To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Viking Power 6000W +

Eryk1000 - Czw 03 Mar, 2016
Temat postu: Viking Power 6000W +
Witam

Przedstawie tutaj opis mojego ostatniego ebajka(mam taką nadzieje :P )



Części zbieram już 2 lata :D . W zasadzie mam już wszystko. Teraz będzie historia jego złożenia. Nie ukrywam idzie mi to jak krew z nosa, już na chwilę obecną poszło mi na to kilka kilogodzin czasu :P Na każdym etapie budowy wyskakuje jakaś niespodziewanka. Mam nadzieję że robiąc opis poleci mi to szybciej, bardziej się zmobilizuje.

Na dobry początek kilka fotek, jak widać baza to popularna na forum rama Falcon V2


Głowne flaki ramy to pakiet ogniw 320 sztuk 20s16p, Samsung 29E. Pomysł ułożenia pakietu według mentora Tasa, weszło wszystko na styk. Ogniwa jak widać różnokolorowe :P jednak zapewniam że wszystkie takiego samego typu ;) Po prostu trafiła się okazja i w etapie demontażu oraz przerabiania na własny użytek poleciały oryginalne koszulki, które zostały zasępione uniwersalnymi :D



Zaplecione koła z mocarnym RHR205-50 :)


Na chwilę obecną muszę postawić byczka na koła bez pakietu bo niestety z pakietem w środku robi się to bardzo ciężkie.

CDN.....

Adam Wysokiński - Czw 03 Mar, 2016

No nareszcie nie biały tylko kolorek :grin:
Tomas - Czw 03 Mar, 2016

Fajny kolorek :grin: Koła 26 ? Jaka wersja rhra ?
Eryk1000 - Czw 03 Mar, 2016

Koła 24, silnik wersja 21x3, właśnie jestem w trakcie rozkręcania


Trzeba wsadzić termistor http://www.tme.eu/pl/deta...y/232264063103/ i wyłącznik bimetaliczny http://nexun.pl/sklep/ele...y-150st-nc.html do środka, i myślę gdzie to wcisnąć.
Najlepiej gdzieś obok uzwojeń tylko gdzie to wcisnąć/wkleić nie ma za bardzo miejsca :???:

tas - Czw 03 Mar, 2016

z drugiej strony wszystko montuj, a nie z tej co pokazujesz :P
Tomas - Czw 03 Mar, 2016

Heh to jestem na podobnym etapie z silnikiem tylko musze wypierdzielic zle dobrany termistor na taki sam co ty zamowiles :smile: A wylacznika nie dalem bo za gruby. Wymieniasz kable zasilające ? Taki sciagacz to super sprawa do otwierania silnika :wink:
Eryk1000 - Czw 03 Mar, 2016

Kable zostają, mają otulinę teflonową która jest fajna cienka i super odporna na temperaturę. Przekrój przewodu to 6mm2 powinno wystarczyć. Nie planuje więcej w ten silnik pompować niż 6kW, zresztą aku by miał ciężko a musi wytrzymać..... pewien okres czasu ;) a nie jeden sezon :P
spj - Pią 04 Mar, 2016

Na pewno wyjdzie z tego mocna zabawka. Napisz kolego jeszcze dla potomnych jakiej firmy+model są te 24 calowe obręcze i jakiej długości szprychy zastosowałeś pod ten silnik.
Fajny kolor :mrgreen:

Eryk1000 - Pią 04 Mar, 2016

Obręcze to Sun rims double track 24. Ciężko coś fajnego kupić w tym rozmiarze. Miałem dużo jazdy z tymi obrączki. Na początku kupiłem kolor moro ale do malowania za mocno je zjechało i był problem. Potem kupiłem inne anodowane na czarno. To znowu na malarni pomalowali proszkowo na biało. Znowu trzeba było drzec farbę. Kolejne zwłoki czasowe i wkurzenie. Finalnie oczekiwany kolor groszkowy ;-) Co do szprych to zmierzę i jeszcze podam ale jak pamiętam było to w okolicy 160mm. Zresztą na wymiar też był problem dostać czarne. Na szczęście mentor tas wyprodukował cudaki. :-D
Anonymous - Pią 04 Mar, 2016

Nyple są pod innym katem niż szprychy. Nie mogłeś nieco "zjajowić" otworów w obręczy?
Eryk1000 - Pią 04 Mar, 2016

Tu jest właśnie jedna z niespodziewanek. Już je rozwiertałem. Więcej się nie da bo kapsle wypadają :-P
Eryk1000 - Pon 07 Mar, 2016

Silnik zabezpieczony. Faktycznie od drugiej strony zdecydowanie więcej miejsca :) Udało się upchnąć wyłącznik bimetaliczny i termistor bez większego głowienia się. Niepokojący jest tylko fakt działania wyłącznika bimetalicznego. Ma bardzo duży rozjazd temperaturowy. Pisze na nim 125 stopni, jednak podczas testów nie bardzo chciał się rozłączyć przy 135, trzeba było go zdecydowanie mocniej przygrzać. Oby nigdy nie musiał zadziałać ;)




tas - Pon 07 Mar, 2016

125 mało, zamontuj 145 albo 150 bo silnik będzie się wyłączać przedwcześnie...
Zobaczysz, że jak będziemy pomykać to powiem "a nie mówiłem" ;)

Eryk1000 - Pon 07 Mar, 2016

Tas nawet nie gadaj :P od Ciebie brałem bimetala :P Ciekawe przy ilu stopniach pali się emalia w tych silnikach.
Eryk1000 - Śro 11 Maj, 2016

Zastuj w temacie :P ale bez obaw coś się dzieje a nawet dużo, tylko ciągle barkuje czasu aby solidnie siąść i podgonić robotę :P

Ebajk stanął na koła, od razu się lepiej zrobiło, bo kupa gratów na stosie nie wyglądała zachęcająco. A tak już cieszy oko i motywuje do działania. W międzyczasie nastąpiła zmiana sterownika i silnika. Nowe nabytki to adaptto midi oraz QS V3 :D Zobaczymy ruską myśl technologiczną w działaniu, oby z powiedzonkiem " gniotsa nie łamiotsa "




Kobyłka z flakami, waży swoje, lepiej żeby nigdy nie zabrakło prądu :D Ilość kabelków zaczyna mnie przerażać :D Pokusiłem się o 3 piętra aku, w 2 wyglądało by to zgrabniej i więcej miejsca do manewrów z przewodami.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group