To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Jaki silnik lepiej jedzie silnik w kole czy w supporcie

sentinel - Czw 31 Gru, 2015
Temat postu: Jaki silnik lepiej jedzie silnik w kole czy w supporcie
Chciałbym zrobić sobie ebike i zastanawiam się co się bardziej opłąca, silnik w kole czy w supporcie?

który jest lepszy na jakie warunki?

Jakoś szczególnie na szybkości mi nie zależy, a raczej na jezdzie cały czas z uczuciem spadniętego łańcucha również pod górke.

No i jaka moc jest wystarczająca aby jechać bez pedałowania powiedzmy te 30 km/h na spokojnie? i jednocześnie tak zeby nie było za mało na jakimś podjeździe ale rownież aby nie było jej za dużo bo skraca się zasięg?

rower to trek 4100 i jeżdzę głównie po mieście, a jeśli to las to raczej dość twarde ścieżki.

Mechano - Czw 31 Gru, 2015

Między midem a hubem od lat trwa walka i jednoznacznej odpowiedzi niema. Co do reszty to pobaw się tym symulatorem, od powinien ci odpowiedzieć.
http://www.electricbikesimulator.com/

tomeczekokok - Czw 31 Gru, 2015

Z doświadczenia Hub jest mniej awaryjny (mniej elementów rychomych niż w Mid). Hub 5KW żaden problem. Mid powyżej 2KW części rowerowe zaczynają zbytnio się zużywać szczególnie z silnikami z dużymi Nm. Najwieksza zaleta Mida to duży moment obrotowy, to że morzesz podjechać pod stromą górkę i Mid Cię wtargnie bez zmęczenia. Polecam MIDA też dla fanów whellie na e-bike. :mrgreen:

Tu masz filmiki z moim Midem:
https://www.youtube.com/c...JRPjqmBQ/videos

A tu projekt:
http://forum.arbiter.pl/v...?t=3874&start=0

tomeczekokok - Czw 31 Gru, 2015

Aha apropo kalkulatora. Wpisz mu same 9999999 w parametry to zobaczysz jak kłamie :mrgreen:
sentinel - Sob 02 Sty, 2016

A jak wyląda to wszystko cenowo? i jaki silnik jest mniej prądożerczy? bo chciałbym też aby zasięg był przynajmniej te 50 km
tas - Sob 02 Sty, 2016

W nie terenowej jeździe:
W zakresie 0-19km/h oszczędniejszy jest MID (przekładniowy)
W zakresie 20+ oba typy napędu są takie same lub HUB jest oszczędniejszy o straty na przekładniach

sentinel - Sob 02 Sty, 2016

Ja sobie tak myślałęm, że
na midzie można odpowiednio zmieniając biegi
bardziej oszczędzić energię
niż w hubie który ma tylko 1 bieg,
bo tam chyba zmiana biegów nic silnikowi nie daje?
Mówię tu o jeździe samym silnikiem bez pedałowania,
Bo z pedałowaniem jakoś nie umiem sobie wyobrazić
jak to wspomaganie działa w obu przypadkach,
Czy to automatycznie reguluje pracę silnika tak że
obojętnie czy z górki czy pod górkę jedziemy
z takim samym obciążeniem
czy samemu trzeba sobie to regulować?

tas - Sob 02 Sty, 2016

Jeśli chcesz ten wynalazek PAS to rower nadaje tempo - jedzie sam, a ty go musisz gonić nogami.
Jeśli chcesz wspomagać tak jak się to powinno robić to używasz manetki, wtedy to rower jedzie sam (tzn pedałujemy) a silnik nas dogania z pomocą.

sentinel - Wto 26 Sty, 2016

Hmm a czy była by możliwość zrobienia silnika powiedzmy 1000w tak aby mozna było jezdzić albo:
na samej manetce jak powiedzmy na skuterze,
albo w razie jezdy po miescie przełączyć go na wspomaganie i jednoczesne ograniczenie predkosci do 25 km/h i i obciecia mocy do 250w? oczywiście zeby to działało za pomocą jakiegoś przycisku czy coś? jeśli tak to czyktoś by mógł podesłać jakieś info na ten temat?

Anonymous - Śro 27 Sty, 2016

Większość kontrolerów ma układ PAS i wejście dla manetki. Działają zazwyczaj równolegle. Układ PAS ma najczęściej trójstopniową regulacje wspomagania. Manetka zazwyczaj jest bez regulacji wspomagania, ale zdarzają się kontrolery, gdzie te trzy stopnie wspomagania działają również na manetkę. Bardzo często w kontrolerach są dwa przewody, które po ich zwarciu zmniejszają szybkość o, mniej więcej, połowę. Możesz to wykorzystać do zmiany szybkości i mocy podawanej na silnik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group