To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Przeciążanie silnika bldc
maniekrox - Pon 09 Lis, 2015 Temat postu: Przeciążanie silnika bldc Mam do was koledzy pytanie.
Czy przeciążany silnik traci na sprawności? Ile?
Zamierzam mocno przeciążyć Mxusa 3T i zastanawiam się co mu będzie się działo po puszczeniu 350A w fazy? Nie chodzi mi o samą termikę (planuję chłodzenie) - wiem, że cieplnie będzie bardzo obciążony. Chodzi mi właśnie o samą sprawność - jak ona maleje wraz ze wzrastającym prądem fazowym? Ma ktoś jakieś informacje/doświadczenia na ten temat?
Anonymous - Pon 09 Lis, 2015
Ja pierniczę...
Co za potwory budujecie?
Toż to nie są już rowery
gienek333 - Pon 09 Lis, 2015
Moc strat to I²×R, gdzie R-rezystancja uzwojeń i jest w miarę stała. Straty idą z kwadratem prądu, a moc P=U×I (U-napięcie silnika, które zależy od prędkości w sposób liniowy). Przy małych prędkościach sprawność jest bardzo mała.
atomek1000 - Pon 09 Lis, 2015
350A w standardzik dla tego mxusa w Rosji albo USA
maniekrox - Pon 09 Lis, 2015
Tylko wydaje mi się, że sama moc tracona na cewkach I^2*R to zbytnie generalizowanie. W temacie o chłodzeniu olejem ktoś pisał, że przeciążał znanego 9c 7x9 prądem 70A z baterii (cholera wie ile w fazy szło), a kolejne podbicia prądu nie wiedzieć czemu nie dawały już takiego zysku. Stąd się zastanawiam, czy przy takich prądach mxus też osiągnie maksumum (?) swojego przeciążenia. Na razie zbieram info, żeby to dobrze opracować;p
Zeeltom, a kto mówi, że rower? Motocykl z funkcją pedałowania i od czasu do czasu spokojnego przejechania przez park (rozwaga!).
@edit
atomek1000 napisał/a: | 350A w standardzik dla tego mxusa w Rosji albo USA |
Mówisz?:D
tas - Pon 09 Lis, 2015
Między max ustawianym dla potrzeb 30sek filmiku z bączkowania na piasku, a realnym codziennym komfortowym i bezpiecznym prądem jest spora różnica
Tektronic - Pon 09 Lis, 2015
tas napisał/a: | Między max ustawianym dla potrzeb 30sek filmiku z bączkowania na piasku, a realnym codziennym komfortowym i bezpiecznym prądem jest spora różnica |
Chyba że ktoś przystosuje silnik na wysokie prądy
Adam Wysokiński - Pon 09 Lis, 2015
Rezystancja uzwojeń to jedno. Druga sprawa to wytrzymałość obwodu magnetycznego.
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale wydaje mi się, że przy "przewaleniu" z prądem wielokrotnie, straty z tego tytułu rosną lawinowo.
DeeX - Pon 09 Lis, 2015
A nie dochodzi do czegoś takiego jak wpływ pola cewek na pole magnesow? W pewnym momencie magnesy nie są w stanie "zebrać" pola indukowanego przez cewki i moc idzie w powietrze.
Rzucam temat jak ktoś chce to niech mnie poprawi bądź wyprowadzi z błędu.
gienek333 - Pon 09 Lis, 2015
Tak, jest takie zjawisko, tzw "odmagnesowanie", ale ono ma wpływ na moment. Straty są w miedzi, a w żelazie pojawiają się przy większych prędkościach. Odmagnesowanie, jak i zmiana magnesów w silniku na tzw mocniejsze nie ma wpływu na sprawność, przesuwa punkt pracy silnika.
glebor - Nie 07 Lut, 2016
Ja doświadczyłem teog co prawda na niezbyt mocnych silnikach, ale jednak:
do pewnego momentu straty są niewielkie. A temperatura silnika rośnie sobie w granicach normy. Podejrzewam, że magnesy w silniku mają pewną moc namagnesowania i jeżeli nawet na wirniku wytworzymy większą siłę elektromotoryczną, to magnesy nie odepchną jej z określoną siłą. Podnosząc napięcie przy danej rezystancji wewnętrznej zbyt mocno powodujemy że silnik działa jak grzałka, a moc jest już niewiele wyższa. Pytanie tylko gdzie jest ta granica. Z tego co zauważyłem jak silnik jest zasilany tak, ze jego pobór zaczyna być 3x większy od nominalnego zaczyna juz ponad 50% iść w ciepło a nie w napęd...
radasss - Nie 07 Lut, 2016
Wzrost prądu da przyrost mocy tylko do momentu tzw. nasycenia rdzenia (stojana). Kolejne przyrosty prądu nie będą zwiększały mocy, momentu na wale, pójdą w grzanie uzwojenia.To tak w uproszczeniu.
maniekrox - Nie 07 Lut, 2016
O wlasnie, w punkt. Ciekawe tylko dla jakich A fazowych (czy moze zaleznosc od mocy) przekracza sie ta bariere dla takiego mxusa 3t. Oby 12 kW jej nie przekroczylo;)
Adam Wysokiński - Pon 08 Lut, 2016
Jakby miało przekraczać to dajesz mniejsze koło i nadrabiasz obrotami. Napięcie można bardziej zwiększać.
|
|
|