To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - elektryk na bazie Krossa Hexagona V4

tomeczekokok - Pią 08 Lip, 2016

Dużo, wystarczy w GT1500 wylutować 1 z 3 drutów pomiarowych i mamy 30Amperowy sterownik :mrgreen:

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to do 120V prąd stały nie zabija chyba, że ktoś się o to prosi. To już indywidualna kwestia każdego użytkownika czy przestrzega podstawowe normy i zasady obchodzenia się z prądem elektrycznym. W każdym razie laikom nie polecam takiego napięcia.

atomek1000 - Pią 08 Lip, 2016

Jezeli kasy nie szkoda to sterownikowi 45A obcinasz jeden drut z bocznika i masz 30A do 100v.
Szwagier - Pią 08 Lip, 2016

Pierwszy pomiar zużycia:
przejechane 26 km ze wspomaganiem, Vśr - 37,5km/h, Whśr - 8,88 Wh/km (dane z watomierza). Druga część w czasie powrotu z pracy - będzie razem 52 km. Z tym, że ta pierwsza część jest bardziej pod górę, a z powrotem bardziej z górki. Więc zapowiada się dobrze :smile: Watomierz pokazał 63% energii w akumulatorze, a na 10x6 miałem zawsze raczej 56%.
Powoli też się przyzwyczajam do tego silnika: w takiej jeździe 35-38 km/h ze wspomaganiem przyspieszenie nie jest jakoś ważne, bo i tak nie przyspieszam szybciej, niż nadążam pedałować. V max też nie ma znaczenia, bo szybciej jak 40 km/h nie jadę (no, teraz dzięki kasecie mogę szybciej :grin: ). Więc tu 10x6 nie ma żadnej przewagi. Natomiast na plus dla 7x9 jest ta miękkość przy ruszaniu, płynność. I to, że przy starcie spod świateł nie trzeba pieścić się z manetką, żeby rower spod tyłka nie uciekł - też jest zaletą.

I pytanie: do testów zasilania 20S chcę podłączyć dodatkowy pakiet do obecnego akumulatora podłączonego pod BMS. Chcę go wpiąć pomiędzy obecny akumulator a sterownik - na linii "+". Wydaje mi się, że mogę tak zrobić bez szkody (uszkodzenia) bms lub starego pakietu?

wookie - Pią 08 Lip, 2016

No to wydaje się że dość niskie masz spalanie.
Ja jeżdżę na podobnej konfiguracji, tj:
9C 10x6
20 szt. HC Turnigy LIPo (16s5p)
koło 26 cali
Faktem jest, że zazwyczaj nie jeżdżę szybko, szczególnie jak jadę daleko i muszę oszczędzać prąd.
Od jakiegoś czasu spisuję sobie statystyki poboru prądu i wygląda to tak:

data wyliczony % Wh Wh - ładowanie % aku Ah V Wh/km km
83,15% 269,65 83 #DZIEL/0! -100,00% 0,15%
2016-06-18 47,36% 842,27 1015 46 10,32 60,77 10,23 82,33 20,51% 1,36%
2016-06-19 27,58% 1 158,78 1500 24 18,75 59,57 8,64 134,12 29,45% 3,58%
2016-06-22 44,83% 882,72 1105 43 14,13 60,63 13,77 64,10 25% 1,83%
2016-06-23 26,55% 1 175,15 1450 24 18,81 59,51 8,48 138,58 23% 2,55%
2016-06-25 9,89% 1 441,81 1859 6 23,48 57,05 7,63 188,97 29% 3,89%
2016-06-26 58,61% 662,21 910 58 10,44 61,25 6,87 96,39 37% 0,61%
2016-06-27 49,60% 806,44 48 12,86 60,80 15,27 52,81 -100% 1,60%
2016-06-29 17,00% 1 328,00 13 21,54 58,73 7,07 187,84 -100% 4,00%
2016-06-30 12,97% 1 392,50 1795 9 22,72 58,22 7,46 186,66 29% 3,97%
2016-07-02 78,38% 345,91 486 78 5,54 63,26 5,90 58,63 40% 0,38%
2016-07-06 55,89% 705,73 882 55 11,21 61,30 14,54 48,54 25% 0,89%

Spalanie nieraz wychodzi bardzo niskie, ale to jest pod warunkiem ciągłego pedałowania przy prędkości nawet ok. 30 km/h

Dodaję screen, bo z tych numerków nic nie widać

tomeczekokok - Pią 08 Lip, 2016

Robiłem takie testy. Podłączałem w szereg do obecnego pakietu 16S dodatkowe 4 cele. Nic ci się nie uszkodziło i nie miało prawa. Próby były przy prądzie 55A. Jedyne co to musisz monitorować np alarmami podpięte cele.

