To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Watt Meter jak podłączyć
Elektrotonus - Śro 05 Paź, 2016
Panowie, mając ten watomierz podpięty:
Bateria ---> watomierz ---> sterownik ( + stacyjka ) ---> napęd.
Zawsze jest włączony ten watomierz i non stop cośpokazuje. Macie jakiś pomysł, by spróbować móc go włączyć razem ze stacyjką, czy to nie wykonalne ?
Anonymous - Czw 06 Paź, 2016
Jak masz stacyjkę niskoprądową, to tylko przez konkretny przekaźnik, lub jakiś tranzystor mocy.
gienek333 - Czw 06 Paź, 2016
Można zostawić czarne kable podłączone do watomierza, czerwone odłączyć i zewrzeć (od baterii i sterownika), a jeden czerwony od watomierza podłączać do + przez stacyjkę, albo coś (może być cienki). Drugi czerwony trzeba zaizolować. Jak ktoś umie lutować, to można rozebrać watomierz, odlutować czerwone kable i w to miejsce dolutować jeden cienki podłączany do stacyjki.
Elektrotonus - Czw 06 Paź, 2016
Hmm.... nie kumam pomysłu z cienkim przewodem. Możesz jakiś schematyczny rysunek zrobić ?
gienek333 - Pią 07 Paź, 2016
Nic skomplikowanego, czarny mierzy prąd (Ah), do watów jest potrzebne napięcie i je podłączasz do "czerwonego". Poza watomierzem "czerwone zwierasz.
Elektrotonus - Pią 07 Paź, 2016
Tu jest jakis pomysł z wyrzuceniem bocznika poza miernik.
http://www.pedelecs.co.uk...attmeter.16869/
WojtekErnest - Pią 07 Paź, 2016
Najprosciej i najskuteczniej przekaznik samochodowy.
Bo to przy okazji fizycznie odłącza zasilanie od sterownika, a nie tylko pozostawia go w stanie czuwania.
Elektrotonus - Pią 07 Paź, 2016
Dobry pomysł,tylko da się to połączyć by stacyjka po przekręceniu kluczyka puszcza prąd na watomierz ? Pewnie musi być dwu obwodowa?
Elektrotonus - Śro 01 Mar, 2017
Zakupiłem mały watomierz:
https://pl.aliexpress.com/item/50A-New-TK15-Professional-Precision-Battery-Tester-for-LiFePO-Coulomb-Counter-Free-Shipping-with-Tracking-Number/32702066121.html?spm=2114.13010608.0.0.TmRWnk
Przy 30A sterownik GT500 wskazany jest radiator do bocznika ? Jeśli nie, schować bocznik w pudełeczku plastikowym wewnątrz skrzynki, czy tylko delikatnie zaizolować taśmą kaptonową ?
radasss - Śro 01 Mar, 2017
Przy 30 A wydzieli się ok. 1 W mocy czyli bez radiatora, ale np. przy 50 A to już będzie 2,5 W czyli niewielki radiator by nie zaszkodził.
Elektrotonus - Nie 12 Mar, 2017
Watomierza ciąg dalszy
Zastosowałem mały fajny mini radiatorek. Zastanawiam się czy nie umieścić tego bocznika w pudełku z plastiku. Oczywiście w miejscu radiatorka obowiązkowo nawiercenie "sitko" celem poprawy wentylacji. Chciałbym by ten element nie był odsłonięcty skrzynce. Może wystarczy oblepić kaptonem celem izolacji ? Kilka zdjęć watomerza.
atomek1000 - Pon 13 Mar, 2017
Tu masz schemat o który mnie prosiłeś
WojtekErnest - Pon 13 Mar, 2017
Co gdy BMS ma separowany minus ladowania, od minusa sterownika, a minus bateri idzie na osobny pin -B BMS ?
Elektrotonus - Pon 13 Mar, 2017
Dziękuję za schemat. Aliexpress nie wysłało w pudełku więc Atomek plus za pomoc. Muszę się z tym zapoznać, gdyż jak podłączyłem testowo sterownik bez silnika oraz ładowarke do baterii i włączyłem watomierz podając plus to nie wskazuje procesu ładowania. Bms mam na baterii, wychodzi z niej 4 przewody do sterownika i na ładowarkę. Może ta funkcja wymaga aktywacji bądź innego podłączenia.
atomek1000 - Pon 13 Mar, 2017
WojtekErnest napisał/a: | Co gdy BMS ma separowany minus ladowania, od minusa sterownika, a minus bateri idzie na osobny pin -B BMS ? |
Wtedy łączysz je razem Bmsowi bez różnicy czy ładujesz przez pin ładowania czy sterownika. Balansować nadal będzie.
|
|
|