To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Światła STOP + rozłączanie tempomatu (Brake High)
umbur - Wto 02 Lut, 2016 Temat postu: Światła STOP + rozłączanie tempomatu (Brake High) Dobrą opcją do przeróbki jest lampka Mactronic Walle, bo daje dobrze po oczach. Nawet przy 2V.
Żeby całość działała, trzeba zaopatrzyć się w czujnik BIONX Magura Druckschalter dostępny np. tutaj: http://nexun.pl/sklep/man...eju-magura.html
...i założyć na przewód hamulcowy.
Będą potrzebne także 2 przetwornice. Pierwsza na 2V, druga 3V.
Całość działa tak.
Anonymous - Wto 02 Lut, 2016
Nie prościej to załatwić dwoma diodami? Ja tak robiłem ze zwykłymi hamulcami (NO) tylko światełko było normalnie zasilane z 12V. Od strony masy były diody zwierane wyłącznikiem w hamulcu zwieranym do masy. I stąd wyprowadzenie do kontrolera na wejście niskopoziomowe.
umbur - Wto 02 Lut, 2016
Prościej to pojęcie względne . Chciałem wykorzystać posiadaną lampkę, a 2 przetwornice kosztowały w sumie jakieś 15zł. Do tego przy hydraulikach Shimano SLX nie da się innej czujki zamocować, a musi dodatkowo odcinać tempomat. Można jeszcze podłączyć hamowanie regeneracyjne.
Anonymous - Śro 03 Lut, 2016
Chodziło mi o to, że im mniej elektroniki, tym mniejsze prawdopodobieństwo jakiejś awarii Poza tym dwie diody kosztują 100 groszy, a 14 zł zostaje na piwo
qaz33 - Śro 03 Lut, 2016
W sumie to nie powinno sie tak laczyc przetwornic. Przy wcisnietym hamulcu ta przetwornica 3V ladujesz ta druga i oddawany prad wydziela sie tam w formie ciepla. Tak jakbys spinal ze soba rownolegle dwie baterie o roznych napieciach. Fajnie ze dziala ale jest duza szansa ze szybko sie cos popsuje. Lepiej chociaz ustawic napiecie o 0.7V wyzsze i dac diode zwrotna.
Ten czujnik magura jest fajny ale drogi. Lepiej i taniej wkleic w klamke kontrakton i kawalek magnesu. U mnie dziala wysmienicie w 3-ch rowerach
umbur - Śro 03 Lut, 2016
qaz33 napisał/a: | W sumie to nie powinno sie tak laczyc przetwornic. Przy wcisnietym hamulcu ta przetwornica 3V ladujesz ta druga i oddawany prad wydziela sie tam w formie ciepla. Tak jakbys spinal ze soba rownolegle dwie baterie o roznych napieciach. Fajnie ze dziala ale jest duza szansa ze szybko sie cos popsuje. Lepiej chociaz ustawic napiecie o 0.7V wyzsze i dac diode zwrotna.
Ten czujnik magura jest fajny ale drogi. Lepiej i taniej wkleic w klamke kontrakton i kawalek magnesu. U mnie dziala wysmienicie w 3-ch rowerach |
Żeby nie było.
...ale działało i nie było takiego spadku napięcia.
Czy drogi? Przy takich kwotach, 120zł nie robi już wielkiej różnicy, a wolę, żeby to było pewne. Już raz leżałem z powodu tempomatu, który się nie wyłączył i wolę tego nie powtarzać .
madejp - Śro 03 Lut, 2016
@qaz33, a możesz zrobić zdjęcie jak zamontowałeś te kontaktrony?
Mechano - Śro 03 Lut, 2016
Gdzieś jest temat a propo takiej przeróbki hamulców, poszukaj.
|
|
|