To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Watt Meter jak podłączyć

tas - Pon 13 Mar, 2017

Jeśli połączy -P i -C to BMS utraci możliwość odłączania ładowarki.
Minimalny rozjazd - jest przeładowanie i brak balansowania (ładowarka ma wyższy prąd niż balancer).
A wtedy....



Już nie wspomnę, że większość BMSów (albo i wszystkie?) nie będzie mogła wyłączyć obciążenia podczas rozładowania jeśli zamknie się obwód przez -C i po odłączeniu zasilania przy rozładowaniu celi obciążenie pójdzie przez -C, a tam są 1-2 tranzystory zazwyczaj :P

Ogólnie nie polecam łączyć -P i -C, nie opłaca się :)

Elektrotonus - Wto 14 Mar, 2017

Mam opis swojego watomierza TK15. Jakby ktoś potrzebował wrzuce pdf jak odblokują limit na forum ;-(


"Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum."

WojtekErnest - Wto 14 Mar, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Mam opis swojego watomierza TK15.

A opis/schemat jest inny niż ten który Ci wysłal Atomek ?
Bo tamten schemat wskazuje że wprost nie można go podłączyć w instalację z BMS-em zwierając ujemne jego piny,
Ten wydaje się atrakcyjny watomierz, który ma pomiar dwukierunkowy (ładowanie/rozładowanie) ale powoduje że na boczniku jest zmienna polaryzacja, więc powiązanie go z Twoją instalacją nie jest przemyślane. Zatem proponuję byś najpierw zakończył budowę roweru bez tego watomierza i sprawdził czy całość działa, bo jak wynika zrobiłeś próbę ładowania, prawdopodobnie zwierając piny BMS, czyłi w trakcie ładowania napięcie o odwrotnej polaryzacji poszło na -P.

atomek1000 - Wto 14 Mar, 2017

tas napisał/a:
Jeśli połączy -P i -C to BMS utraci możliwość odłączania ładowarki.


Nie zgadzam się z tym, mi odłączało na greentime'owym bmsie bez problemu na kanale P-. Czyli z moich obserwacji wygląda na to, że bms patrzy tylko na HVC i LVC i odłącza oba kanały jak napięcie wychodzi poza zakres. Jeżeli jest inaczej to dziwna sprawa..
Robiłeś ekstensywne testy @tas ? Czy tylko zaleceń chińczyka się trzymasz?

Oczywiście nie łączyć kanałów bmsa P- i C- fizycznie ze sobą tylko sterownik i ładowarkę razem podłączyć do P-.

Elektrotonus - Śro 15 Mar, 2017

PDF ze schematem. Może ktoś zrobi ładnego jpeg i wrzuci ;-) i wyjaśni łopatologicznie jak podłączyć.

http://uploadfile.pl/pokaz/1044491---dwnd.html


W instalacji planowanej do roweru kieruje się tym schematem od Tasa. Watomierz planuję wpiąć między baterię a sterownik, oczywiście za BMS. Włącznikiem watomierza będzie stacyjka, z której PLUS pobrany z PLUSA zasilania aktywuje watomierz. Następnie ten PLUS z watomierza zmierza do włącznika ON/OFF na kierownicy, potem dalej przez dwa bezpieczniki termiczne ( sterownik oraz silnik ) by na końcu inicjować pracę sterownika po wciśnięciu ON na kierownicy. Zatem by watomierz nic nie popsuł jak podłączyć do instalacji by mieć wskazanie ładowania ? Mile widziany rysunek ;-)




