To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Opis kabelków od sterownika
volkhen - Czw 31 Gru, 2015 Temat postu: Opis kabelków od sterownika Witam,
Posiada ktoś może opis kabelków od tego sterownika? Nabyłem go od pewnego forumowicza miał mi napisać co i jak, ale niestety cisza.
I kabelki...:
Wszelka pomoc mile widziana.
volkhen - Czw 31 Gru, 2015
Czy to jest prawidłowy opis wyprowadzeń? Nie wszystkie kabelki są opisane. Na przykład co to są te białe dwa przewody z końcówkami do połączenia ze sobą.
atomek1000 - Czw 31 Gru, 2015
Tak! Potwierdzam są to dobre oznaczenia.
Jedyne zastrzeżenia miałbym do speed-meter bo ja u siebie nie mialem nigdy jednego zielonego ale reszta sie zgadza!
Mechano - Czw 31 Gru, 2015
Bardzo dobrze mieć taki obrazek. Do czego służy przewód cruise?
atomek1000 - Czw 31 Gru, 2015
tempomat
Darki - Pią 01 Sty, 2016
U mnie wygląda to mniej więcej tak:
Oj i jakieś lopatologiczne dziwne trochę tłumaczenie chyba po sylwestrowe
Szwagier - Pią 08 Sty, 2016
To i ja dodam swoje 3 grosze, bo swego czasu szukałem tych oznaczeń - aż w końcu kupiłem drugi, nowy sterownik, żeby się dowiedzieć, co gdzie jest podłączone
Więc może inni będą mieli lżej
BRAKE LOW
white - SL
black - GND
-----------------
BRAKE HIGH
yellow - SH
------------------
CRUISE
pink - Q
black - GND
------------------
3SPEED
orange - K1
black - GND
blue - K2
-----------------
BACKWARD
brown - E4
black - GND
----------------
SELF STUDY (?)
white - E1 (pad górny)
white - E1 (pad dolny)
----------------
REGEN BRAKE
orange - X
orange - DS
----------------
PAS
green - ZL
red - +5V
black - GND
----------------
STACYJKA
red - VCC
violet - VCC albo jak poniżej, jeśli skonfigurowane odcięcie Lov Voltage dla 16S
red - VDD
violet - VDD
SX - to samo co GND
W załączniku zdjęcia płytki sterowniki z widocznymi oznaczeniami. W tym nowym miałem dodatkowo podpięty pojedynczy przewód żólto-zielony (jak PE) pod "żółtą" fazę - nie wiem, to chyba sygnał do prędkościomierza..?
Jak ktoś zna inne pola to niech pisze...A może autor tematu, albo moderator, zbierze to wszystko w kupę w pierwszym podeście, a nawet podepnie gdzieś...? Pewnie każdy "nowy" szuka tych informacji
Mam jeszcze pytanie, jak działa hamulec w tych sterownikach? Wystarczy zewrzeć kable od BRAKE LOW i wówczas już hamuje? Tas na swoim blogu pisał, że takie zwarcie kabli to tylko takie jakby "enable" dla hamulca, a samo hamowanie wyzwala się podaniem +12V na BRAKE HIGH. Może to ktoś tu jeszcze zweryfikować?
Odzyskiwanie energii zaś to jeszcze inna bajka, i żeby podczas hamowania działało, musi być zwarte REGEN BRAKE. Dodatkowo, żeby regen działał, musi być odpowiednio skonfigurowane LVC - o tym jest napisane w tym wątku (dodatkowo, jak ustawić dowolne napięcie odcięcia):
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3828
InLab - Sob 27 Lut, 2016
Mi to wygląda jak sterownik Gt-1500 z NEXUNA, pytaj Tas'a.
volkhen - Sob 29 Lip, 2017
Stary temat, ale jest to jego kontynuacja troszkę to trwało...
Testuję kontroler i silnik, podłączenia itd.
https://youtu.be/fK8D92n0lWA
Mam pytanko, czy ten dźwięk na początku przy niskich obrotach (takie cykanie) jest normalny?
Słychać to na początku filmiku 0:06s.
Anonymous - Sob 29 Lip, 2017
Przy PWM, to jest normalne. Załóż sterownik sinus, lub foc i nie będzie "cykania"
|
|
|