To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Ogniwa LiFePO4 Headway 38120S 10Ah

legend - Śro 24 Lut, 2016
Temat postu: Ogniwa LiFePO4 Headway 38120S 10Ah
Chciałbym je wykorzystać w podrasowanym składaku na kołach 20".
Mam już BMS 30A a silnik będzie miał moc z przedziału 500-1000W i może czasem ciągnąć 100kg pod górkę...

Czy takie celle w układzie 16S1P dadzą radę? (i zachowają trwałość)
Macie jakieś doświadczenia?

Podoba mi się w nich opcja skręcania na śruby - chciałbym poeksperymentować z kształtem baterii. Kusi mnie możliwość łatwej wymiany uszkodzonego ogniwa.

Czy te ogniwa występują w różnych specyfikacjach?

http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=4778
http://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=31801

Niby to samo, ale poszczególne parametry się różnią (w kartach katalogowych jest jeszcze coś innego).

Z góry dziękuję za wszelkie opinie...

Kamil

atomek1000 - Śro 24 Lut, 2016

Na zagranicznych forach i youtube jest sporo takich konstrukcji jednak również jest dużo opinii, że te ogniwa nie dają sobie rady przy wysokich prądach i maks dla nich to 2-3C.
Działać Ci to będzie i to pewnie przez spory czas jednak w tej cenie jesteś w stanie złożyć coś bardziej sensownego.

Mnie najbardziej odrzuca ich waga.
Gęstość energii to 105Wh/Kg
Przy popularnych li-ion dochodzi ona nawet do 270Wh/Kg.
Różnica jest kolosalna :roll:

Zaletą jest szybka wymiana uszkodzonego ogniwa..ale po co to kiedykolwiek robić? Najlepiej rozplanować tak pakiet (np z li-ion) aby prądy nie były ciągle wysokie i nie było możliwości uszkodzenia przez chociażby przegrzanie itp.

W tej cenie można złożyć dużo bardziej sensowny pakiet li-ion o pojemnosci 17Ah :wink:

BogaS - Śro 24 Lut, 2016

Potwierdzam, że w realnym użytkowaniu są to ogniwa 2C
Anonymous - Śro 24 Lut, 2016

osobiscie nie jestem fanem li jonow mimo ich wagi i ceny.osobiscie moge polecic to na co sie zdecydowalem po dlugich przemysleniach, czego uzywam i dodam, bez problemow. headwaye w modelu 38120 owszem maja 3c max ale moja wersja 15 ah 40152s juz fabrycznie 10c, ja uzywam z powodzeniem na 34-45A( do3c) i musze przyznac ze wszystkie z 3ch pakietow 16s1p chodza idealnie.najstarszy ma 4 lata i praktycznie taki sam zasieg jak nowsze.posiadam rowniez nieuzywany juz prze ze mnie lifepo 48v 40ah ktory spedzil na rowerze troche czasu, choc obecnie dla dziewczyny kupie mniejszy a ten spredam.troche dla niej ciezki(23kg).zdecydowanie przy zakupie aku na wieloletnie uzywanie polecam lifepo4 chocby ze wzgledu na ich mniejsza wrazliwosc na niskie temperatury i kilkukrotnie wieksza trwalosc w cyklach od li jonow czy lipo.dodam jeszcze ze wg mnie nie stosowanie przez niektorych bmsow przy aku za takie pieniadze to istny strzal w kolano i moze sie konczyc nieuczciwa cicha sprzedaza na allegro jak to wlasnie jeden osobnik z warszawy praktykuje-i dziwi sie ze jakos mu aku "dziwnie chodzi" ale jeeeest w porzadku(!!!)
legend - Czw 25 Lut, 2016

Mam podobne oczekiwania/przemyślenia odnośnie LiFePO4.
Owszem, do "szaleństw" lub ze względów finansowych na pewno warto rozważyć inne rodzaje ogniw litowych. Obecnie używam hardpack-ów LiPo z HK i np. obawiam się zostawić rower bez nadzoru podczas ładowania. Nie zostawiam roweru w nieogrzewanym garażu zimą.
Chciałbym maksymalnie uprościć eksploatację...

@medykmtb: Gdzie kupujesz te ogniwa 401502S?

Pozdrawiam,
Kamil

ap0f1s - Czw 25 Lut, 2016

legend napisał/a:
Mam podobne oczekiwania/przemyślenia odnośnie LiFePO4.
Owszem, do "szaleństw" lub ze względów finansowych na pewno warto rozważyć inne rodzaje ogniw litowych. Obecnie używam hardpack-ów LiPo z HK i np. obawiam się zostawić rower bez nadzoru podczas ładowania. Nie zostawiam roweru w nieogrzewanym garażu zimą.
Chciałbym maksymalnie uprościć eksploatację...

@medykmtb: Gdzie kupujesz te ogniwa 401502S?

Pozdrawiam,
Kamil


Co myślisz, że llifepo4 , gdy będziesz, źle użytkował to mogą nie spowodować pożaru?
Pamiętaj nic się nie stanie jak będziesz używał lipo odpowiednio. Pewnie, że ryzyko jest, a pali się takie lipo spektakularnie. Ale jeżeli masz bms i nie przeładujesz jej i nie rozładujesz za bardzo albo nie uszkodzisz fizycznie to jest bardzo mała szansa, że coś się stanie.
Najlepsze jest to, że najwięcej akusów, które już nie nadają się do jazdy widziałem na własne oczy to life. A ciekawe jakie procent akusów life przeżywa podane przez producenta 2000 cykli.

Jeździsz samochodem do pracy jakoś nie myślisz, że coś może się zapalić? A statystycznie jest duży procent pożarów spowodowanych przez takie wypadki. A wystarczyło jedna Tesla, która spaliła się w norwegii i od razu jakie samochody elektryczne są niebezpieczne. A jak pokazali statystyki jak dużo pali się samochodów spalinowych...

Anonymous - Czw 25 Lut, 2016

wszystko jest niebezpieczne jak sie nie umie z czegos korzytac z glowa(przyklad malpy i brzytwy), wyrazam moja subiektywna opinie jako kilkuletniego uzytkownika lifepo (nie niedzielnego kierowcy, sporo jezdzimy z dziewczyna).co do zakupu, pierwszy aku byl kupiony w gdansku od uzytkownika qepasa z aliegro, potem dopiero zmadrzylem sie i majac wzor polaczen zakupilem bezposrednio w sklepie w chinach, choc aktualnie sa tam klopoty z wysylka lotnicza(tam gdzie kupowalem) i wstrzymali wysylki aku.bms polecam 50a conti/100a peak do 40152s. slabsze jak z te gdanska w komplecie 30amp byly awaryjne.pakiety laduje pradem 5-6a dostosowana ladowarka do lifepo4.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group