To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Co to za sterownik ?

Pykacz - Pon 21 Gru, 2015
Temat postu: Co to za sterownik ?
Wczoraj skończyłem składać pakiet 10s10P do roweru ojca na ogniwach 18650 wysokoprądowych Sony 10/15A no i zacząłem się rozglądać nad jakimś sterownikiem do tego.
A że kiedyś na forum kupiłem 2 serowniki używane to może dało by się jeden zastosować . Niestety kłopot w tym że nie pamiętam już od kogo go kupiłem jako 500W (razem z jeszcze jednym jako 1000W) i nie wiem czy się nada do zasilania z aku 10s (czy przypadkiem nie będzie jakiegoś nieoczekiwanie wysokiego odcięcia).

Tak wygląda:


Po kliku oryginalny rozmiar


Jeszcze fotka na kondki 63V


Pomoże ktoś w identyfikacji tego sterownika i czy nada się do 10s ?
Kabelki niestety w większości obcięte i niektóre to nie wiem do czego są .
Ma to to jakiś tempomat lub "biegi" ?

atomek1000 - Pon 21 Gru, 2015

Wygląda na standardowy 48V. Sprawdź czy zadziała. Kable od manetki masz izolacją sklejone. Fazy i do baterii grube. Na początek wiecej nie trzeba. Jeżeli by odłączał przy 41V czyli przy w pełni naładowanym twoim pakiecie chwile po starcie by bylo odciecie to znaczy ze trzeba LVC zmienić rezystorkiem. Bylo to juz na forum i spokojnie jest to do zrobienia.
Zabieraj się do testów :D

Pykacz - Pon 21 Gru, 2015

Twój odpis błyskawiczny . :grin:

Tak widziałem inne tematy ze zmianą napięcia odcięcia ale w innych sterownikach w tym w razie czego nie wiem co gdzie zmienić bo się na tym nie znam . Ponadto jeśli w tym sterowniku nie ma np tempomatu to nie będę go zakładał bo tatko chce tempomat gdyż się przyzwyczaił i to dla niego fajna opcja zwłaszcza przy powolnej jeździe czyli do max 30km/h (nie trzeba trzymać manetki).
Dlatego chciałbym go zidentyfikować by wiedzieć z czym mamy do czynienia.
W ojca rowerze aktualnie jest założony większy sterownik 1000W ale na wet na napięciu 12s wysoko obcinał (w sumie dla aku dobrze) a na pakiecie 10s nie rusza) . Ten mógłby nawet zostać tylko tez nie wiem gdzie co i jak zmienić by napięcie odcięcia było niżej (o ile w ogóle się da) . Jutro zrobię foto jakieś . Generalnie sterowniki bardzo fajne kupione niegdyś na forum jako używane w pełni sprawne więc warto by któryś zaczął robić na swoje utrzymanie . :lol:

Pykacz - Wto 19 Sty, 2016

Okazało się że to typowo sterownik na 48V i już na 41,5V odcina . Trzeba było zmienić odcięcie . Udało się zrobić na 32,5V i działa testowo (jeszcze nie jest zamontowany w ramie). Pytanie dodatkowe . :lol:
Mam tam kilka przewodów które nie wiem do czego są boję się próbować je łączyć by czegoś nie uszkodzić . Jest np mała czarna wtyczka z 4 kabelkami (dwa są obcięte pewnie nie bez powodu (na samej górze fotki niebieski i czerwony)) , Sterownik nie chciał pracować bez nich . Myślę stacyjka pewnie :roll: . Połączyłem i rzeczywiście tak jest . Za co mogą odpowiadać następne dwa z tej wtyczki (jeszcze nie obcięte te minimalnie niżej czarny i zielony) ?

Anonymous - Wto 19 Sty, 2016

Dwa białe - ogranicznik szybkości
Dwa biało-czarne - hamulce
Te 4, to do wskaźnika napięcia i mocy wspomagania, jeśli złączysz czerwony z niebieskim, nie potrzebujesz wskaźnika i używasz czerwonego i niebieskiego, jako stacyjki. Zielony, to wyjście sygnały z panelu wyboru mocy. Czarny - masa, czerwony - napięcie zasilania 48V, niebieski - stacyjka, zielony - sygnał wielkości wspomagania (2, 3, 4V)
Chodzi o pozycję 5 z poniższego rysunku:


Pykacz - Wto 19 Sty, 2016

Dzięki zeeltom :grin: wygląda że to jest dokładnie to. A nie wiesz gdzie w razie czego można do tego kupić pasujący panel sterowania i czujnik pas ?

A tak w ogóle to ten panel to jakaś prosta rzecz która jakby sztucznie produkuje i podaje zamiast manetki właśnie te 2-3-4V do sterownika tak ?
Te białe cienkie od ogranicznika prędkości to czasami nie są te od pasa ? Czyli za jednym razem zdejmują ograniczenie prędkości i "nie zmuszają" do kręcenia korbami ?

Anonymous - Wto 19 Sty, 2016

Białe - zwarte ograniczają prędkość do, mniej więcej, połowy.
Podobne do siebie wyprowadzenia są dla pas i dla manetki, tylko w jednym jest wtyczka męska, w drugim żeńska.
Najtaniej kupisz wskaźnik ledowy z przełączaniem wspomagania w maxev, przynajmniej tak mi pokazują cenniki ;) Tylko musisz wziąć panel na odpowiednie napięcie zasilania roweru.
Czy prosta? Trochę elementów w niej siedzi :)

tkoko - Śro 20 Sty, 2016

Pykacz napisał/a:
... ten panel to jakaś prosta rzecz która jakby sztucznie produkuje i podaje zamiast manetki właśnie te 2-3-4V do sterownika tak ?....

To będzie zapewne działać trochę inaczej niż myślisz. Te "biegi" będą działać tylko z PAS'em, czyli jeżeli będziesz pedałować, to rower rozpędzi się do jednej z trzech prędkości, zależnej od szybkości kręcenia pedałami i obrotów koła. Przy sterowaniu manetką wybór trybu wspomagania na wskaźniku nie będzie miał wpływu na maksymalną prędkość. Reasumując jeżeli będziesz wolno kręcił pedałami silnik pojedzie wolniej (z mniejszym prądem) jeżeli będziesz kręcił szybciej silnik zacznie podawać większy prąd (pojedzie szybciej) do momentu osiągnięcia wybranej prędkości (prądu). Po przekroczeniu wybranego prądu (prędkości), silnik przestanie wspomagać. W moim rowerze sterownik wspomaga do ~50, ~75 i 100%

Anonymous - Śro 20 Sty, 2016

Niekoniecznie. Jechałem rowerem, w którym działała manetka w 3 trybach ograniczenia i dotyczyło to również manetki. Zależy od sterownika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group