Brak usterki przy takich próbach potwierdza też drugie prawo Kirchoffa, że suma spadków napięć musi być równa napięciu źródła. Jak podłączysz miernik w miejscu aku po podpiętych dodatkowych celach to tam dalej będzie napięcie takie ile masz w danym akumulatorze.

Szwagier - Pon 11 Lip, 2016

Kolejne 2 odcinki po 25km dają V śr =36,6 km/h a zużycie średnie 9,7 Wh/km
Dla przypomnienia, 10x6 miał 9,5Wh/km ale przy prędkości 32,5 km/h.

Kluczem do niskiego zużycia energii jest ograniczenie prędkości: zejście z 35km/h na 33 km/h już daje wyraźną różnicę na watomierzu, widoczną w kilometrach zasięgu.

Do nowego silnika się już chyba przyzwyczaiłem - testów na 20S jednak jeszcze nie przeprowadziłem.

unix - Pon 11 Lip, 2016

Szwagier, ty masz sterownik blokowy ? a jak wyglada temperatura silnika przy takich parametrach ? ;)
Szwagier - Pon 11 Lip, 2016

Tak, blokowy. GT1500
Temperaturę to Ci podam po kolejnych 25 km - powrocie do domu z pracy - bo teraz nie zwracałem uwagi.

unix - Pon 11 Lip, 2016

Ok, dzienks ;)
Szwagier - Pon 11 Lip, 2016

Temperatura 61-63℃
Średnia z 50 km to 9,6Wh/km przy prędkości 36,4 km/h

Mobil - Pon 11 Lip, 2016

9.6Wh/km? :mrgreen: to w sumie przy Tobie ten silnik ma lekkie życie :razz:
Szwagier - Pią 15 Lip, 2016

Podłączyłem Nowy bms i kolejny pakiet Turnigy, bateria jest teraz 20S. Pierwsza jazda i...Pany, JEST MOOOC :!: :twisted:

Jest na pewno lepiej jak na 10*6 i 16S jeśli chodzi o przyspieszenie. Vmax nie sprawdzałem.

Niestety, znikło mi hamowanie silnikiem :neutral: Nie wiem, czy gmerając w skrzynce rozłączyłem jakieś przewody, czy też z powodu zwiększenia napięcia zasilania...? :roll:
Przy zasilaniu 16S robiłem mod sterownika, żeby odcinał właśnie dla takiej baterii - czy dla 20S znów trzeba to będzie modyfikować? Tym razem już chyba za pomocą potencjometru..?

unix - Pią 15 Lip, 2016

Hmm, ja mam 14S bo zależało mi na pojemności i zrobiłem 24Ah aby mieć większy zasięg, ale martwisz mnie tym, że na 16S słabo, w przyszłym tygodniu skończę skrzynkę i będzie koniec, ciekaw jestem rezultatu, liczę na to, ze na FOC Barmala będzie lepiej niż na blokowym ;) tez mam 7x9, z kasetą ;)

Pozdr

Szwagier - Pią 15 Lip, 2016

Mając 28S i 14Ah miałbyś ten sam zasięg :wink:
Prędkość 14S na slalom między drzewami wystarczy, ale na prostą dla nie byłoby mało (16S w lesie dla mnie uszło, na asfalcie mi brakło); czy z powera będziesz zadowolony-daj znać po pierwszych jazdach :smile:

unix - Pią 15 Lip, 2016

Nie zmieści mi sie wiecej niż 14S7P, niestety ;) wiec to był kompromis. Ja nienawidzę asfaltu i praktycznie w ogóle po nim nie jeżdzę, tylko lasy, wertepy itp. i z takim założeniem brałem ten silnik, jak wyjdzie w praniu to sie okaże ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group