To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - sterownik ZL60V-18GWS-45A - zmiana LVc

sietaz - Pią 08 Kwi, 2016

Z blokowego sterownika, żeby przeładować aku trzeba by zjeżdżać chyba w alpach z pełnym aku zaczynając. Poza tym bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę
atomek1000 - Sob 09 Kwi, 2016

Sterownik chyba też odcina, przynajmniej ja u siebie miałem takie wrażenie (może to było górny cut-off regena). Jak się ma sterownik z LVC 41v i baterię 14s to ani nie rozładujesz ani nie przeładujesz. Testowane :wink:
Adam Wysokiński - Sob 09 Kwi, 2016

sietaz napisał/a:
bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę

Bms jak ma oddzielne wyjścia ładowania i obciążenia to chyba nie odetnie. Prąd zwrotny płynie przez tranzystory główne a nie te od ładowania. Może być tak, że wyłącza przy górnym napięciu tranzystory ładujące, a przy zbyt małym obciążenie. To by było logiczne wydaje mi się. Z resztą jakby wyłączył nawet tranzystory główne to prąd będzie nadal płyną przez diody w strukturze.

atomek1000 - Sob 09 Kwi, 2016

Adam Wysokiński napisał/a:
sietaz napisał/a:
bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę

Bms jak ma oddzielne wyjścia ładowania i obciążenia to chyba nie odetnie. Prąd zwrotny płynie przez tranzystory główne a nie te od ładowania. Może być tak, że wyłącza przy górnym napięciu tranzystory ładujące, a przy zbyt małym obciążenie. To by było logiczne wydaje mi się. Z resztą jakby wyłączył nawet tranzystory główne to prąd będzie nadal płyną przez diody w strukturze.


Nie prawda, jeździłem na różnych bateriach i czasem widziałem bms na żywo w trakcie jazdy. W trakcie używania regena na naładowanej baterii zapalają się diody i bms odcina (bardzo szybko, niczym abs) sterownik który nie może wtedy pompować ładowania. I to wszystko przez port STEROWNIKA a nie ładowarki. Według mnie port ładowania i rozładowania na wiekszosci bmsow rozni sie jedynie prądem zwarcia. Na kanale ładowania szybciej bms wyłączy jak będzie zwarcie :)

madejp - Sob 09 Kwi, 2016

@sietaz, Ale gdyby było tak jak mówisz, to możliwe byłoby tylko hamowanie z prędkości większych niż maksymalne dla danego napięcia?! Wydaje mi się, że żeby regen działał sterownik musi działać jako przetwornica step-up?

@raymaxxx Tu nic nie nakombinujesz - jak bateria naładowana, to energii już nie przyjmie i regen przestanie działać, bo nie ma co z nią zrobić. Chyba, że sobie jakąś grzałkę podepniesz. :)

Adam Wysokiński - Nie 10 Kwi, 2016

atomek1000 napisał/a:

Nie prawda

Jeśli jednak wyłącza do dobrze, tego by się spodziewał użytkownik



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group