To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Kona Stinky Turbo+ 6000W

MixhaL - Pią 22 Lip, 2016

Tylko żeby pobawić się w terenie i wjechać pod jakąś górkę lub przyśpieszyć mocniej w wolnym wystarczy mi 30-40A natomiast w szybkim żeby uzyskać podobne wrażenia prąd x4 bo przy prędkości 15-20km szybki silnik ma niską sprawność i zamiast przyśpieszać ampery idą w ciepło w odróżnieniu do wolnego.
Mam kilka wzniesień gdzie nie wjeżdżałem bo 70A to było za mało w szybkim natomiast w wolnym ujmowałem manetki bo podczas wjeżdżania mielił kołem.
I teraz ciekawe który szybciej się przegrzeje i który szybciej wydoi baterię...

Eryk1000 - Pią 22 Lip, 2016

Temat silników przewijał się już wielokrotnie. Trzeba sobie wybrać taki który najlepiej sprawdzi się w terenie w po którym głownie będziemy jeździć. Jak ma być to ścigacz uliczny to wybierzecie z szybkim uzwojeniem, jak ma się drapać po górach to weźmiecie z wolnym uzwojeniem :P
Mobil - Pią 22 Lip, 2016

Jest też ta różnica, że w wolnego wepchasz 40A i uzwojenie będzie sie topić jak plastelina w środku a w szybki 70A i poprosi o więcej papu :razz: Co kto lubi :mrgreen:
atomek1000 - Pią 22 Lip, 2016

Eryk1000 napisał/a:
Temat silników przewijał się już wielokrotnie.

Dokładnie

A ja odnosiłem się do tego że nikt normalny w teren nie jedzie z kołem 26 cali i silnikiem 5T tylko lepiej zrobić koło 20cali + silnik 3T.
5T w mxusie jest uzasadnione w maaałej ilości przypadków (jakieś ryksze itp)

toft - Pią 22 Lip, 2016

Ja mam mxusa 5t w kole moto 19. Ja jestem bardzo zadowolony bo właśnie fajnie chodzi przy małych prędkościach. Choć ci którzy nim jechali narzekają że powyżej 30kmh słabo się już rozpędza. I to jest fakt. Ale za to do 30 muszą się pochylać do przodu bo podnosi koło i ściąga z siodła.
sietaz - Pią 22 Lip, 2016

Fajnie fajnie tylko nie bierzecie pod uwagę, że 50a w 16x4 i 50a w 12x5 to nie ten sam moment obrotowy dlatego Mixhal ma rację

Zresztą niebawem się przekonamy bo się buduje w Warszawie Vector z 12x5

robos - Sob 23 Lip, 2016

Mi się wydaje, że silnik powinno się dobierać wg tego z jaką prędkością chce się jeździć i na jakich kołach. A nie odwrotnie, dobierać koła do silnika to moim zdaniem bez sensu. Jak nam nie zleży na prędkości to bierzemy wolniejszy silnik, bo po co pakować setki amperów w silnik przy rozpędzaniu, jak możemy mieć taki sam moment mniejszym kosztem włożonej energii, a tym samym więcej energii zostaje w baterii.

Ja mam silnik 5T w kole 26", na adaptto rozpędza się do 55km/h przy OVS na 7 jest 73km/h (na GT 1500W rozpędzał się do 67km/h). Takie prędkości mi wystarczają i nie będę brał szybszego silnika bo bym musiał pakować w niego więcej amper. No ale wolniejszego silnika już bym nie chciał :mrgreen:

wookie - Sob 23 Lip, 2016

Właśnie taką konfigurację robię. Też Adapto i zastanawiam się nad Mxusem 4T lub 5T, tylko w kole 24 cale. Myślisz że 5T do 24-calowego koła i adapto to będzie już zbyt wolno?

Teraz też jeżdżę na GT1500, ale na 9C w 26-calowym kole i rzadko rozpędzam się na max, spokojnie te 60 km/h mi wystarcza, z drugiej strony boję się że 5T w 24 calach będzie zbyt wolny.

Ile amper pakujesz w silnik?
Czy w Adapto napięcie ma też wpływ na prędkość maksymalną, czy to jakoś inaczej działa?

robos - Sob 23 Lip, 2016

Ja mam kupioną obręcz 24" i chcę w nią przełożyć silnik, zobaczymy jak się będzie jeździło.

Ja daję w silnik 80A z bateri 292 w fazy i spokojnie mógłbym dać jeszcze więcej, ale to już limit mojej baterii. Nie chcę jej zakatować.

Jasne, napięcie w adaptto też ma wpływ na prędkość, ja mam baterię 20s.

toft - Sob 23 Lip, 2016

Ja mam sterownik infineona i 16s lipo. Z kołem moto 19 i oponą 2.25 moto co niby odpowiada kołu 24cale rowerowemu rozpędzam się na 5t do około 40 kmh na prosteej. Na Świerzej baterii to moze jest 43. A z górki pojdzie 47.
wookie - Sob 23 Lip, 2016

Czyli bez 20s nie ma co nawet marzyć o 50 km/h, w każdym razie i tak adapto jest jakby trochę szybsze przy tym samym napięciu.
ajs - Czw 20 Paź, 2016

Ile dajesz w A w ustawieniach regena ?? Ja daje 25 A i regen jest słabiutki...
atomek1000 - Nie 23 Paź, 2016

W profilach mocy od 100A regen fazowego na eco do 180A przy boost
W opcjach regen z menu ustawiłem 30A do baterii.
Chyba nigdy nie widziałem aby dobiło do 30A. Najwięcej widziałem -27A ale możliwe, że to przez małą częstotliwość odświeżania danych na wyświetlaczu i w realu leci 30A ale przez poniżej sekundę.

Jeżeli mam jakoś porównać moc regen'a na 150A phase(30a bat max) to spowalnia rower szybciej niż zazwyczaj hamują samochody. Czyli jadąc za jakimś autem np 60km/h jak on hamuje i za chwilę ja nacisnę to szybciej zatrzymam się niż on. Oczywiście od 25km/h w dół przy szybkim hamowaniu wypada pomóc zwykłym hamulcem. Jednak gdy nie ma nic przede mną to regen spowalnia do około 6-7km/h. Nie mam włączonej opcji która aplikuje prąd wsteczny(niepotrzebnie grzeje silnik i zużywa baterie).
Na śliskiej nawierzchni(deszcz lub piasek) albo lekkiej hopce(mniejsza przyczepność, koło ledwo dotyka ziemi) lub zakręcie regen jest w stanie chwilowo zablokowac koło ale nie zdarzyło mi się aby poślizg był na tyle długi aby zagroziło to bezpieczeństwu.

//btw już ponad 2700km i oprócz jednego gwoździa :???: w oponie nie było żadnych awarii :smile:

ajs - Nie 23 Paź, 2016

atomek1000, Dzięki za bardzo wyczerpująca odpowiedź :)
bartek24m - Pią 24 Lut, 2017

Jaki to jest rozmiar ramy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group