To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Kabel Hybryda...dla potomności :-)

barmal - Pią 08 Sty, 2016
Temat postu: Kabel Hybryda...dla potomności :-)
Dla potomności:
Kilka informacji na temat kabli hybrydowych na przykładowym silniku MXUS4504...

Kabel, jak wiadomo hybrydowy. Na długości 80cm przewody fazowe niezdefiniowanie puszczone razem wraz z przewodami czujników:



A tak wygląda sygnał na czujnikach:



Grupy przewodów fazowych i sensorów oddzielone 60cm od wyjścia z wału:



Grupy przewodów fazowych i sensorów oddzielone 40cm od wyjścia z wału:



Grupy przewodów fazowych i sensorów oddzielone 20cm od wyjścia z wału:



No i na koniec zaplatamy warkocz na przewodach fazowych :-) i taki tego efekt:



A tak to wygląda na żywo:



Po tym zabiegu:



:-)

Adam Wysokiński - Pią 08 Sty, 2016

Niebo a ziemia rzekłbym. Czyli trzeba zrobić "skrętkę fazową" i będzie elegancko.
Tomas - Pią 08 Sty, 2016

Adam a nie czasem oddzielić przewody halli od przewodów fazowych ?
Anonymous - Pią 08 Sty, 2016

Brakuje mi wykresu skrętki z halami bez rozdzielania, a może również skrętka na przewodach hali?
Szwagier - Pią 08 Sty, 2016

Od razu mówię, że na obróbce sygnałów się nie znam :razz: , ale...
szerokość sygnału, zbocza, są takie same..? W pierwszym przypadku (wszystkie kable razem) nie ma też problemu z "rozpoznaniem" poziomu - czy "1", czy "0", mimo tych widocznych szpilek, szumów..? Więc poza tym, że wykres jest gładki, co w praktyce daje rozdzielenie przewodów sygnałowych od fazowych - bo pewnie coś daje :wink: ?
Na końcu, gdy jest mowa o warkoczu na hallach - chodzi o zaplecenie ich w "warkocz" (zrobienie jakiejś skrętki), czy włożenie ich w ekran..?

barmal - Pią 08 Sty, 2016

zeeltom napisał/a:
Brakuje mi wykresu skrętki z halami bez rozdzielania, a może również skrętka na przewodach hali?


Prza warkoczu i bez rozdzielania sytuacja się nieznacznie pogarsza. Warkocz, czy skrętka na halach niczego natomiast nie zmienia a przynajmniej tego nie zarejestrowałem :-) .

Zaznaczam, widoczny sygnał jest w silniku w biegu jałowym, czyli bez obciążenia, gdzie prąd fazy wynosi kilka A! Co się dzieje przy 150....200A nietrudno sobie wyobrazić :-) A takie prądy mamy podczas startu.

Najlepsze wyniki daje jednak przewód ekranowany. Ale to niestety ciężko upchać...

Yin - Pią 08 Sty, 2016

No dobra ale tak dla totalnego elektronicznego laika o co biega? Strzelałbym że chodzi o zakłócenia i ich wyeliminowanie polepszy sprawność?
tas - Pią 08 Sty, 2016

To raczej takie dążenie do perfekcyjności na każdym froncie :)
qaz33 - Pią 08 Sty, 2016

Czyzbym tam widzial rolke do pomiaru momentu po lewej stronie? Pochwal sie co to jest i jakie daje wyniki :)
Anonymous - Pią 08 Sty, 2016

Jeśli chodzi o ekranowanie zakłóceń, to kabel ekranowany nic nie daje. Kiedyś miałem w rowerze CB radio i ekranowanie nic nie pomagało na zakłócenia. A ekranowałem wszystkie przewody. Radio CB, jak szumiało, tak szumiało. Nawet na odrębnym akumulatorze 150 cm od roweru.
barmal - Pią 08 Sty, 2016

Yin napisał/a:
No dobra ale tak dla totalnego elektronicznego laika o co biega? Strzelałbym że chodzi o zakłócenia i ich wyeliminowanie polepszy sprawność?


Napewno zwiększy bezawaryjność. A czy to wpłynie na efektywność? Pewnie trochę związku i z tym ma :-)

qaz33 napisał/a:
Czyzbym tam widzial rolke do pomiaru momentu po lewej stronie? Pochwal sie co to jest i jakie daje wyniki


Nie, to nie rolka :-)
Dwa silniki (2 x 1kW, 8 biegunowe :-) ) przeciwlegle sprzężone do testów :-)
A to czarne to podstawa mocowania.

zeeltom napisał/a:
Jeśli chodzi o ekranowanie zakłóceń, to kabel ekranowany nic nie daje. Kiedyś miałem w rowerze CB radio i ekranowanie nic nie pomagało na zakłócenia. A ekranowałem wszystkie przewody. Radio CB, jak szumiało, tak szumiało. Nawet na odrębnym akumulatorze 150 cm od roweru.


Autorowi chodziło o zakłócenia na przestrzeni silnik <=> sterownik...

Mobwar - Sob 09 Sty, 2016

W moim silniku 9c sterownik Sabvoton nie mógł określić kąta halli - ciągle wyskakiwał błąd. Dopiero gdy wykonałem ekranowanie samoprzylepną folią aluminiową osobno żył od halli i fazowych ta procedura zaczeła u mnie działać przynajmniej czasami.



http://postimg.org/image/w731k7g1t/

Tomas - Sob 09 Sty, 2016

Mobwar obetnij kable halli kawałek za wyjściem z silnika na tyle żeby można było dolutować pojedynczy kabel ale pięciożyłowy 5x0,5 :smile: Wtedy będzie ładnie i schludnie. Ja u siebie też tak planuje. Szukaj w sklepie kablo-linki żeby był giętki. Mało tego, są wersje takiego kabla ekranowane :cool:
Anonymous - Sob 09 Sty, 2016

barmal napisał/a:


Autorowi chodziło o zakłócenia na przestrzeni silnik <=> sterownik...

Wiem. Ale to właśnie te szpile tak sieją.

barmal - Sob 09 Sty, 2016

zeeltom napisał/a:
Wiem. Ale to właśnie te szpile tak sieją.


No tak. Idealnym rozwiązaniem byłoby: kable fazowe jak najkrótsze i ekranowane...
Ale to w większości wypadków utopia :-)

Pytanie z innej beczki: dlaczego nie dostaję maili gdy ktoś odpowie na temat (opcja zaznaczona :-) ) i na pw?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group