To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Bateryjny "starter pack"

madejp - Czw 12 Lis, 2015
Temat postu: Bateryjny "starter pack"
Witajcie.

Mam zestaw z silnikiem 9c 9x7 oraz sterownik 1500W na 48v. Potrzebuję jeszcze baterii, ale ponieważ nie mam jeszcze gdzie jej umieścić (temp. nie sprzyjają robieniu skrzynki) więc wymyśliłem, że najpierw zrobię sobie coś małego, coś co mógłbym wozić w jakiejś torbie - taki "StarterPack" z dwóch Li-po 12s1p 5000 mAh,
o takich . Chciałbym na tym móc dojechać do pracy, jakieś 10 km w jedną stronę w mieście. Tak, żeby się zorientować co rower elektryczny daje, czego od niego oczekiwać, dopieścić konstrukcje i podjąć decyzje o docelowej wielkości baterii. A jak już będę miał docelową baterię, to może na dalsze wycieczki zabierać taki pakiecik jako "rezerwę". ;)
Co sądzicie o takim pomyśle?

tas - Czw 12 Lis, 2015

Pobawię się we wróżka.
A mam wróżby o wysokim stopniu spełnialnosci :)
1. Rower Ci się spodoba i od pierwszych 10m uznasz, że "to jest to czego szukałeś całe życie" :P
2. 5Ah wystarczy zaledwie "za zagrychę" i tylko pobudzi apetyt
3. "Na teraz", "chwilowo", "na próbę" = drogo, kłopotliwie, czasochłonnie, awaryjnie

toft - Czw 12 Lis, 2015

kup takie ogniwa z których zamierzasz zbudować docelowy pakiet. Za parę miechów I powiedzmy 50 ładowań później dokupisz np kolejne dwa trochę jeszcze na tych nowych pojeździsz aby wyrównać nieco względem starszych i złożysz fajny pakiecik. Jeśli mogę tylko coś dodać to zrób od razu większe napięcie jeśli to jest w twoim budżecie i na takie planuj baterie. coś z przedziału 16-20s będzie idealne a tak to zawsze potem brakuje. Czyli np 18s1p a za 2 miesiące drugie tyle do pakietu 18s2p. szkoda kasy na pakiety typu że będę woził zapasowy mały na wycieczki.
madejp - Czw 12 Lis, 2015

@tas
ad. 1 - zakładam, że tak się stanie ! :)
ad. 2 - Chyba bardziej by pasowało "przystawka" - i tak ma być - danie główne już nie będzie przygotowywane na łapu capu. :)
ad. 3 - A jakie widzisz zagrożenia w kwestii awaryjności? Bo ja wolę, żeby był awaryjny taki pakiet, a na nim zdobyć niezbędną wiedzę i doświadczenie niż popsuć coś przy baterii z 2k zł.
Myślę, że 400zł za wiedze i trochę frajdy to nie jest zbyt dużo. :) (o ile na cle mi VATu nie dowalą, ale i to jakoś przeżyję).

@toft
Ale czy jest sens pchać się w dodatkowe volty na siłę, gdy mam sterownik 36-48V i jakoś prędkość mnie nie kręci - 30-35 km/h na rowerze jest dla mnie wystarczające?

maniekrox - Czw 12 Lis, 2015

madejp napisał/a:

@toft
Ale czy jest sens pchać się w dodatkowe volty na siłę, gdy mam sterownik 36-48V i jakoś prędkość mnie nie kręci - 30-35 km/h na rowerze jest dla mnie wystarczające?


Tak Ci się tylko wydaje :D Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Też proponuje od razu zrobić baterię na docelowe napięcie + bms + ładowarka i potem tylko dokładać pakiety równolegle w celu zwiększenia pojemności;)

WojtekErnest - Czw 12 Lis, 2015

Starter pack może sie przydać w sytuacji gdy zaczynasz przygodę z "elektryfikacją" i jej konsekwencją będzie np. podobny rower dla ...'drugiej połówki'. Wtedy słabszy 'kobiecy' zestaw będzie jak znalazł.
raymaxxx - Pią 13 Lis, 2015

Pomijając już że te pakiety, ktore wybrałeś wychodzą znacznie drożej za 1kWh niż standardowo wybierane przez wszystkich Lipo-lowców 4s1p HC...

Potwierdzam zdanie kolegów co do tej prędkości 40-45kmph to jest na asfalt taki standard w mocniejszych ebajkach.

Ja mam 16s3p HC na obręczy 26" ale widzę, że przy 10x6 lepsze byłoby koło na obręczy 24" i grubszej oponie z pakietem 20s3p - większy moment, większa sprawność przy niższych prędkościach, większy komfort jazdy bo większy kapeć no i straty w miedzi minimalnie mniejszcze bo nieznacznie zmaleje prąd dzięki wzrostowi momentu.

BMS warto kupić nawet taniego za 35-50$ do 50A - to jest 1000 razy lepsze niż zabawa w ciągłe rozpinanie i spinanie pakietu do ładowania/jazdy - to właśnie ma wpływ na awaryjność.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group