To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Silnik w rowerze nie zwalnia?

markson43 - Nie 28 Lut, 2016
Temat postu: Silnik w rowerze nie zwalnia?
Mam taki wynalazek ale po krótkich oględzinach wywnioskowałem że ktoś przekładał sterownik i nie prawidłowo połączył przewody od halla z manetki i od korby.Ja połaczyłem prawidłowo ale teraz po dodaniu gazu a wzrasta po obkręceniu manetki ale nie zwalnia.Czyli zostaje na całym gazie.Co to może być?.
spj - Nie 28 Lut, 2016

Na zdjęciu widzę jeden przewód fazowy od silnika odłączony.
Może masz zwarte gdzieś przewody od tempomatu? Albo pomylone od manetki.

markson43 - Nie 28 Lut, 2016

Tak,jest odłaczony na zdjęciu ale na na pweno jest wpięty jak go próbuję.
Przewody jak pisałem od maetki i korby były żle podłaczone ale to już usunołem.
A jak chodzi o przewody to tempomatu to nie wiem które to !!!!!
Mam jeszcze nie podłączone stopy w kierownicy bo nie ma ich gdzie podłączyć w tym module.
Dzięki za info....

spj - Nie 28 Lut, 2016

Czy sterownik reaguje na wychylenie manetki? czy od razu włącza silnik na maxa?

Spróbuj mu zrobić proces samo-nauki. Zwierasz dwa białe przewody, podłączasz zasilanie, w tym czasie sterownik poda sterowanie na silnik, koło zacznie się kręcić. Odłączasz zasilanie rozwierasz dwa białe przewody i sprawdzasz.

markson43 - Nie 28 Lut, 2016

Zrobiłem tak:
1.zwarłem dwa białe przewody(kostki)
2.włączyłem zasilanie (ale koło nie kręciło się?)
3.Tak,sterownik reaguje na wychylenie manetki

spj - Nie 28 Lut, 2016

Czyli jak ustawisz minimalne wychylenie i zaraz zwolnisz manetkę to silnik dalej się kręci na minimalnej prędkości?
Odłącz jeszcze kostkę od korby i spróbuj.

markson43 - Nie 28 Lut, 2016

O.K Już próbuję.
spj - Nie 28 Lut, 2016

Jak to nie da efektu to sprawdź czy zmienia się napięcie na przewodzie sygnałowym wychodzącym manetki, przy przekręcaniu.
markson43 - Nie 28 Lut, 2016

Więc tak,jak wychylę minimalne wychylenie manetki
nawet do 60%,to silnik ładne stopuje.
A jak dam gaz do dechy to już nie stopuje,więc jedziemy na maxa.
Odłączyłem hala od korby ale to nic nie daje,oczywiście odłączyłem tylko sterujący a zasilanie dalej zostało.

umbur - Nie 28 Lut, 2016

Słabej jakości te zdjęcia masz. Nie podpiąłeś odwrotnie manetki? Odłącz halle i zobacz czy się kręci w dobrym kierunku i czy manetka działa.
markson43 - Pon 29 Lut, 2016

Manetka była pomylona z korbami ale już przełożyłem.
Nie da się pomylić aby podłączyć manetkę odwrotnie bo jest czerwony,czarny i zielony.
Jak dodaję gazu to ładnie się powoli buja koło,sprawdzam to na sucho.
Będę po 17-tej.

Ogólnie korba daje impuls z 0V-do 3,7V a zasilanie ma 4,3V
A manetka z 0,9V do 3,5V zwiększa się jak dodaję gazu.A zasilanie 4,3V

Po pomiarach zaczeło wszystko chodzić jak należy ale nie długo się naczieszyłem bo już nie działa.
Manetka mierzona z odpiętym przewodem sterującym działa prawidłowo czyli zwiększa i zmniejsza napięcie a jak podłącze ten przewód to całe wychylenie manetki daje 6V a jak cofnę manetkę do zera to zostaje napięcie 4,3V i koło się kręci.
Może to uszkodzony sterownik bo nie wiadomo czy jest z tego rowerka?
A do czego jest biały pojedynczy przewód z okrągłym konektorem?
I nie mam gdzie wpiąć stopów do manetki?
A może to coś z tempomatem bo tak to właśnie działa?

Dziękuję do tej pory za porady!!

wibi - Pon 29 Lut, 2016

Trudno jest podpowiadać na odległość ale po pierwsze ja wrócił bym do początku czyli zmienił podłączenie PAS i manetki na takie jakie były bo napięcie 6V może wskazywać na naładowanie jakiegoś elektrolitu w sterowniku (rozładowanie tego elektrolitu następuję przy impulsowaniu PASu) i utrzymywanie tego stanu naładowania przez jakiś czas po "skręceniu" manetki.Warto również sprawdzić odległość tarczy PASa od czujnika bo za duża odległość albo "zwichrowanie" osi obrotu tarczy PAS może powodować brak działania PAS.
markson43 - Wto 01 Mar, 2016

Tarcza PAS czyli czujnik od halla już doginałem ale to nic nie daje.
Jedno pytanie:Czy aby na pewno ten moduł jest od niego
-Brak podłączenia stopów
-ucięte przewody od manetki i korby(lutowanie),na pewno były wtyki
-
Kupiłem dwa akumulatory a teraz myślę o nowym pasującym module.

tkoko - Wto 01 Mar, 2016

markson43 napisał/a:
...Manetka mierzona z odpiętym przewodem sterującym działa prawidłowo czyli zwiększa i zmniejsza napięcie a jak podłącze ten przewód to całe wychylenie manetki daje 6V a jak cofnę manetkę do zera to zostaje napięcie 4,3V ...

Manetka zasilana na 4.3V (- czarny, + czerwony) nie ma prawa dać 6V na wyjściu sterującym (kolorowym zielonym/niebieskim). Spróbuj dać diodę na wyjście sterujące i sprawdź jakie będą napięcia przed i za diodą, oraz jak zachowuje się silnik.

markson43 - Wto 01 Mar, 2016

Zrobiłem próby z diodą ale nie mierzyłem napięcia bo to nic nie pomaga.
Dałem nawet dwie w szereg to obroty nie wzrosły do max.
Po prostu to napięcie jest wysłane z modułu jak dam gaz na maxa.
No i to działa dokładnie jak włączony tempomat,dodaję gazu i tak zostaje czy mniej czy więcej.
Czy ktoś wie do czego jest ten biały grubszy przewód zakończony okrągłym konektorem?
Jestem prawie pewny że ten moduł ktoś przelutował od innego roweru.
Dzięki na info.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group