim" przełożeniu (zwiększającym moc na kole kilka razy) i pracującym z maksymalną sprawnością silnika (~80%), z HUB'em na bezpośrednim zapewne przełożeniu i dodatkowo pracującym na 20-40% swojej sprawności (przy tak niskich obrotach) jest bez sensu. W ten sposób bez problemu udowodnię że "Maluch" z 30kM na 20% podjazdach jest lepszy od 300kM "Ferrari". Wystarczy że "Maluch" będzie startował na pierwszym biegu a "Ferrari" na ostatnim co skończy się zapewne spaleniem sprzęgła.
Tektronic - Czw 22 Paź, 2015

sannis napisał/a:
Elektryczny Motocykl ZERO FX ma maksymalną moc 27KM przy 3500 obr. A np. KTM 125 ok 40KM. Porównań Zero do innych motocykli spalinowych na jutubku jest multum.


Przekładnie to ma potężną , i na pasku więc jest cichy

Taki MID to jo :mrgreen: :cool:

Jestem ciekaw co steruje tym silnikiem w nim, czy to jakiś wymysł specjalnie na potrzeby, czy coś dostepnego

tas - Pią 23 Paź, 2015

Tektronic napisał/a:
Przeliczając KW na KM to 25km to 18,3KW

Ale i tak czuję że to by było za mało by dorównać spalinowemu


Jeździłem trochę na takim superbajku ~5.5kW (ten pomarańczowy u mnie na filmiku na YT) ze znajomymi na 125cc i hmmm.... jakkolwiek bym nie chciał tego porównywać to ogólnie miazga :)
Do tego stopnia, że miałem kamerkę i nie nagrałem żadnej konfrontacji bo ani razu nie byłem 2 (wyglądało, jakbym sobie jechał na luzaka), następnym razem będę musiał założyć kamerkę z tyłu :P (kamera na gimbalu na klacie się nie obraca i patrzy tylko do przodu)

Wcale te moce na elektryku nie muszą być wielkie, a już na pewno nie takie 1:1

Tomas - Pią 23 Paź, 2015

To chyba by trzeba było do porównania brać 250cc :mrgreen:
tas - Pią 23 Paź, 2015

Nie, im brakowało tak gdzieś z 10% mocy, 250 to już by mnie przeżuła i wypluła po 15m.
Zresztą będzie więcej konstrukcji takich to będzie więcej opinii. Fajna zaleta jest z elektryka że jeździ podobnie, a waży 3, czasem 4x mniej i jak się na ciebie motocykl przewróci to Ci może nogi połamać (znajomemu się tak stało), a na elektryku to się tylko otrzepiesz z piasku i jedziesz dalej bez strachu :)

sannis - Pią 23 Paź, 2015

tas napisał/a:

Jeździłem trochę na takim superbajku ~5.5kW (ten pomarańczowy u mnie na filmiku na YT) ze znajomymi na 125cc i hmmm.... jakkolwiek bym nie chciał tego porównywać to ogólnie miazga :)


Sto dwudziestka piątka stu dwudziestce piątce nie równa... Jest choćby KTM EXC 09 125 40KM i słabiutkie 125 na kat B. A dodatkowo Twój elektryk ile ważył 50kg? A ta 125 120 kg.. Dlatego w danych technicznych obecnie często podaje się stosunek wagi do mocy w KM/kg.
Po to jest chyba cała podnieta ebikami żeby była miazga. Jeszcze tyko ten zasięg:)

Tomas - Pią 23 Paź, 2015

tas napisał/a:
Fajna zaleta jest z elektryka że jeździ podobnie a waży 3, czasem 4x


No i koszty eksploatacji / serwisu na +dla elektryka szczególnie patrząc na eksploatacje i zużycie motocrossa :smile:

tas - Pią 23 Paź, 2015

Sannis, masz rację, z biegiem czasu musi się przyjąć to co mówisz, nie KM ale KM/kg.
maniekrox - Pią 23 Paź, 2015

tas, kojarzysz chociaż mniej więcej co to były za 125ccm?
tas - Pią 23 Paź, 2015

https://youtu.be/MSzojpX9qZY?t=8m3s
od 8:03 jest tam jeden z nich przez kilka sekund (kawałek wyścigu z gorącego startu), ponoć 27KM i po jakichś zmianach (ale nie pamiętam nazwy ani modelu), ja się nie znam na motocyklach, dla mnie wszystkie wyglądają tak samo :)

maniekrox - Pią 23 Paź, 2015

To jest prawdopodobnie Kawasaki KMX 125, silnik dwusuwowy. Te 27 koni może mieć, jeśli ktoś robił mu remonty i jest w pełni odblokowany:P
Jeśli 5,5 kW robiło tego KMXa choćby o te 10% to śmiało można powiedzieć, że wynik jest rewelacyjny.

Jeździłem raz na fullu (vectorze) i zastanawiam się jeszcze jak to jest z wybieraniem nierówności? Tzn jakimś enduro (nawet takim KMX) można sobie jechać po lesie np 80 km/h i zawieszenie to ogarnia. Jak ma się dobre, rowerowe zawieszenie to też będzie się to trzymało drogi przy takiej prędkości?:P Zakładając balon minimum 3" na 24" obręczy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group