To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Cruiser Marson Garage;)

tomeczekokok - Pią 26 Sie, 2016

Loki, No ale jeżeli któryś pierwszy spadnie przy rozładowaniu do 3 to BMS wyłączy i nic się nie stanie bo reszta mimo że miała by nawet po 3,3V nie zostanie rozładowana a gdy dochodzą pakiety do 3.8V są już wtedy równe więc dlaczego sądzisz, że BMS uszkodzi aku?.
Loki - Pią 26 Sie, 2016

Nie do końca że uszkodzi, ale chodzi mi o to że rozładowując nie do 3v tylko do 3,3-3,4 oszczędzamy sobie długiego balansowania oraz taki pakiet lepiej oddaje prąd, spotkałem się już z pakietami które rozładowane do 3v na cele zdychały w ciągu paru następnych ładowań, robiły się miękkie ,gazowały. Ktoś na forum napisał że jak umiesz latać zabijasz pakiet w sezon, hehe ja jestem innego zdania , że trzeba myśleć, i dzięki temu u mnie pakiety i 3-4 sezony są ze sprawnością powyżej 80%
irrs - Sob 27 Sie, 2016

Wlasnie testuje swoje Lipo + BMS na odcinanie stwierdzam, ze rzeczywiscie wystepuja dosyc spore rozjazdy napiecia przy calkowicie rozladowanych turnigach. Dosc duze, bo nawet 0,2. Jednak po podlaczeniu kazdej bateryjki do ladowarki napiecia bardzo szybko sie wyrownuja. Regula jest, ze podczas ladowania, przy napieciu 3,7 wszystkie cele sa juz rowniusienkie wiec prawdopodobnie po naladowaniu BMS juz ma malo do roboty.
Loki - Sob 27 Sie, 2016

no oby jak najdłużej tak było .
tomeczekokok - Sob 27 Sie, 2016

Loki, nie no ja wiem o co ci chodzi. Technologia Li-xx jest taka że najlepiej by było je ładować do 3.8V a kończyć rozładowania przy 3.6V ale kto tak będzie robił?. :grin:

Ja staram się nie rozładowywać ich poniżej 3,6V ale gdy jadę w długą trasę jest to niemożelowe do osiągnięcia.

Jedna zasada jest pewna. Przy ładowaniu do 4,1V dużo zyskamy na żywotności akumulatora.

Loki - Sob 27 Sie, 2016

Dokładnie to jest taki złoty środek ani na max ani na minimum :cool: . Z tym max to bardzo często ładowaczki broją niby ładują do 4,2 a jak się miernikiem sprawdzi to i do 4,3 v potrafia dociągnąć , podstawa sprawdzić przekalibrować ładowarkę. lub obniżyć próg tak jak napisałeś do 4,1 i wtedy jest spokój. Czekam na swoje bebechy i będę składał na multistarach pakiecik po taniości jakiś 12s3p 15,6 Ah, nic dużego zobaczymy co będzie w kopterach mi się spisywały tu raczej większego obciążenia nie będzie
toft - Nie 28 Sie, 2016

Cześć. Cieszę się. Może komuś to coś tam pomoże i da jakiś obraz. Pozdrawiam.
toft - Czw 27 Paź, 2016

Mały up.
W końcu dokończyłem pchę w ramę... Całość obecnie wygląda tak:


Do puchy wchodzi luzem 16s 30ah hardcasów plus sterownik.
Oprócz tego wstawiłem rhr 205 50 szybkoobrotowe w kole moto 16 z 3 calowym laciem. Jest do tego Sabvoton 150A i takowy bms na 150A. Czyli z pakietem 16s pod 9-10kw a z 20s sporo ponad.. Teraz mocy nie powinno zabraknąć w żadnym wyścigu spod świateł;).

Niestety z racji prowadzenia innych projektów z tym muszę z żalem się pożegnać.

Pozdro:).LINK DO OGŁOSZENIA



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group