To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Oś QR i Thru Axle

tas - Pon 30 Lis, 2015
Temat postu: Oś QR i Thru Axle
Mądre głowy, powiedzcie, czy oś QR i Thru to jest to samo?
Jak to rozróżnić?
Mam amortyzator do którego oś stanowi rurka 20mm (QR?) z 2 nakrętkami na końcach na imbus.
Do tego muszę zamontować piastę w standardzie Thru Axle 15mm (nie mam jej jeszcze w rękach).

Czy dobrze myślę, że tocząc nową oś lub kupując oś QR15 + 2 tuleje 20mm uda mi się to zgrać do kupy?

DeeX - Pon 30 Lis, 2015

Sprawdź najpierw jakie łożyska są zamontowane w qr15.
Być może można je zastąpić lozyskami o kolnierzu wewnętrznym 20mm. Do tego trzeba by dorobić tuleje między tymi dwoma lozyskami wewnątrz piasty.

Drugim rozwiązaniem jest zastosowanie Twojego patentu który opisales powyżej.

Freerider - Pon 30 Lis, 2015

Ogólnie jak amor jest na oś 20mm to nie zmniejsza się jej średnicy, chyba że bardzo nie lubi się boostera w swoim amortyzatorze. Piasty często można przerabiać. Z najtańszej można zrobić 15mm. Więc z 15mm da się zrobić 20mm o ile pozwoli na to wewnętrzna średnica piasty. Nawet nie miejsce na inne łożyska co miejsce na samą oś w korpusie piasty. :D


Ps: os 9,10,15mm ma długość 100mm. Oś 20mm ma długość 110mm. ;)

tas - Pon 30 Lis, 2015

No ale dalej nie wiem, czy QR = Thru ? To jest dokładnie identycznie to samo?
atomek1000 - Pon 30 Lis, 2015

Jeżeli masz amortyzator na oś QR20 to i taką piastę zastosuj. Czemu chcesz modzić z qr15?

I czy przypadkiem nie dostałeś osi w zestawie z amortyzatorem?(powinieneś)

Mobil - Pon 30 Lis, 2015

tas napisał/a:
No ale dalej nie wiem, czy QR = Thru ? To jest dokładnie identycznie to samo?

Dokładnie, identycznie nie ale samo QR to po prostu... Quick Relase :mrgreen: Mogę się myliś ale Thru Axle ma gwint na końcu który chodzi w goleń amortyzatora a QR jest albo z dwóch stron skręcana imbusem i np. dociskana od góry albo ma szybkozamykacz... Tak jakby gwint wewnętrzny po obu stronach. Chociaż w takim Rock Shox Pike było niby QR20 ale szybkozamykacz bez kontrowania i gwint był na zewnątrz ale to nie była "standardowa oś QR20" :wink:

A dlaczego musisz mieć piaste na oś 15mm?

tas - Pon 30 Lis, 2015

Jest oś w zestawie z amortyzatorem (wydaje mi się, że to QR20), ale ma mi zostać dosłana piasta Thru Axle 15mm, cokolwiek to nie znaczy i muszę to połączyć. W necie niestety jest 0 informacji na temat tych standardów.
Jarek-LT - Pon 30 Lis, 2015

Ja zrobiłem tak.

Widły miałem na QR20 a piastę org. na 15. Znalazłem łożyska do piasty z otw. wew. 20mm i zastosowałem je. Lekko przerobiłem /podtoczyłem kapsle zasłaniające łożysko - skręciłem do kupy i hula. :lol:
Aha - oś miałem przeciskaną na wylot i wkręcaną w końcówkę blokującą z gwintem w widelcu na imbus.

Freerider - Pon 30 Lis, 2015

http://www.amclassic.com/...e-quick-release
Thru Axle


QR20


A tutaj qr20 Thru Axle


Zostaje ci modyfikacja piasty, nieraz wystarczy zmienić adapter, są takie piasty które pasują pod 9mm, at15 i qr20... A jeśli nie to wymiana łożysk i założenie dystansów po bokach (po 5mm bo 15 ma 100mm a 20 ma 110mm). :D

tas - Pon 30 Lis, 2015

Ha, no to mnie uspokoiliście :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group