To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Światła STOP + rozłączanie tempomatu (Brake High)

umbur - Wto 02 Lut, 2016
Temat postu: Światła STOP + rozłączanie tempomatu (Brake High)
Dobrą opcją do przeróbki jest lampka Mactronic Walle, bo daje dobrze po oczach. Nawet przy 2V.


Żeby całość działała, trzeba zaopatrzyć się w czujnik BIONX Magura Druckschalter dostępny np. tutaj: http://nexun.pl/sklep/man...eju-magura.html
...i założyć na przewód hamulcowy.


Będą potrzebne także 2 przetwornice. Pierwsza na 2V, druga 3V.


Całość działa tak.

Anonymous - Wto 02 Lut, 2016

Nie prościej to załatwić dwoma diodami? Ja tak robiłem ze zwykłymi hamulcami (NO) tylko światełko było normalnie zasilane z 12V. Od strony masy były diody zwierane wyłącznikiem w hamulcu zwieranym do masy. I stąd wyprowadzenie do kontrolera na wejście niskopoziomowe.
umbur - Wto 02 Lut, 2016

Prościej to pojęcie względne :) . Chciałem wykorzystać posiadaną lampkę, a 2 przetwornice kosztowały w sumie jakieś 15zł. Do tego przy hydraulikach Shimano SLX nie da się innej czujki zamocować, a musi dodatkowo odcinać tempomat. Można jeszcze podłączyć hamowanie regeneracyjne.
Anonymous - Śro 03 Lut, 2016

Chodziło mi o to, że im mniej elektroniki, tym mniejsze prawdopodobieństwo jakiejś awarii :) Poza tym dwie diody kosztują 100 groszy, a 14 zł zostaje na piwo ;)
qaz33 - Śro 03 Lut, 2016

W sumie to nie powinno sie tak laczyc przetwornic. Przy wcisnietym hamulcu ta przetwornica 3V ladujesz ta druga i oddawany prad wydziela sie tam w formie ciepla. Tak jakbys spinal ze soba rownolegle dwie baterie o roznych napieciach. Fajnie ze dziala ale jest duza szansa ze szybko sie cos popsuje. Lepiej chociaz ustawic napiecie o 0.7V wyzsze i dac diode zwrotna.
Ten czujnik magura jest fajny ale drogi. Lepiej i taniej wkleic w klamke kontrakton i kawalek magnesu. U mnie dziala wysmienicie w 3-ch rowerach

umbur - Śro 03 Lut, 2016

qaz33 napisał/a:
W sumie to nie powinno sie tak laczyc przetwornic. Przy wcisnietym hamulcu ta przetwornica 3V ladujesz ta druga i oddawany prad wydziela sie tam w formie ciepla. Tak jakbys spinal ze soba rownolegle dwie baterie o roznych napieciach. Fajnie ze dziala ale jest duza szansa ze szybko sie cos popsuje. Lepiej chociaz ustawic napiecie o 0.7V wyzsze i dac diode zwrotna.
Ten czujnik magura jest fajny ale drogi. Lepiej i taniej wkleic w klamke kontrakton i kawalek magnesu. U mnie dziala wysmienicie w 3-ch rowerach


Żeby nie było.

...ale działało i nie było takiego spadku napięcia.

Czy drogi? Przy takich kwotach, 120zł nie robi już wielkiej różnicy, a wolę, żeby to było pewne. Już raz leżałem z powodu tempomatu, który się nie wyłączył i wolę tego nie powtarzać ;) .

madejp - Śro 03 Lut, 2016

@qaz33, a możesz zrobić zdjęcie jak zamontowałeś te kontaktrony?
Mechano - Śro 03 Lut, 2016

Gdzieś jest temat a propo takiej przeróbki hamulców, poszukaj.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group