To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Zdjęcia i filmy użytkowników - Czy to prawda?! HUB VS MID

tas - Nie 25 Paź, 2015

Proponuję wrócić do dyskusji MID <-> HUB, bo zbaczamy z tematu.
sannis - Pon 26 Paź, 2015

Hubem poza jakimś niewielkim Sanyo 250W nie jeździłem. Jednak z licznych relacji tutaj na forum hub ma jedną, dużą zaletę - ZASIĘG. Te opisywane 50km na 10Ah, nawet jak się jedzie oszczędnie robi wrażenie. Ja na swoim midzie na 10Ah robię oszczędnie 25km, a jak naprawdę zrobię ogień to nawet w 20km się nie mieszczę.
tkoko - Pon 26 Paź, 2015

Sannis, prawa fizyki są jednakowe dla każdego silnika. Jeżeli jest identyczna moc, waga, wszelkie opory, napięcie i sprawność, to zasięg będzie identyczny dla obu napędów bo watt'y będą identyczne. Co się tyczy zasięgów, to sam wczoraj "zrobiłem" na HUB'ie ~70km (Cz-Dz > Bielsko > Międzybrodzie > Kozy > Wilamowice > Cz-Dz) z łącznym przewyższeniem na trasie ponad 600 metrów. Z tego bateria 7,8Ah starczyła mi do Wilamowic. Istotne jest to że ten zasięg to wynik "wysiłku" mojego i HUB'a. Ponieważ mam PAS'a moje zasięgi są uwarunkowane od "pedałowania" :lol: .
JerzyZ - Pon 26 Paź, 2015

Co Wam mówi np. 10Ah - bo mnie nic! Jakie napięcie?
Chyba pora przestawić się na Wh - np. Bosch podaje już pojemność baterii w Wh.

atomek1000 - Pon 26 Paź, 2015

Jeżeli porównujemy takie same napięcia to jeszcze ujdzie, choć nie jest to dokładne porównanie bo Wh mogą się sporo różnić. Ale masz racje, Wh to dobra jednostka do porównań lecz zwykły ebajker nie zna realnej pojemności swojego aku w Wh. Nominalne można w między bajki włożyć :wink:
tkoko - Pon 26 Paź, 2015

JerzyZ napisał/a:
Co Wam mówi np. 10Ah - bo mnie nic! Jakie napięcie?
Chyba pora przestawić się na Wh - np. Bosch podaje już pojemność baterii w Wh.

Wh też nic Ci nie powiedzą jeżeli jeden rowerzysta pojedzie na leżąco, na cienkich oponach nabitych do 8 barów itd., a drugi pojedzie na siedząco, na motocyklowych oponach o ciśnieniu 3 barów, wadze dwukrotnie wyższej itd. Żeby porównać cokolwiek wszystkie parametry przy porównaniu muszą być identyczne tak jak pisałem powyżej.

atomek1000 - Pon 26 Paź, 2015

tkoko napisał/a:
Wh też nic Ci nie powiedzą jeżeli jeden rowerzysta pojedzie na leżąco, na cienkich oponach nabitych do 8 barów itd.,


Tu nie o to chodzi..Zużycie to jedna sprawa a realne dane to druga.
Koledze chodziło o to, że mówiąc 10Ah to jak byś powiedział 10butelek zamiast 10Litrów.

WojtekErnest - Wto 27 Paź, 2015

atomek1000 napisał/a:
Zużycie to jedna sprawa a realne dane to druga.

Jeśli mówimy o danych nominalnych to nie widzę specjalnej różnicy czy operujemy w Ah czy Wh bo to tylko przelicznik bez udziału napięcia lub z nim.
Co innego jeśli podaje się wyniki w zmierzonej, oddanej mocy lub zużycia Ah, bo to przy okazji wskazuje do jakiego stopnia mozna zejść, rozladowujac akumulator.
Przecież od 'sposobu' jego rozładowania, głównie prądu ale i stylu jazdy, przerwy, czas max obciążenia zależy wynik końcowy. Wtedy również Wh nominalna podawana przez producenta nie będzie równa tej realnej.
Poza tym dwa akumulatory o identycznym Wh mogą się różnic napięciem i pojemnoscia, czyli w praktyce ZASTOSOWANIEM. Bo 24 V i 10 Ah wychodzi tyle samo co 48 V i 5Ah, a zamienne nie są, a może niektórym sie wydawac że kupując, wystarczy spytać tylko o Wh.
Zresztą wieloletnia powszechność podawania napięcia i pojemności przy ogniwach, akumulatorach samochodowych itp jest ugruntowana i naturalna.
Co innego gdy napięcie jest jedolite i oczywiste jak np. Sieci energetycznej, wtedy Wh jest jednoznaczne.

sannis - Wto 27 Paź, 2015

Wszystko o czym piszecie to jest prawda. Ja jeżdżę na 10AH 48V. Pobór jest ca. 18Wh/km oszczędnie im szybciej tym więcej. Normalka. Nie rozładowuję baterii poniżej 3,3V na celę a w praktyce zostaje w celach 3,5V. Cały pic polega na tym, że w hubach idzie pięknie dopedałować czy też dokręcić silnikiem. Podobnie jak w firmowych midach typu Bosh czy Yamaha. Spotkałem faceta na Hibike'u Xduro w G.Sowich i on miał przebiegi po 120km. W przełożeniu napędu na korbę z wolnobiegiem ze względu na obroty dopedałowanie jest nierealne.

Wracając do clue tematu hub vs mid pod górkę, filmik z Mxusem 3000W, nie odbiega od mojego mida 1680W.
https://youtu.be/HgaBVrD7lPw

sannis - Pią 04 Gru, 2015

Czy to skill raidera jest powiedzmy wczorajszy, czy na vectorem i hubem ciężko zjechać po takich schodach?
https://www.youtube.com/w...NkPzsD7aBM#t=45

ap0f1s - Pią 04 Gru, 2015

Czemu miałbyś nie zjechać. Jeżeli jest wszystko dobrze przymocowane to spokojnie. Tylko przy takim ciężarze nie jest to takie łatwe. Sam powoli dam radę, ale szybciej już się boję.
syntony - Pią 04 Gru, 2015

W komentarzach autor napisał że rower jest nie skończony i dlatego nim nie skacze ani nic
MixhaL - Pią 04 Gru, 2015

to filmik pokazowy, nie szaleje tylko jeździ tempem emeryckim żeby można było wszystko oblukać
sannis - Sob 05 Gru, 2015

ap0f1s napisał/a:
Czemu miałbyś nie zjechać.


Tak się pytam, bo midem biorę schody w drugą stronę :mrgreen:

ap0f1s - Sob 05 Gru, 2015

Jak ktoś ma skilla to i w drugą stronę na hubie spokojnie wyjedzie. Jak jeszcze nabierze prędkości przed schodami. To nie widzę problemu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group