To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Jednoślad rowerowy
radasss - Czw 28 Sty, 2016 Temat postu: Jednoślad rowerowy Podziękowania dla: tas, michal214, qaz33, Freerider, Pykacz, kondzio927, Hobby King za dostarczenie niezbędnych elementów do budowy.
Po ok. 200 godz. planowania i budowania powstał niniejszy pojazd.
Główne dane napędu i zasilania:
- silnik RHR 205-40 uzwojenie 17x4
- akumulatory Turnigy HC 5 Ah x 35 sztuk (20S7P)
- sterownik niebieski, kwadratowy Sabvoton 80 Amper
Pozostałe dane elektryczne:
- balanser 150 A
- przetwornica DC/DC 12V/10 A
- licznik-watomierz
- oświetlenie tył lampka LED, światło pozycyjne i stopu
- oświetlenie przód oryginalny Bi-Xsenon Mercedes, palnik firmy Osram
- kierunkowskazy (z tyłu będą niebawem)
- klakson
Dane mechaniczne:
Obręcze tył/ przód 16x1,6 / 19x1,4 osobiście ściągany chrom i nikiel, malowane
Opony tył/ przód HEIDENAU K46 2.75x16 / 2.50x19
Damper 190 mm, sprężyna 850 LBS
Zawieszenie przód up side down Showa, m=7,3 kg
Hamulec przód tarcza 218 mm, zacisk Brembo
Blat korby / wolnobieg 40/22
Rama całkowicie mojego projektu i wykonania. Cięcie na wymiar profili, blachy, toczenie główki ramy, wspornika suportu, obsady łożysk wahacza, spawanie, malowanie. Nie odlewałem tylko w hucie stali
Główne dane techniczne:
Masa własna 70 kg ( akumulatory ≈ 20 kg )
Przyspieszenie 0-50 km/h ≈ 5,5 s z kierownikiem - 90 kg
V max osiągnięte 80 km/h
Z małych problemików to sklejające się styki wyłącznika głównego. Załącza 84 V na stacyjkę sterownika i przetwornicę DC/DC. Zastosowałem MOSFET'a P-chanell.
Część info również tu
Eryk1000 - Czw 28 Sty, 2016
Wygląda bardzo masywnie właśnie doczytałem 70kg . Ciężko będzie wracać do domu w przypadku awarii napędu Ogólnie fajnie że to zrobiłeś sam własnymi siłami, miłej jazdy
tas - Czw 28 Sty, 2016
Ojaaa ale lampa
Objeździłeś już maszynę w warunkach bojowych? Jak wrażenia?
Taka masa to już jest nie byle wyzwanie, nawet dla tego napędu
ajs - Czw 28 Sty, 2016
siodełko the best
radasss - Czw 28 Sty, 2016
Testowałem dojazd na korbach. 10 km/h to tak idzie całkiem dobrze
Z lampy jestem szczególnie dumny. Od zawsze podobał mi się xenon. Oświetla idealnie. Nie oślepia z przeciwka. W obudowie lampy mieści się przetwornica do palnika, przerywacz kierunkowskazów, połączenia kablowe z ramy i przełączników z kierownicy no i oczywiście cały oryginalny zespół optyczny Bi-xenon.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to nie jechałem jeszcze nigdy tak miękko zawieszonym pojazdem. Dla mnie super. Bardzo zwrotny, stabilny. Ta niby duża masa przy prędkości przelotowej 50-60 km/h to raczej zaleta niż wada. Silnik osiąga różne temperatury od 70 - 140° C ale staram się nie przekraczać 100°C.
Jak w dodatku pod tytułem postu. Pewne rzeczy jeszcze zostaną wymienione, np. siodełko.
toft - Pią 29 Sty, 2016
Po pierwszej fotce byłem pewny ze to motocykl... W sumie fajny choć widzę wadę konstrukcyjna. Niesymetryczne rozmieszczenie podpórek pod nogi może powodować problemy z balansowaniem ciałem. Pozdrawiam:)
WojtekErnest - Pią 29 Sty, 2016
toft napisał/a: | Po pierwszej fotce byłem pewny ze to motocykl... |
W każdym razie ścieżkami rowerowymi nie pojezdzi.
Yin - Pią 29 Sty, 2016
Pojeździ, kwestia zachowania rozsądnej prędkości.
WojtekErnest - Sob 30 Sty, 2016
Co 2-3 patrol policji raczej nie puści delikwenta.
MixhaL - Sob 30 Sty, 2016
Gratuluję konstrukcji, pokazałeś że jak się chce to można.
Pytanie tylko czy nie lepiej było kupić jakąś ramę od moto
Przy takiej masie nie pchałbym się osobiście w spawanie własnej masy tylko kupił ramę gotową od moto, prawdopodobnie wagowo wyszło by mniej.
Yin - Sob 30 Sty, 2016
W ubiegłym roku byłem zatrzymywany jakieś 6-8 razy do rutynowej kontroli trzeźwości - zarówno na chodniku jak i ulicy, problemów 0. A mój rower wygląda tak: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3606
Eryk1000 - Sob 30 Sty, 2016
Pytanie do konstruktora, czy czasem silnik to nie jest RHR 205-50? zamiast silnik RHR 205-40 ? Na ile masz ustawiony sterownik ?
radasss - Sob 30 Sty, 2016
Symbole silnika w formie w jakiej są na nim napisane:
QS 60 V 2000 W C 401 40305 3892
Prąd ciągły max 70 A, fazowy 100 A
tas - Sob 30 Sty, 2016
To jest wolnobieżna wersja, czyli 17x4
Eryk1000 - Sob 30 Sty, 2016
czyli magnesy 40mm ? jak na wersję wolnobieżna to i tak popyla przy małym kole
|
|
|