To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Oś QR i Thru Axle
tas - Pon 30 Lis, 2015 Temat postu: Oś QR i Thru Axle Mądre głowy, powiedzcie, czy oś QR i Thru to jest to samo?
Jak to rozróżnić?
Mam amortyzator do którego oś stanowi rurka 20mm (QR?) z 2 nakrętkami na końcach na imbus.
Do tego muszę zamontować piastę w standardzie Thru Axle 15mm (nie mam jej jeszcze w rękach).
Czy dobrze myślę, że tocząc nową oś lub kupując oś QR15 + 2 tuleje 20mm uda mi się to zgrać do kupy?
DeeX - Pon 30 Lis, 2015
Sprawdź najpierw jakie łożyska są zamontowane w qr15.
Być może można je zastąpić lozyskami o kolnierzu wewnętrznym 20mm. Do tego trzeba by dorobić tuleje między tymi dwoma lozyskami wewnątrz piasty.
Drugim rozwiązaniem jest zastosowanie Twojego patentu który opisales powyżej.
Freerider - Pon 30 Lis, 2015
Ogólnie jak amor jest na oś 20mm to nie zmniejsza się jej średnicy, chyba że bardzo nie lubi się boostera w swoim amortyzatorze. Piasty często można przerabiać. Z najtańszej można zrobić 15mm. Więc z 15mm da się zrobić 20mm o ile pozwoli na to wewnętrzna średnica piasty. Nawet nie miejsce na inne łożyska co miejsce na samą oś w korpusie piasty.
Ps: os 9,10,15mm ma długość 100mm. Oś 20mm ma długość 110mm.
tas - Pon 30 Lis, 2015
No ale dalej nie wiem, czy QR = Thru ? To jest dokładnie identycznie to samo?
atomek1000 - Pon 30 Lis, 2015
Jeżeli masz amortyzator na oś QR20 to i taką piastę zastosuj. Czemu chcesz modzić z qr15?
I czy przypadkiem nie dostałeś osi w zestawie z amortyzatorem?(powinieneś)
Mobil - Pon 30 Lis, 2015
tas napisał/a: | No ale dalej nie wiem, czy QR = Thru ? To jest dokładnie identycznie to samo? |
Dokładnie, identycznie nie ale samo QR to po prostu... Quick Relase Mogę się myliś ale Thru Axle ma gwint na końcu który chodzi w goleń amortyzatora a QR jest albo z dwóch stron skręcana imbusem i np. dociskana od góry albo ma szybkozamykacz... Tak jakby gwint wewnętrzny po obu stronach. Chociaż w takim Rock Shox Pike było niby QR20 ale szybkozamykacz bez kontrowania i gwint był na zewnątrz ale to nie była "standardowa oś QR20"
A dlaczego musisz mieć piaste na oś 15mm?
tas - Pon 30 Lis, 2015
Jest oś w zestawie z amortyzatorem (wydaje mi się, że to QR20), ale ma mi zostać dosłana piasta Thru Axle 15mm, cokolwiek to nie znaczy i muszę to połączyć. W necie niestety jest 0 informacji na temat tych standardów.
Jarek-LT - Pon 30 Lis, 2015
Ja zrobiłem tak.
Widły miałem na QR20 a piastę org. na 15. Znalazłem łożyska do piasty z otw. wew. 20mm i zastosowałem je. Lekko przerobiłem /podtoczyłem kapsle zasłaniające łożysko - skręciłem do kupy i hula.
Aha - oś miałem przeciskaną na wylot i wkręcaną w końcówkę blokującą z gwintem w widelcu na imbus.
Freerider - Pon 30 Lis, 2015
http://www.amclassic.com/...e-quick-release
Thru Axle
QR20
A tutaj qr20 Thru Axle
Zostaje ci modyfikacja piasty, nieraz wystarczy zmienić adapter, są takie piasty które pasują pod 9mm, at15 i qr20... A jeśli nie to wymiana łożysk i założenie dystansów po bokach (po 5mm bo 15 ma 100mm a 20 ma 110mm).
tas - Pon 30 Lis, 2015
Ha, no to mnie uspokoiliście
|
|
|