To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Konwersja składaka 20"...
Adam Wysokiński - Nie 31 Sty, 2016
Cytat: | Silnik: 9C 14x4 (jest coś szybszego?)
- Sterownik: Sabvoton - ma być cichutko i wydajnie
- teraz się zastanawiam nad zasilaniem 24s.. Yyyyy.... 28s? |
Nie za dużo?
W kole 20" mam właśnie 14x4 i przy 13 s idzie prawie 6 dych
SirHans - Nie 31 Sty, 2016
...bo to chyba działa tak, że wyższe napięcie to niższe prądy? A jak niższe prądy, to mniej "C" na baterii? Mniejsze straty na przewodach, mniej wydzielanego ciepła z układu, szybsze ładowanie układu...
...jeszcze będę myślał nad konfiguracją baterii.. 2x12s to zawsze są dwie możliwości podłączenia..
Tymczasem takie coś mi wpadło w oko:
Multistar High Capacity 4S 5200mAh Multi-Rotor Lipo Pack
+niższa cena o 4,5Eur (względem hardkejsów) to 20%
+niższa waga o 110g to 20%
+wyższa pojemność o 200mAh to 4%...
...Ogólna sprawność układu, no i zawsze mógłbym "pożyczyć" sterownik do innej zabawki np. zimą...
bloodyopel - Nie 31 Sty, 2016
SirHans, sam nie miałem z nimi styczności, ale poczytaj sobie o multistar'ach tu http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3318
Eryk1000 - Nie 31 Sty, 2016
SirHans oblukaj sobie ten film sporo informacji zawiera do konwersji składaka na turbo bydlaka
https://www.youtube.com/watch?v=RM4UqwqdK70
SirHans - Nie 31 Sty, 2016
Hmmm... Pożyjemy, zobaczymy...
Tymczasem biorę miarkę, suwmiarkę, ołówek, do sklepu po piwo i do warsztatu.
Muszę się zastanowić jak pociąć i pospawać ramę, żeby wstawić amortyzator i pomyśleć nad umiejscowieniem baterii..
Sabvotona będę raczej odpinał od roweru - szkoda tysiaka zostawiać bez nadzoru.
Myślę, żeby mu uszyć jakiś pokrowiec z cordury i umiejscowić między koszykiem a sztycą siodełka
WojtekErnest napisał/a: | A może wzorem do Twojej konstrukcji może być Dahon IKON Electric
Dahon IKON
|
Też tak myślałem, ale bagażnik ma zostać jak jest - koszyk niedemontowalny i już teraz mam problemy z wpakowaniem roweru do bagażnika niektórych aut.. Czyli podnosić o 5 albo 10cm nie ma mowy.. O dziwo - do Tico i Seicento wchodzi bez problemu, do seicento nawet dwa takie - BEZ składania tylnej kanapy!
Muahahahah! Ja przez ten właśnie film zacząłem się tematem interesować
BTW: Kupię taki przedni amortyzator!
Freerider - Nie 31 Sty, 2016
SirHans napisał/a: | BTW: Kupię taki przedni amortyzator! |
Jest to amortyzator pantografowy, drogi, trudno dostępny i w tym wypadku bez sensu.
SirHans - Nie 31 Sty, 2016
...ja wiem, że trudno dostępny.. Trzy lata temu miałem problem, żeby w ogóle kupić amorek na koło 20", tylko CapaT była dostępna i to jeszcze na zamówienie.. teraz można w sklepach znaleźć jeszcze Suntoura - jeszcze gorszego, bo skok tylko 30mm i cięższego o pół kilo :/
WojtekErnest - Pon 01 Lut, 2016
Tak się zastanawiam czy aby ciężki skladak na kołach 20 cali 'to jest to'. Bo w efekcie i tak trudno zakładać sens jazdy na malym rowerku > 35-40 km/h.
Adam Wysokiński - Pon 01 Lut, 2016
Przecież jeżdżę na składaku z kołami 20" i z taką prędkością. Nie czuję się specjalnie jakoś jak szaleniec
sirgregs - Pon 01 Lut, 2016
SirHans a ten amorek Capa20 wszedł Ci tak w rowerek bez żadnych przeróbek?
Twoja rama to Dahon Mariner? To alu czy stal?
Ja cały 2015 rok przejeździłem używanym Dahonem kupionym dla córki. Po mieście jeździ się rewelacyjnie. Moja największa zanotowana prędkość z napędem mięśniowym to 46,6 km/h
Ale to już jest naprawdę dużo jak na hardtail 20". Za dużo.
SirHans - Pon 01 Lut, 2016
Rurę trzeba było skrócić i zagwintować.. Amor występuje w dwóch wersjach 1" i 1-1/8".
Moja rama to jakiś stary niemiecki wynalazek sprzed dwudziestu lat - 100% stali
Prędkościowo to w normalnych warunkach jestem w stanie wydeptać 50-55km/h, no ale w tylnym kole mam trzybiegową piastę sachs'a i na tym jeszcze kasetę 11-17z do tego korba 56z
No i łożyska wszystkie maszynowe.. Nie oszczędzałem na niczym, z oryginału została tylko rama, kierownica i bagażnik.
Z seryjnym dahonem to on ma wspólny tylko wygląd i nic więcej
sirgregs - Pon 01 Lut, 2016
Mój wygląda tak
jest aluminiowy, waży całe 12,1kg i w czasie jazdy wszystko w nim tak mocno pracuje w znaczeniu wygina się że jazda ponad 40 km/h to naprawdę hardcore.
Cały czas się zastanawiam czy duży silnik do niego ma sens.
Mój w sumie też jest niemiecki bo to Mini czyli BMW. Nigdzie znaczka dahona nie znajdziesz a i obręcze niemieckie i opony też
A Twój wygląda praktycznie żywcem jak Dahon Mariner
SirHans - Wto 02 Lut, 2016
Poprawka: to Dahon wygląda, jak mój.. Zresztą Author też ma identycznego aluminiowego.. Kiedy mojego Niemcy produkowali, to nie było jeszcze ani dahona ani authora.
No i mój za kilka dni będzie miał wszczepiony tylny zawias i amorek
Jedyne, czego im zazdroszczę, to aluminiowej sztycy kierownicy (przegiętej do przodu) - też nigdzie nie można dostać
POLECAM do składaków opony Shwalbe Marathon Plus w wymiarze 1,35" (dętki też musisz mieć mniejsze); pompujesz to do 6 atmosfer (tyle zaleca producent) i prędkość rośnie o 10% do tego rowerek będzie bardziej stabilny, nie to co kartoflaki 1,75" za 20złociszy..
I ani jednego kapcia nie złapałem przez trzy sezony, gdzie wcześniej miałem dwa do roku
kondzio927 - Wto 02 Lut, 2016
SirHans napisał/a: | Tymczasem takie coś mi wpadło w oko:
Multistar High Capacity 4S 5200mAh Multi-Rotor Lipo Pack
+niższa cena o 4,5Eur (względem hardkejsów) to 20%
+niższa waga o 110g to 20%
+wyższa pojemność o 200mAh to 4%...
|
tych pakietów już niema, pojawiły się ale w wyższej cenie.
tas - Wto 02 Lut, 2016
Nie wyższej tylko teraz są w normalnej cenie.
Tamta była jakaś wyprzedaż
|
|
|