To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Silnik 1500 - 2500W znamionowo

tas - Sob 24 Paź, 2015
Temat postu: Silnik 1500 - 2500W znamionowo
Zdecydowałem się na długie zimowe wieczory rozpocząć jakiś mało priorytetowy projekt i wybór padł na przeróbkę roweru na napęd typu MID lub zewnętrzny (jeszcze nie jestem pewny).

Jakie znacie silniki BLDC z hallami, jakie można zastosować w formie klasycznego napędu zewnętrznego? Silnik planuję dać pod dolną rurą lub w trójkącie, więc musi być węższy (razem z osią) niż 120mm i jednocześnie mieć moc znamionową te 1500-2500W.

Znacie takie silniki? Gdzie to można kupić?

maniekrox - Sob 24 Paź, 2015

A patrzyłeś na tej stronie?

http://www.miromax.lt/pl/...ldc#to_products

i na tej:

http://ekonapedy.com/category/produkty/silniki/

tas - Sob 24 Paź, 2015

Tak, te strony to asortyment goldenmotor. Tu jest ich więcej: http://goldenmotor.com/
Niestety, silnik 3kw to bez obejm 8 kilo. Dodając obejmy i całą przekładnię wychodzi mi waga identyczna z hubem.
No ale zobaczymy. 143mm szerokości wersja 3000W chłodzona powietrzem brzmi całkiem dobrze

maniekrox - Sob 24 Paź, 2015

A może by zastosować ten sam silnik co jest w LMX P2? On użył lekkiego silnika 1kW rated, ale ladowal w niego ponad 5-6kW czy nawet 8 w peaku. I z tego co pamiętam był tani, bo chyba 100 euro kosztował.
tas - Sob 24 Paź, 2015

No właśnie, można zabrać słabszy i go wykatować na wyższą moc, ale to trzeba wiedzieć jaki model, silnik silnikowi nie równy. Jedne się kręcą lepiej, inne gorzej.

Czyli kupić byle co i zobaczyć ile wytrzyma
http://www.ebay.com/itm/B...jKRMwmt_9VgdnNQ

syntony - Sob 24 Paź, 2015

Jak myślałem o midzie z silnikiem w wahaczu to rozważałem to: http://www.revolt.org.il/...h-hall-sensors/
Niestety ma 120mm, ale bez osi, więc trochę za dużo.

tas - Sob 24 Paź, 2015

Przeglądam różne silniki i raczej nie znajdę na 120 z osią.
syntony - Sob 24 Paź, 2015

Pomyśl o silniku zamontowanym na wahaczu. Wiadomo że lepiej mieć masę w ramie, ale jest też sporo zalet takiego rozwiązania: łańcuch nie lata podczas pracy zawieszenia + jest sporo krótszy i lżejszy, jak dajesz gazu nie ma takich bocznych naprężeń na ramę, zawias (nie utwardza się).

Sam myślałem żeby kupić uszkodzoną ramę z łożyskami pod zawieszenie, uspawać swój prosty wahacz z 3 kawałków profili stalowych i dać koło 24". Damper upchnąć gdzieś z tyłu i zostaje jeszcze cały trójkąt na akumulatory :D

Mechano - Sob 24 Paź, 2015

tas,
Fajnie, że ty się za to wziąłeś :) Moja pierwsza myśl to jakiś silnik modelarski np. popularny turnigy 80-100, są w internecie tutoriale jak dołożyć czujniki halla czy przewinąć silnik na prawie dowolne obroty. Na jednej osi wentylator i powinno hasać.
Druga moja myśl to użycie jakiegoś gotowego silnika do takich celów ale rzeczywiście znalezienie takiego w odpowiednich wymiarach jest chyba niemożliwe, chyba, że by użyć przekładni kątowe? Ktoś na forum coś takiego robił ale czy zrobił to się już nie pochwalił. Może ten byłby dobry:
http://ekonapedy.com/bldch-800w48v/ Nawet cena tyłka nie urywa.
Trzeci mój pomysł to użycie małego gotowego silnika jak w LMX i podarowanie mu w prezencie za dobre sprawowanie "troszkę" większej mocy.
Mój ostatni pomysł to użycie jakiegoś małego huba (sparta, bionx czy co kto ma). Oś można przyciąć a i ma od razu czujniki halla.

Jak chcesz przekazywać napęd na tylne koło? Rowerowy osprzęt odpada. Pisałeś kiedyś o superbajku z napędem przez rowerową skrzynię biegów, projekt jest aktualny? To jest chyba jedyna droga. Ewentualnie można by zrobić customową "kasetę" i dać tam ze 3 grubsze zębatki na grubszy łańcuch i customowy wózek przerzutki.
Tyle moich wypocin, co wy na to? :mrgreen:

tas - Sob 24 Paź, 2015

To ma być normalny rower przeróbka i z przerzutkami, a to będzie trudne, mam pewne doświadczenia z hubo-midem i zakończyło się to na zmieleniu całego napędu przy zbyt dynamicznym ruszeniu (ujechałem 5m i się zniechęciłem do mida na 2 lata).

Poza tym sam zobacz jak to wygląda... ten mid z ekonapędów ponad 800zł silnik 800W, a revolt 1200zł silnik 6kw, mniejszy i lepszej jakości. To już bym wolał ten drugi (choć na razie czytam i oglądam) bo to przynajmniej nie zamyka drogi do dalszych modyfikacji i zmian. Nie lubię kupować 2x czegoś :/
syntony, ja nie jestem fanatykiem, mnie to zupełnie nie przeszkadza ten "niby" kopiący łańcuch i inne nieznaczące szczegóły. Jedyne z czym mam wątpliwość, to silnik + akumulatory po tej samej stronie roweru czyli okropne rozłożenie masy. Ciekawi mnie, czy takie 10-12kg z przodu i 0kg z tyły nie jest czymś psującym przyjemność z jazdy w mocniejszej leśnej opcji.

Mechano - Sob 24 Paź, 2015

Masa będzie w centrum jak we wszystkich motocyklach.
Cezar38 - Nie 25 Paź, 2015

Mnie się też wydaje, że to nie będzie problem.
Czy jest gdzieś opis jak dodać czujniki halla do silnika modelarskiego z HK? to byłby fajny pomysł, mają kilka fajnych i nie drogich, do lekkiego mida idealne.

atomek1000 - Nie 25 Paź, 2015

są silniczki modelarskie już z wbudowanymi http://www.hobbyking.com/...tor_2350KV.html
tas - Nie 25 Paź, 2015

300gram i 2.4kW... to brzmi aż za dobrze :)
atomek1000 - Nie 25 Paź, 2015

z odpowiednim chlodzeniem wszystko możliwe :razz:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group