To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Jednoślad rowerowy

radasss - Czw 28 Sty, 2016
Temat postu: Jednoślad rowerowy
Podziękowania dla: tas, michal214, qaz33, Freerider, Pykacz, kondzio927, Hobby King ;-) za dostarczenie niezbędnych elementów do budowy.
Po ok. 200 godz. planowania i budowania powstał niniejszy pojazd.
Główne dane napędu i zasilania:
- silnik RHR 205-40 uzwojenie 17x4
- akumulatory Turnigy HC 5 Ah x 35 sztuk (20S7P)
- sterownik niebieski, kwadratowy Sabvoton 80 Amper
Pozostałe dane elektryczne:
- balanser 150 A
- przetwornica DC/DC 12V/10 A
- licznik-watomierz
- oświetlenie tył lampka LED, światło pozycyjne i stopu
- oświetlenie przód oryginalny Bi-Xsenon Mercedes, palnik firmy Osram
- kierunkowskazy (z tyłu będą niebawem)
- klakson
Dane mechaniczne:
Obręcze tył/ przód 16x1,6 / 19x1,4 osobiście ściągany chrom i nikiel, malowane
Opony tył/ przód HEIDENAU K46 2.75x16 / 2.50x19
Damper 190 mm, sprężyna 850 LBS
Zawieszenie przód up side down Showa, m=7,3 kg
Hamulec przód tarcza 218 mm, zacisk Brembo
Blat korby / wolnobieg 40/22
Rama całkowicie mojego projektu i wykonania. Cięcie na wymiar profili, blachy, toczenie główki ramy, wspornika suportu, obsady łożysk wahacza, spawanie, malowanie. Nie odlewałem tylko w hucie stali :-)
Główne dane techniczne:
Masa własna 70 kg ( akumulatory ≈ 20 kg )
Przyspieszenie 0-50 km/h ≈ 5,5 s z kierownikiem - 90 kg
V max osiągnięte 80 km/h
Z małych problemików to sklejające się styki wyłącznika głównego. Załącza 84 V na stacyjkę sterownika i przetwornicę DC/DC. Zastosowałem MOSFET'a P-chanell.
Część info również tu





Eryk1000 - Czw 28 Sty, 2016

Wygląda bardzo masywnie właśnie doczytałem 70kg :twisted: . Ciężko będzie wracać do domu w przypadku awarii napędu :P Ogólnie fajnie że to zrobiłeś sam własnymi siłami, miłej jazdy :)
tas - Czw 28 Sty, 2016

Ojaaa ale lampa :D
Objeździłeś już maszynę w warunkach bojowych? Jak wrażenia?
Taka masa to już jest nie byle wyzwanie, nawet dla tego napędu :)

ajs - Czw 28 Sty, 2016

siodełko the best ;)
radasss - Czw 28 Sty, 2016

Testowałem dojazd na korbach. 10 km/h to tak idzie całkiem dobrze :neutral:
Z lampy jestem szczególnie dumny. Od zawsze podobał mi się xenon. Oświetla idealnie. Nie oślepia z przeciwka. W obudowie lampy mieści się przetwornica do palnika, przerywacz kierunkowskazów, połączenia kablowe z ramy i przełączników z kierownicy no i oczywiście cały oryginalny zespół optyczny Bi-xenon.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to nie jechałem jeszcze nigdy tak miękko zawieszonym pojazdem. Dla mnie super. Bardzo zwrotny, stabilny. Ta niby duża masa przy prędkości przelotowej 50-60 km/h to raczej zaleta niż wada. Silnik osiąga różne temperatury od 70 - 140° C ale staram się nie przekraczać 100°C.
Jak w dodatku pod tytułem postu. Pewne rzeczy jeszcze zostaną wymienione, np. siodełko.

toft - Pią 29 Sty, 2016

Po pierwszej fotce byłem pewny ze to motocykl... W sumie fajny choć widzę wadę konstrukcyjna. Niesymetryczne rozmieszczenie podpórek pod nogi może powodować problemy z balansowaniem ciałem. Pozdrawiam:)
WojtekErnest - Pią 29 Sty, 2016

toft napisał/a:
Po pierwszej fotce byłem pewny ze to motocykl... :)

W każdym razie ścieżkami rowerowymi nie pojezdzi.

Yin - Pią 29 Sty, 2016

Pojeździ, kwestia zachowania rozsądnej prędkości.
WojtekErnest - Sob 30 Sty, 2016

Co 2-3 patrol policji raczej nie puści delikwenta.
MixhaL - Sob 30 Sty, 2016

Gratuluję konstrukcji, pokazałeś że jak się chce to można.
Pytanie tylko czy nie lepiej było kupić jakąś ramę od moto :?:
Przy takiej masie nie pchałbym się osobiście w spawanie własnej masy tylko kupił ramę gotową od moto, prawdopodobnie wagowo wyszło by mniej.

Yin - Sob 30 Sty, 2016

W ubiegłym roku byłem zatrzymywany jakieś 6-8 razy do rutynowej kontroli trzeźwości - zarówno na chodniku jak i ulicy, problemów 0. A mój rower wygląda tak: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3606
Eryk1000 - Sob 30 Sty, 2016

Pytanie do konstruktora, czy czasem silnik to nie jest RHR 205-50? zamiast silnik RHR 205-40 ? Na ile masz ustawiony sterownik ?
radasss - Sob 30 Sty, 2016

Symbole silnika w formie w jakiej są na nim napisane:
QS 60 V 2000 W C 401 40305 3892
Prąd ciągły max 70 A, fazowy 100 A

tas - Sob 30 Sty, 2016

To jest wolnobieżna wersja, czyli 17x4
Eryk1000 - Sob 30 Sty, 2016

czyli magnesy 40mm :) ? jak na wersję wolnobieżna to i tak popyla :D przy małym kole


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group