To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery DC - Sterowniki DC za darmo.

Anonymous - Pon 26 Sty, 2009

Witam ponownie

Abym mógł przygotować odpowiednie wersje oprogramowania prosze o podanie parametrów silników jakimi dysponujecie i ktore będą testowane z ISS-xA - najbardziej zależy mi na indukcyjności wirnika i rezystancji wirnika, na podstawie tych parametrów będę mógł wyznaczyć częstotliwość graniczna dla PWM.

Anonymous - Pon 26 Sty, 2009

hm a nie mając tych parametrów jak je zmierzyć/ policzyć?

w razie czego mogę podać opór na zaciskach jak odzyskam silnik..

może pan Zbyszek zna te wartości dla bułgara 10kW?

tyle co pamiętam z tego co było na silniku: 10kW, 75V, 3400rpm nominalnie - silnik szeregowo bocznikowy... moment max 90Nm przy 1200rpm jeśli dobrze pamiętam

Anonymous - Pią 30 Sty, 2009

Przyłączam się do prośby o wyjaśnienia jak to zmierzyć. Rezystancja ma być mierzona na samym wirniku czy może być na zaciskach silnika? No i jak ugryźć tę indukcyjność?
Tak to jest jak się na fizyce przysypiało albo panny podrywało ;)

Anonymous - Sob 31 Sty, 2009

Fajne panny musialy byc na tej fizyce:)

Pomiar indukcyjności - metoda techniczna

mozna to policzyc albo zmiezyc, jezeli portaktujemy silnik jako obwód RLC to :

R - pomiar omomierzem wartosc każdej cewki osobno, potem matematycznie dodać (pamietać o przekształceniu przy połączeniu rówoległym albo szeregowym)

C - zakładam że zmierza do 0 dla układu jaki chce symulować RL (podlaczam swoje C ktore znam)

L - liczymy ze wzoru na f=1/2Π√LC zatem L=1/2Π/C/f² [mH, kHz]

Przy czym f jest nam znane bo sami je wprowadzamy do układu przez generator.

wiecej na:

http://elektro.w.interia....trol/index.html

Anonymous - Czw 05 Lut, 2009

hmm pod koniec roku będę zapewne wymieniał silnik na jakiś z magnesami trwałymi - czy można na razie zaprogramować kontroler do obsługi rodzajowego silnika, a za pół roku przeprogramować wg znanych, podanych przez producenta, wartości?
Anonymous - Czw 05 Lut, 2009

Tak mozna jak najbrdziej, pytam wlasnie po to zeby wprowadzic w menu mozliwosc wyboru silnikow do ktorych juz sa dane katalogowe:)
Anonymous - Pią 20 Lut, 2009

Informuje iz obudowy juz otrzymalem, w przyszlym tygodniu bedzie montowana elektronika, potem testy + komora i wysylam sprzet.
tomson - Pią 20 Lut, 2009

W silnikach modelarskich BLDC w których wirnik ma od 2 do 6 biegunów magnetycznych PWM ma przeważnie do 16kHz a w tych co mają więcej biegunów to przeważnie 8khz i jest to związane z prędkością wirowania wirnika w silniku.
Zbyszek Kopeć - Pią 20 Lut, 2009

Sterowniki (mi znane) do silników DC mają częstotliwość pracy 16kHz do 18kHz.
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009

zamówiłem zaciskarkę i końcowki, niedługo będę obrabiał przewody. Na dniach zamawiam pierwszą partię akumulatorów. Coś ucichło z tymi sterownikami?
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009

Ja już nie potrzebuję :) Znalazłem inny i mi wystarczy :D
W takim tempie, to bym nic nie zbudował ;)

Anonymous - Pią 20 Mar, 2009

no ja czekam cierpliwie, zresztą na razie i tak jestem w lesie z robotą, ale niedługo już mógł bym zacząć elektrykę składać, a bez sterownika to tak trochę w ciemno
Anonymous - Pią 20 Mar, 2009

I już nie mam... :(
To co z tymi sterownikami?
Są? Będą? Kiedy?
Zależy mi na czasie, bo mój dziś się spalił, a szkoda żeby to moje dzieło stało i niszczało w garażu :)

rarek - Sob 21 Mar, 2009

Ja też nie dostałem
Anonymous - Nie 22 Mar, 2009

Zapytałem innego producenta o sterowniki, czekam na odpowiedź.
Wydają się rozsądni.
Jak dojdzie odpowiedź, to dam znać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group