Elektrotonus - Śro 05 Kwi, 2017

Mój watomierz ma taka niepraktyczną przypadłość, że jak jest na 100% naładowany to sobie zlicza pojemność baterii ( jej ubytek w % ) na podstawie napięcia i natężenia prądu przepływającego przez bocznik na biegunie ujemnym. Wyładowałem baterię, i podczas ładowania nie aktualizował pojemności ( jej wzrostu ) mimo iż miał informację o napięciu w V. Tani miernik z nexuna wylicza mniej więcej pojemność procentowo na podstawie napięcia. Mój niestety nie ;-( Zatem wypada jeździć do zera ( odcięcie sterownikiem przy 41.5 V ) i ładować do 54.6. Tylko znając te ograniczenia jak zapragnę doładować akumulator przed np dłuższą trasą z 50 do 80% watomierz nie zauważy tego i będzie sobie liczył w dół Ah nie znając faktycznej pojemności. Klucz jest być może w tym wskazywaniu procesu ładowania - w zasadzie jego nieobecności przy boczniku wpiętym za BMS przed sterownikiem. Jedynie podczas hamowania regen pojawia się info o doładowywaniu akumulatora przez silnik.

Może ktoś mi podpowiedzieć, jak zmodyfikować bezpiecznie podłączenie watomierza by rzetelnie wskazywał , jeśli to jest wykonanalne z tym modelem ?


Atomek pisał:
"Oczywiście nie łączyć kanałów bmsa P- i C- fizycznie ze sobą tylko sterownik i ładowarkę razem podłączyć do P-."

Takie zabieg pomoże czy nie ?

atomek1000 - Czw 06 Kwi, 2017

Nie watomierz ma niepraktyczną przypadłość tylko źle podłączyłeś, masz pełną instrukcje producenta i jeszcze wskazówki od nas jak to zaadaptować do pracy z bmsem. Do roboty poprawić połączenie i cieszyć się poprawnymi wskazaniami ;)
Elektrotonus - Pon 17 Kwi, 2017

Atomak, Ty jak Prezes tak owijasz - odpowiedz proszę jednozancznie czy to co napisałeś trzeba zrobić i będzie git ;-)

"Oczywiście nie łączyć kanałów bmsa P- i C- fizycznie ze sobą tylko sterownik i ładowarkę razem podłączyć do P-."

atomek1000 - Pon 17 Kwi, 2017

Tak
Elektrotonus - Pią 14 Lip, 2017

Chciałem sie dopytać, czy jak połączę minus baterii B(-) oraz sterownika P(-) , muszę odłączyć C(-) ? Czy wystarczy "mostek: pomiedzy B (-) i P(-) ?

edit:

Faktycznie pochrzaniłem ;-(

atomek1000 - Pią 14 Lip, 2017

Jaki mostek? O czym ty mówisz? Narysuj to w ogóle żeby było jasne wszystko
Elektrotonus - Sob 15 Lip, 2017

Wykorzystam Tasa schemat montażu BMS.

Powinienem odłączyć minus ładowarki od pola C (-) w BMS i podłączyć go do pola P(-) tam gdzie jest minus sterownika.

Na rysunku w miejscu różowego X - mam przeciąć obwód i zamiast do C (-) podłączyć do P (-) ? .

Przy okazji dorzucam instr watomierza TK15 formie jpg.








atomek1000 - Sob 15 Lip, 2017

Tak, o to chodzi.
Elektrotonus - Nie 16 Lip, 2017

Dzięki za cierpliwość ;-) Zastanawiam się jakie napięcie ustawić dla 13S jako miniumum = całkowicie wyczerpana bateria. Ma to znaczenie czy 39, 41, czy 42 V? Watomierz sobie jakoś analizuje to minimalne napięcie oraz full, czy tylko bada napięcie w instalacji i przepływający prąd ? Gdy ustawiłem 41.5 tyle co sterownik odcina, to jak mi przysiadło chwilowo do 42 V by potem powrócić do 43.5 już miałem na watomierzu zero procent baterii.
djmarcin56 - Nie 16 Lip, 2017

Ustaw na 3,0v na ogniwo czyli 39v pakiet, chyba, że obciążasz mocno pojedyńcze ogniwo to ciut więcej, policz sobie lub przetestuj jaki masz najniższy spadek napięcia na ogniwo pod maks obciążeniem tak aby było w bezpiecznym zakresie .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group