To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Kompletne systemy zasilania LIFEPO4

Anonymous - Nie 04 Sty, 2009

no ja się zastanawiam nad chińczolami. może przetestuję jak dostanę lepszą pracę ;)

jeśli już to kupił bym pakiet 100Ah do prób i potem ew. drugi

lifepo4, jak wynika z różnych źródeł mają być 'lepsze' od li-po/li-ion. bezpieczniejsze, więcej cykli, wysokie prądy rozładowania i ładowania i TANIE. przynajmniej w teorii..

można kupić kilka ogniw od tego konkretnego chińczyka i przetestować je w warunkach warsztatowych ;) sprawdzić na wylot i przy okazji te bms-y

ustawić ładowarkę na ładowanie/rozładowywanie w kółko i sprawdzić ilość cykli na 3-4 ogniwach etc.

Zbyszek Kopeć - Nie 04 Sty, 2009

Jeszcze raz przypominam o napięciu, to też kształtuje cenę, bo trzeba więcej sztuk.
Anonymous - Nie 04 Sty, 2009

Jak juz wczesniej wspominalem bateria LIFEPO4 48V/20Ah juz jest w drodze do mnie. Jak ja otrzymam to niezwlocznie wezme ja do mojego labolatorium i porzadnie wytestuje :) A wyniki opublikuje na forum. Sam jestem ciekaw co te chinskie ogniwa sa warte. Wszystko okaze sie w praniu :)
Zbyszek Kopeć - Nie 04 Sty, 2009

Na świecie wszystko co litowe to chińskie - innych chyba nie ma.
Tak jak neodym do magnesów.
Też wszystko w marketach; np.: napoje u nas rozlewane - ten sam napój z jednej beki ze statku rozlewany do butli identycznych z różnymi nalepkami i potem cena dla biedniejszych po 50 gr za butlę, a dla bogatszych po 2,80zł za butlę.
Jednak jakaś sprawiedliwość - wszyscy piją to samo, a płacą jak ich stać.

Anonymous - Pon 05 Sty, 2009

Bez przesady, sa jeszcze produkty wytworzone calkowicie poza Chinami. Raz nawet widzialem 2 obok siebie ;)
A co do napoju to nie wiem czy to taka znowu sprawiedliwosc jak ten dla biednego jest szesciokrotnie rozcienczony. Ale jak ktos nie widzi roznicy to faktycznie nie ma po co przeplacac.

Zbyszek Kopeć - Pon 05 Sty, 2009

On nie jest rozcieńczany, on ma tylko inną nalepkę.
Przecież tak teraz szkolą po studiach marketingowców na kursach i to im też tłumaczą.

Anonymous - Pon 05 Sty, 2009

na napojach samochód elektryczny nie pojedzie ;)

czekamy więc na testy baterii firmy XY :D czy jak jej tam...

rzepon - Pon 05 Sty, 2009

Ja dostałem ofertę od www.chinatoppower.com
na dzień 28.11.2008 chcieli ode mnie 1340USD za 36V 80Ah LiFePo4

Anonymous - Pon 05 Sty, 2009

12V 40Ah – 1000$
12V 90Ah – 1300$
http://www.bto.pl/go/_cat...c95231593974b9b

Anonymous - Pon 05 Sty, 2009

dzwoniłem do BTO i gadałem z 15 minut z bardzo sensownym człowiekiem... są zainteresowani współpracą. Opowiem o wszystkim na zebraniu stowarzyszenia!
NocnyPtak - Wto 06 Sty, 2009

Opis na stronie BTO wskazuje, że to są raczej baterie rozruchowe i w pojazdach elektrycznych mogą się nie sprawdzić.
Moim zdaniem stosunek parametry/cena nie jest imponujący.

Anonymous - Wto 06 Sty, 2009

podobno do pracy cyklicznej, a nie rozruchowe... firma ma laboratorium i będą testować. to jest pierwsza partia, cena ma spaść podobno
Zbyszek Kopeć - Wto 06 Sty, 2009

Do pojazdów EV się nadają. Do rozruchu można użyć tylko przez 6 sekund i to ograniczony prąd, a rozruszniki częst więcej biorą szczególnie zimą.
W pojazdach EV oprócz innych wad (wcześniej przedstawiałem) to ich waga jest dość duża i duża różnica napięć eksploatacyjnych (końcowe kilometry będą wleczeniem się), ale w porównaniu z kwasówkami się opłacają (chyba).
Na stronie polskiego pośrednika podają wagę tej 12V/90Ah - 6 kg, a w pdf z tej strony pisze 12 Kg; faktycznie jest raczej 12 kg.

Zbyszek Kopeć - Wto 06 Sty, 2009

Zauważyłem w internecie, że teraz te LiFePO4 są już drugiej generacji (już lepsze).
Jednak wszyscy umiejętnie unikają pokazywanie kompletu wszystkich charakterystyk temperaturowych, cykli itp..
A o cykliczności, to różne ilości podają w różnych miejscach.
Coś w tym musi być.

Zbyszek Kopeć - Wto 06 Sty, 2009

Niżej przedstawiam odpowiedź z GBP Li-Pol, porównanie ich zdaniem z LiFePO4 (głównie kWh - jednostkowe):
"Dear Kopec,

We can compare the two battery models with below items:
1. LiFe batteries are not mature now; li-polymer battery technology is completely mature now.
2. LiFe batteries are only 3.2V, li-polymer batteries have higher voltage(3.7V). So same battery pack will use more cells if we use LiFe batteries.
3. Long cycle life: LiFe batteries are really have longer cycle life.
4. LiFe batteries have higher unit price.

Pls advise the order quantity so that I can check if we can supply you better price.

On the other hand, we will start Chinese New Year holiday from Jan 15th to Feb 2nd. If you need batteries, pls inform me before our holiday.

Best Regards,

Peter Lee
Sales Dept.
GBP Battery Co., Ltd"

Cena GBP Li-Pol wynosi u nich 200$ za 1 ogniwo 100Ah, a ich materiał litowy to: LiMn2O4



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group