To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Sprzedam, oddam - [S] Nowe watomierze LCD V02

InLab - Pią 19 Lut, 2016

Witam, jaki jest czas oczekiwania na watomierz V02?
michal214 - Pią 19 Lut, 2016

InLab napisał/a:
Witam, jaki jest czas oczekiwania na watomierz V02?


Wysyłka na drugi dzień po zamówieniu.

InLab - Sob 20 Lut, 2016

Ok,tylko potrzebowałbym tasiemkę przyłączeniową dłuższą ponieważ sterownik mam pod rowerem(chopper) tak około 120-130cm, jest to możliwe?

I oczywiście bocznik, jest w nim bateria 36v 40ah dająca max 30A.( ta największa) którą mam do niego.

zapomiałem dodać że to liion jeśli ma to znaczenie


bloodyopel: Nie pisz postu pod postem. Scaliłem

michal214 - Sob 20 Lut, 2016

Tak mogę zrobić taką tasiemkę. Resztę dogadamy na PW.
mateuszmmi - Wto 23 Lut, 2016

Witam!!
A czy można dowiedzieć się skąd wytrzasnąłeś/jak wykonałeś taką zacną obudowę?

michal214 - Wto 23 Lut, 2016

To obudowa uniwersalna dostępna w wielu sklepach np. w TME. Dałem ją do frezowania okienka i nawiercenia otworów.
mateuszmmi - Śro 24 Lut, 2016

A te wodoodporne osłony na przyciski? Też wyglądają profesjonalnie.
michal214 - Śro 24 Lut, 2016

To jest elewacja z wytłoczeniami pod mikroswitche wykonana w firmie frontnica.
Szwagier - Śro 16 Mar, 2016

Poproszę o instrukcję kalibracji prądu, znając wartość rzeczywistą prądu - mierząc miernikiem.
Dobrze taką instrukcję umieścić w pierwszym poście i instrukcji obsługi do watomierza.

michal214 - Śro 16 Mar, 2016

W instrukcji z pierwszej strony jest taki podpunkt:

Kalibracja I – umożliwia dostosowanie wskazań mirnika prądu do różnych
wartości bocznika. Prąd jest obliczany ze wzoru: I = działki przetwornika x CI.
Parametr CI możemy zmieniać z poziomu menu programu. Parametr CI
można wyznaczyć doświadczalnie lub ze wzoru: CI=(0.512/Rb)/32768. Rb to
rezystancja bocznika w omach.

Rezystancję bocznika można obliczyć ze wzoru R = U/I. I to prąd który płynie przez bocznik. U to napięcie na boczniku.

Jeżeli znasz rzeczywistą wartość prądu (zmierzoną miernikiem) to najłatwiej po prostu doświadczalnie zmieniać wartość parametru CI i obserwować wskazania licznika. To zajmie mniej czasu niż wyliczenia.

Daj znać czy takie wyjaśnienie jest wystarczające.

Szwagier - Śro 16 Mar, 2016

michal214 napisał/a:
W instrukcji z pierwszej strony jest taki podpunkt:

Kalibracja I – umożliwia dostosowanie wskazań mirnika prądu do różnych
wartości bocznika. Prąd jest obliczany ze wzoru: I = działki przetwornika x CI.
Parametr CI możemy zmieniać z poziomu menu programu. Parametr CI
można wyznaczyć doświadczalnie lub ze wzoru: CI=(0.512/Rb)/32768. Rb to
rezystancja bocznika w omach.

Rezystancję bocznika można obliczyć ze wzoru R = U/I. I to prąd który płynie przez bocznik. U to napięcie na boczniku.

Jeżeli znasz rzeczywistą wartość prądu (zmierzoną miernikiem) to najłatwiej po prostu doświadczalnie zmieniać wartość parametru CI i obserwować wskazania licznika. To zajmie mniej czasu niż wyliczenia.

Daj znać czy takie wyjaśnienie jest wystarczające.


Instrukcje czytałem - o obliczaniu rezystancji bocznika (prawo Ohma) nic tam nie ma :wink:
Napięcie na boczniku - chodzi o SPADEK napięcia na boczniku, czyli różnicę napięcia między jednym końcem bocznika i masą a drugim końcem i masą?

Pomiar rezystancji bocznika (mam tam akurat ten z HK-010, ale w drugim rowerze będzie shunt w sterowniku) omomierzem mi się nie sprawdził - multimetr pokazuje mi chyba minimum, co może, czyli 0,1 Ohm. Podstawiając to do wzoru, CI wyszło 0,00016 a to tak na oko rząd- dwa za mało (watomierz nie rejestrował żadnych zmian prądu, a na fabrycznym 0,003 coś tam się minimalnie zmieniało...).

michal214 - Śro 16 Mar, 2016

Szwagier napisał/a:

1. Napięcie na boczniku - chodzi o SPADEK napięcia na boczniku, czyli różnicę napięcia między jednym końcem bocznika i masą a drugim końcem i masą?

2. Pomiar rezystancji bocznika (mam tam akurat ten z HK-010, ale w drugim rowerze będzie shunt w sterowniku) omomierzem mi się nie sprawdził - multimetr pokazuje mi chyba minimum, co może, czyli 0,1 Ohm. Podstawiając to do wzoru, CI wyszło 0,00016 a to tak na oko rząd- dwa za mało (watomierz nie rejestrował żadnych zmian prądu, a na fabrycznym 0,003 coś tam się minimalnie zmieniało...).


1.Tak. Pomiaru trzeba dokonać gdy przez bocznik płynie zadany prąd.
2. Pomiar rezystancji bocznika najlepiej wykonać metodą techniczną. Czyli tak jak napisałem: zmierzyć prąd płynący przez bocznik i Napięcie na boczniku. Potem ze wzoru R = U/I.
Pomiar rezystancji bocznika multimetrem nie ma sensu (przynajmniej takimi multimetrami jakimi ja dysponuje, a mam niezły :) ).
3. Napisałeś, że zmierzyłeś 0.1Ohm. Oczywiście od razu widać, że to błędna wartość. Np przy 30A wydzielała by się na takim boczniku moc około 90W. Najczęściej boczniki jakich używałem w ebajkach mają poniżej 0.003 Ohma.

Szwagier - Śro 16 Mar, 2016

OK, wszystko jasne...Jakiś zaćmiony jestem - na prawo Ohma nawet nie wpadłem :oops: :mrgreen:
legend - Sob 02 Kwi, 2016

Chciałbym zamówić...
Szwagier - Sob 02 Kwi, 2016

Polecam urządzenie - dziś będę montował drugą sztukę do kolejnego roweru!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group