To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Przetwornica DCDC Step up

gienek333 - Wto 19 Sty, 2016

Jeżeli ta przetwornica ma pracować 12/82V będzie miała małą sprawność. Moim zdaniem lepsza będzie z transformatorem.
Adam Wysokiński - Wto 19 Sty, 2016

Będzie miała małą ale taki to urok przy dużym podbiciu.
Mechano - Wto 19 Sty, 2016

Cały urok tej stabilizacji prądu polega po prostu na jego ograniczeniu potencjometrem... Napięcie samo zejdzie ale trzeba by to robić na podłączonej diodzie albo jakimś sztucznym obciążeniu symulującym diodę.
Adam Wysokiński - Wto 19 Sty, 2016

Ale jak już raz sie ustawi to powinno przy różnych obciążeniach nie przekraczać.
maniekrox - Wto 19 Sty, 2016

Grunt żeby przy booscie z 15 do 80V miała te 80-90% sprawności.
gienek333 - Wto 19 Sty, 2016

Przy takim układzie to 80% to raczej bez szans.
Adam Wysokiński - Wto 19 Sty, 2016

Przy dużym obciążeniu dobrze będzie uzyskać ze 70%.
Nie marudź i działaj :wink:

maniekrox - Pią 22 Sty, 2016

Ok, a jak jest w kwestii rownoleglego laczenia przetwornic? Moglyby byc ustawione na polowe obciazenia, co pewnie zwiekszyloby sprawnosc?
Adam Wysokiński - Pią 22 Sty, 2016

Prawdopodobnie 2, nawet o ustawionej mniejszej mocy będą miały mniejszą sprawność niż 1 wysilona.
Chyba, że dysproporcja będzie duża.
Nie da się wszystkiego przebadać teoretycznie. Trzeba ją kupić i przetestować :wink:

gienek333 - Pią 22 Sty, 2016

W tego typu przetwornicach sprawność zależy głównie od różnicy Uwe-Uwy.
Pykacz - Pią 22 Sty, 2016

gienek333 napisał/a:
W tego typu przetwornicach sprawność zależy głównie od różnicy Uwe-Uwy.


Dokładnie tak jak piszesz.
Mam klika podobnych i we wszystkich opisach gdzie je kupowałem piszą że największa sprawność jest gdzie różnica Uwe-Uwy jest najmniejsza .

Dlugas - Sob 23 Sty, 2016

Kiedyś chciałem uruchomić dwie przetwornice dc/dc step down (każda z przetwornic miała Uwej ok. 40V max) na napięciu 67v. Połączyłem więc wejścia szeregowo i wyjścia również szeregowo. Przetwornice niestety nie wystartowały tak jak bym tego chciał. Wcześniej ustaliłem poziom napięcia na wy przetwornic(każdej z osobna) na poziomie 6V licząc na to że po połączeniu (jw) w szereg uzyskam 12V. Podczas pomiaru jedna z przetwornic (już połączonych) miała 2,8V a druga 5,2V. Wpięcie dodatkowych pojemności na we i wy nie pomogła.
MRL - Sob 23 Kwi, 2016

maniekrox napisał/a:
Mogłaby być jedna, ale musiałaby uzyskać napięcie nawet do 84V. Jest jedna taka na allegro o mocy do 600W (chociaż przy Uwe na poziomie 15 V nie będzie miała 600W, a może 150)

http://allegro.pl/przetwo...5599544746.html

Problem w tym, że ona jest do 80V, czyli za mało.


Mam pytanko na temat tej przetwornicy. Mam w ebajku silnik przekładniowy 500W (bierze nie więcej niż 10A), sterownik także 500W 30A (obsługuje 36-48V, ale producent dopuszcza podanie napięcia nawet do 60V). baterię liion 13S która po naładowaniu ma na wyjściu 54,6V. Problem mam taki, że jak ujadę te 30km to spada mi napięcie do np. 47V, a prędkość spada z 33 na 27 km/h. Trochę mnie to wkurza i kombinuję, jak to załatwić sobie stałe napięcie do silnika np. 58V. I w tym poście przeczytałem o tej przetwornicy. Jak myślicie, sprawdziłaby się jako podwyższająca napięcie podawane do sterownika? Pojemność mam 23Ah i tak wykorzystuje ją tylko do 70% na mojej trasie do pracy więc dopuszczam straty mocy.

maniekrox - Sob 23 Kwi, 2016

Jak masz sterownik 30 A to przy napięciu przykładowo 54,6 V pchasz w silnik jakieś 1600 W. Ta przetwornica taka mocna nie jest;)
atomek1000 - Sob 23 Kwi, 2016

Przetwornicy nie zrobisz bo kompletnie nie ma to sensu, jedynie zostaje wymiana sterownika na z opcją 'flux weaken' czyli sabvoton na przykład. Ale koszt bedzie pewnie zbyt duzy no i ten sterownik troche by sie marnował przy takiej baterii bo nie wykorzystywał byś go nawet w połowie.
Kolejna opcja to zmiana silnika na szybszy :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group