To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Jednoślad rowerowy

Mobil - Nie 19 Cze, 2016

Albo ręczna zmiana ustawień albo po prostu waga tego pojazdu powoduje tk
akie grzanie :wink:

atomek1000 - Nie 19 Cze, 2016

Mi sie wydaje ze to zle ustawienia. Ja myslalem ze mi sie mocno silnij grzeje ale jak tobie do 140 to zdecydowanie przebiles i to tylko 5kw..
tas - Nie 19 Cze, 2016

EJ pany pany, tyle "w temacie" siedzicie, a takie rzeczy gadacie :)
Żadne "źle ustawiony sterownik", źle to można adapto ustawić jak się zacznie grzebać bez rozumienia tematu, sabvoton ma auto test i zawsze się ustawia prawidłowo, bo zwyczajnie nie można w nim nic ustawić źle.
Problem jest w tym co Wy porównujecie...
Rower 70 kilo vs rower 35 kilo?
Jeden jeździ po płaskim, drugi po górkach.
Jeden ma liiony, drugi LiPo, nawet bajki są do różnych stylów jazdy...
Już nie wspomnę, że jeden jeździ na szosowych, a drugi na moto...
I najlepszy kwiatek, "tylko 5kw". Na "tylko 5kw" to się zarówno mxus jak i RHR gotują w kilka minut i grzanie jest normalne. A stopień grzania zależy też (a może i przede wszystkim) od warunków w jakich pracuje konstrukcja i gdzie jest używana.
Podczas szybkiej jazdy po płaskim (20s 70A) na mxusie jest 80-90st w dosłownie chwilę.
To jest normalne.

Mobil - Nie 19 Cze, 2016

tas, dlatego napisałem o masie pojazdu a jestem święcie przekonany, że żaden autoset nie ustawi sterownika idealnie tylko po prostu optymalnie :razz:
tas - Nie 19 Cze, 2016

Z kolei ja jestem na 100% doskonale pewny, że między Automatycznym ustawieniem, a tym, co nazywasz "idealnie" jest ZERO praktycznych korzyści. A w dodatku jestem dodatkowo pewny, że ustawienie ręczne będzie w większości przypadków gorsze, klikane losowo i bez zrozumienia co się robi, a sprawność o wiele mniejsza niż parametry "z automatu", bo aby ustawić silnik IDEALNIE trzeba poza klikaniem też temat rozumieć, a ustawienia porównywać ze sobą i poddawać szczegółowej weryfikacji.

A wszystkie takie dziwne "lepiej skonfigurowany silnik.." i inne takie hasełka to wiesz, jeden może posiedzi miesiąc na necie, zrozumie co jak i gdzie, ustawi, zyska ten 1% efektywności, a pozostałe 20 ludków "coś poklika" i albo w końcu też da automat albo ustawi ręcznie byle jak i w niewiedzy będzie jeździć mając gdzieś, czy silnik ma 86% efektywności czy 79% bo i tak nie wie jak to sprawdzić... :P .

radasss - Pon 20 Cze, 2016

Tak właśnie sobie myślałem, że lepiej nic już nie ustawię. Tas ma zdecydowaną rację.
atomek1000 - Pon 20 Cze, 2016

Sprzęt macie więc jaki problem zrobić testy? Tak dla własnej ciekawości bym zrobił na twoim miejscu radasss test typu
-autonauka
-jazda na pełnym gazie na jakimś wolnym odcinku typu 500-1000m do którego po samonauce dojezdzasz na samych pedałach
-sprawdzenie temperatury

jak silnik ostygnie, moze kolejnego dnia ponowna procedura ale z małą zmianą, rower poziomo(albo sam silnik). Wyczytałem w odchłani ruskiego internetu aby zrobić poprawną i definitywną autonaukę dla adaptto trzeba silnik poziomo ustawić :razz: może dla sabvotona też jakaś korzyść będzie.
W końcu te sterowniki mają bardzo dużo wspólnego i wątpie aby sabvoton był nieomylny.

sietaz - Wto 21 Cze, 2016

Sprawdzałem ręczne ustawianie kąta w sabvotonie - dodanie/zdjęcie 3 stopni znacznie zwiększa grzanie

Jest sposób na tak mocne grzanie się silnika - chłodzenie olejowe. Za parę dni opublikuje wyniki. Od razu mogę uprzedzić - nie, nic nie cieknie

radasss - Wto 21 Cze, 2016

Zauważone zostało na RHR i MXUS sterowanych Sabvoton'em, że po nagrzaniu silnika staje się on jakby (określenie własne) bardziej chropowaty. Trudno to opisać, ale zauważalne jest to przy ruszaniu, niska prędkość. Chyba tzw. moment zaczepowy silnika jest wtedy bardziej odczuwalny. Są to co prawda subiektywne odczucia, ale zauważone przez dwie osoby na różnych silnikach.
Tomas - Wto 21 Cze, 2016

sietaz napisał/a:


Jest sposób na tak mocne grzanie się silnika - chłodzenie olejowe. Za parę dni opublikuje wyniki. Od razu mogę uprzedzić - nie, nic nie cieknie


Brzmi cieekawie. Czekany na relacje :smile:

Mobil - Wto 21 Cze, 2016

tas napisał/a:
mając gdzieś, czy silnik ma 86% efektywności czy 79% bo i tak nie wie jak to sprawdzić...
Bo są ludzie którzy zrobią raz i będą tylko jeździć i mówić, że tak ma być i tak to działa a są tacy co będą codziennie kombinować bo wiedzą, że da się lepiej :razz:
tas - Wto 21 Cze, 2016

Ja tylko czekam, az ktoś da przepis na budowę hamowni, to będzie coś :)
Yin - Wto 21 Cze, 2016

Hm może coś na wzór trenażer rolkowego, nawet na dwóch rolkach. Rower zapieramy przednim kołem o ścianę stawiamy tylnym na rolkach. Do jednej z rolek silnik jako odbiorca energii, do silnika watomierz -> potem ewentualnie kwestia przeliczenia watów na inne jednostki.
Będzie działać czy zbyt piękne żeby to było tak proste i o czymś nie pomyślałem? :)

sietaz - Wto 21 Cze, 2016

radasss napisał/a:
że po nagrzaniu silnika staje się on jakby (określenie własne) bardziej chropowaty


Masz na myśli drgania? Ja zauważyłem, że ustawienia powyżej pewnego progu powodują mocne drgania. Mój 9C 7x9 przy 60a dc/ 100a phase warczy jak wściekły doberman przy prędkości około 12 km/h

Tomas napisał/a:
Brzmi cieekawie. Czekany na relacje


Ktoś zasugerował na forum, że nie jest to takie proste a jest :smile:

Yin napisał/a:
Będzie działać czy zbyt piękne żeby to było tak proste i o czymś nie pomyślałem?


Moim zdaniem będzie tylko musisz znać bardzo dokładnie parametry tego czym będziesz to mierzyć

radasss - Wto 21 Cze, 2016

sietaz napisał/a:
przy 60a dc/ 100a phase warczy

Jeszcze nie sprawdziłem związku tych ustawień z chropowatością, ale jak piszesz że coś takiego ma miejsce to spróbuję to przyłważyć.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group