To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Rower longwise problem z regulatorem "displayem"
Anonymous - Sob 23 Sty, 2016
Sprawdź,czy masz 5V na tej wtyczce do hallotronów (5 pin), między czarnym a czerwonym.
tkoko - Sob 23 Sty, 2016
Moim zdaniem wtyczka "niepodłączona" jest od PAS'a lub manetki i powinna być podłączona. Czym jest sterowany sterownik do silnika?
mecia666 - Sob 23 Sty, 2016
tkoko napisał/a: | Moim zdaniem wtyczka "niepodłączona" jest od PAS'a lub manetki i powinna być podłączona. Czym jest sterowany sterownik do silnika? |
Sterowany był z displaya (poziom wspomagania ,włącz wyłącz) po otwarciu puszki ze sterownikiem wtyczka 3-pinowa nie był podłączona i nie ma też na niej napięcia.
zeeltom napisał/a: | Sprawdź,czy masz 5V na tej wtyczce do hallotronów (5 pin), między czarnym a czerwonym.
_________________ |
Będę w garażu to dam znać .
Anonymous - Sob 23 Sty, 2016
5V pojawia się w momencie uruchomienia kontrolera, przez podanie zasilania, lub dodatkowo zwarcie przewodów stacyjki. Jeśli nie masz 5V na hallotronach, to kombinuj z tymi przewodami od wyświetlacza. Bez 5V kontroler nie ruszy. Musi pojawić się napięcie 5V na przewodach hallotronów i na przewodach do PAS.
Jeśli żadna kombinacja nie pomoże, to będzie sugerowało uszkodzenie kontrolera.
bloodyopel - Sob 23 Sty, 2016
zeeltom, kontroler z displayem (co prawda prostszym bo nie LCD) takim: http://www.maxev.pl/p95,p...-bestmotor.html załącza się przez podanie pełnego napięcia akumulatora na kabelek niebieski (czasem żółty).
Tak więc przeważnie kolorystyka w tych displayach: czarny-czewrony to - i + pełnego zasilania akumulatora, niebieski/żółty to on-off i zielony to regulacja wspomagania.
Autor posiada inne kolory przewodów, czarny czerwony to raczej pewniak, więc na 90% powinna wystarczyć dobra kmbinacja przewodu czerwonego z którymś z pozostałych oprócz czarnego. Tu też dość istotna uwaga, display powoduje jedynie chwilowe zwarcie tych przewodów a nie połączenie ich na stałe (przynajmniej ten co miałem niesprawny to wystarczyło na chwilę zewrzeć śrubokrętem odpowiednie ścieżki na nim i już sterownik działał) - jeśli jest inaczej to mnie wyprostujcie
mecia666 - Sob 23 Sty, 2016
Działa
Problem polegał na tym ,że pomyliłem wtyczki (zmyliły mnie takie same kolory) i tam gdzie ma być manetka zapiąłem czujnik .
Czerwony na stałe połączony z żółtym . (w displayu)
Silnik działa normalnie .
Ciekawe jest to ,że po połączeniu przez żarówkę kabli z czujnika silnik kręci się .
Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki .
Pozdrawiam
MM
Anonymous - Sob 23 Sty, 2016
Opisz dokładniej tę sprawę z żarówką? Włączona w obwód czujnika PAS? Jaka i do których przewodów?
mecia666 - Sob 23 Sty, 2016
Generalnie wyglądało to tak.
Chciałem zmierzyć miernikiem czy dochodzi napięcie do czujnika i nie zauważyłem ,że jest przestawiony na "sprawdzanie przejścia" (nie znam fachowej nazwy tej funkcji) i dotknąłem czerwonego kabla z zielonym i koło wyrwało z kopyta. Później z ciekawości wstawiłem między nie żarówkę i też się kręciło.
żarówka 24v (postojówka od jakiegoś tira)
Ps. Nie pamiętam tylko czy wtedy już miałem poprawnie podłączoną wtyczkę od czujnika .
edit:
Czy do tych silników można użyć akumulatorów np.motocyklowych?? czy musi być dedykowany??
Anonymous - Sob 23 Sty, 2016
Napięcie, to napięcie, nie ważne z jakiego źródła. Będzie się różnił zasięgiem w zależności od pojemności akumulatorów.
Rozumiem, że żarówkę włączałeś w obwód manetki, a nie układu PAS? Bo tylko w obwodzie manetki zwarcie zasilania z sygnałowym spowoduje kręcenie koła. Na układzie PAS wymagane jest impulsowanie sygnału.
Anonymous - Sob 23 Sty, 2016
bloodyopel napisał/a: | ...Tu też dość istotna uwaga, display powoduje jedynie chwilowe zwarcie tych przewodów a nie połączenie ich na stałe (przynajmniej ten co miałem niesprawny to wystarczyło na chwilę zewrzeć śrubokrętem odpowiednie ścieżki na nim i już sterownik działał) - jeśli jest inaczej to mnie wyprostujcie |
W moich kontrolerach wymagało to zwarcia na stałe. Prawdopodobnie w displayu jest przerzutnik, który zmienia stan po każdym naciśnięciu przycisku.
Zwierałeś prawdopodobnie ścieżki przycisku.
mecia666 - Sob 23 Sty, 2016
zeeltom napisał/a: | Napięcie, to napięcie, nie ważne z jakiego źródła. Będzie się różnił zasięgiem w zależności od pojemności akumulatorów.
Rozumiem, że żarówkę włączałeś w obwód manetki, a nie układu PAS? Bo tylko w obwodzie manetki zwarcie zasilania z sygnałowym spowoduje kręcenie koła. Na układzie PAS wymagane jest impulsowanie sygnału. |
Czyli używając manetki czujnik może być odłączony?? (jazda bez pedałowania??)
Anonymous - Sob 23 Sty, 2016
Zazwyczaj to tak właśnie działa. Tylko manetka działa, bez PAS.
Jak włączysz PAS, to działają oba systemy. Pedałujesz - masz wspomaganie. Nie pedałujesz, a używasz manetki, to jedziesz
To zależy wyłącznie od specyfiki kontrolera. Ale najczęściej tak właśnie jest.
Jeśli kontroler nie ma wejścia na manetkę, to pozostaje tylko pedałowanie. Jeśli ma wejście na manetkę, to oba systemy powinny pracować równolegle.
mecia666 - Śro 13 Lip, 2016
Witam wszystkich ponownie.
Postanowiłem odgrzać temat mojego pędzidła.
Po długich bojach ukończyłem mój pojazd i mam problem z zakupionym displayem.
Tak to wygląda : http://sklepebike.pl/mobi...LED-810-24V/102
Nie bardzo wiem jak to podpiąć do kontrolera żeby działała funkcja regulacji wspomagania .
Z góry dziękuje za wskazówki
Pozdrawiam i dodaję foto rowerka
Anonymous - Czw 14 Lip, 2016
Poproś sprzedawcę o rozpiskę kabelków.
tkoko - Czw 14 Lip, 2016
mecia666 napisał/a: | ... mam problem z zakupionym displayem.
Tak to wygląda : http://sklepebike.pl/mobi...LED-810-24V/102
Nie bardzo wiem jak to podpiąć do kontrolera żeby działała funkcja regulacji wspomagania .
Z góry dziękuje za wskazówki
... |
W kontrolerze musi być wtyczka/gniazdo (4 kable) do podpięcia displaya, oraz kontroler musi mieć obsługę wspomagania. Dodatkowo potrzebujesz PAS
|
|
|