To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery DC - Sterowniki DC za darmo.
Anonymous - Pon 26 Sty, 2009
Witam ponownie
Abym mógł przygotować odpowiednie wersje oprogramowania prosze o podanie parametrów silników jakimi dysponujecie i ktore będą testowane z ISS-xA - najbardziej zależy mi na indukcyjności wirnika i rezystancji wirnika, na podstawie tych parametrów będę mógł wyznaczyć częstotliwość graniczna dla PWM.
Anonymous - Pon 26 Sty, 2009
hm a nie mając tych parametrów jak je zmierzyć/ policzyć?
w razie czego mogę podać opór na zaciskach jak odzyskam silnik..
może pan Zbyszek zna te wartości dla bułgara 10kW?
tyle co pamiętam z tego co było na silniku: 10kW, 75V, 3400rpm nominalnie - silnik szeregowo bocznikowy... moment max 90Nm przy 1200rpm jeśli dobrze pamiętam
Anonymous - Pią 30 Sty, 2009
Przyłączam się do prośby o wyjaśnienia jak to zmierzyć. Rezystancja ma być mierzona na samym wirniku czy może być na zaciskach silnika? No i jak ugryźć tę indukcyjność?
Tak to jest jak się na fizyce przysypiało albo panny podrywało
Anonymous - Sob 31 Sty, 2009
Fajne panny musialy byc na tej fizyce:)
Pomiar indukcyjności - metoda techniczna
mozna to policzyc albo zmiezyc, jezeli portaktujemy silnik jako obwód RLC to :
R - pomiar omomierzem wartosc każdej cewki osobno, potem matematycznie dodać (pamietać o przekształceniu przy połączeniu rówoległym albo szeregowym)
C - zakładam że zmierza do 0 dla układu jaki chce symulować RL (podlaczam swoje C ktore znam)
L - liczymy ze wzoru na f=1/2Π√LC zatem L=1/2Π/C/f² [mH, kHz]
Przy czym f jest nam znane bo sami je wprowadzamy do układu przez generator.
wiecej na:
http://elektro.w.interia....trol/index.html
Anonymous - Czw 05 Lut, 2009
hmm pod koniec roku będę zapewne wymieniał silnik na jakiś z magnesami trwałymi - czy można na razie zaprogramować kontroler do obsługi rodzajowego silnika, a za pół roku przeprogramować wg znanych, podanych przez producenta, wartości?
Anonymous - Czw 05 Lut, 2009
Tak mozna jak najbrdziej, pytam wlasnie po to zeby wprowadzic w menu mozliwosc wyboru silnikow do ktorych juz sa dane katalogowe:)
Anonymous - Pią 20 Lut, 2009
Informuje iz obudowy juz otrzymalem, w przyszlym tygodniu bedzie montowana elektronika, potem testy + komora i wysylam sprzet.
tomson - Pią 20 Lut, 2009
W silnikach modelarskich BLDC w których wirnik ma od 2 do 6 biegunów magnetycznych PWM ma przeważnie do 16kHz a w tych co mają więcej biegunów to przeważnie 8khz i jest to związane z prędkością wirowania wirnika w silniku.
Zbyszek Kopeć - Pią 20 Lut, 2009
Sterowniki (mi znane) do silników DC mają częstotliwość pracy 16kHz do 18kHz.
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009
zamówiłem zaciskarkę i końcowki, niedługo będę obrabiał przewody. Na dniach zamawiam pierwszą partię akumulatorów. Coś ucichło z tymi sterownikami?
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009
Ja już nie potrzebuję Znalazłem inny i mi wystarczy
W takim tempie, to bym nic nie zbudował
Anonymous - Pią 20 Mar, 2009
no ja czekam cierpliwie, zresztą na razie i tak jestem w lesie z robotą, ale niedługo już mógł bym zacząć elektrykę składać, a bez sterownika to tak trochę w ciemno
Anonymous - Pią 20 Mar, 2009
I już nie mam...
To co z tymi sterownikami?
Są? Będą? Kiedy?
Zależy mi na czasie, bo mój dziś się spalił, a szkoda żeby to moje dzieło stało i niszczało w garażu
rarek - Sob 21 Mar, 2009
Ja też nie dostałem
Anonymous - Nie 22 Mar, 2009
Zapytałem innego producenta o sterowniki, czekam na odpowiedź.
Wydają się rozsądni.
Jak dojdzie odpowiedź, to dam znać.
|
|
|