To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - sterownik ZL60V-18GWS-45A - zmiana LVc
sietaz - Pią 08 Kwi, 2016
Z blokowego sterownika, żeby przeładować aku trzeba by zjeżdżać chyba w alpach z pełnym aku zaczynając. Poza tym bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę
atomek1000 - Sob 09 Kwi, 2016
Sterownik chyba też odcina, przynajmniej ja u siebie miałem takie wrażenie (może to było górny cut-off regena). Jak się ma sterownik z LVC 41v i baterię 14s to ani nie rozładujesz ani nie przeładujesz. Testowane
Adam Wysokiński - Sob 09 Kwi, 2016
sietaz napisał/a: | bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę |
Bms jak ma oddzielne wyjścia ładowania i obciążenia to chyba nie odetnie. Prąd zwrotny płynie przez tranzystory główne a nie te od ładowania. Może być tak, że wyłącza przy górnym napięciu tranzystory ładujące, a przy zbyt małym obciążenie. To by było logiczne wydaje mi się. Z resztą jakby wyłączył nawet tranzystory główne to prąd będzie nadal płyną przez diody w strukturze.
atomek1000 - Sob 09 Kwi, 2016
Adam Wysokiński napisał/a: | sietaz napisał/a: | bms odetnie jak przekroczy się te 4.25 na celę |
Bms jak ma oddzielne wyjścia ładowania i obciążenia to chyba nie odetnie. Prąd zwrotny płynie przez tranzystory główne a nie te od ładowania. Może być tak, że wyłącza przy górnym napięciu tranzystory ładujące, a przy zbyt małym obciążenie. To by było logiczne wydaje mi się. Z resztą jakby wyłączył nawet tranzystory główne to prąd będzie nadal płyną przez diody w strukturze. |
Nie prawda, jeździłem na różnych bateriach i czasem widziałem bms na żywo w trakcie jazdy. W trakcie używania regena na naładowanej baterii zapalają się diody i bms odcina (bardzo szybko, niczym abs) sterownik który nie może wtedy pompować ładowania. I to wszystko przez port STEROWNIKA a nie ładowarki. Według mnie port ładowania i rozładowania na wiekszosci bmsow rozni sie jedynie prądem zwarcia. Na kanale ładowania szybciej bms wyłączy jak będzie zwarcie
madejp - Sob 09 Kwi, 2016
@sietaz, Ale gdyby było tak jak mówisz, to możliwe byłoby tylko hamowanie z prędkości większych niż maksymalne dla danego napięcia?! Wydaje mi się, że żeby regen działał sterownik musi działać jako przetwornica step-up?
@raymaxxx Tu nic nie nakombinujesz - jak bateria naładowana, to energii już nie przyjmie i regen przestanie działać, bo nie ma co z nią zrobić. Chyba, że sobie jakąś grzałkę podepniesz.
Adam Wysokiński - Nie 10 Kwi, 2016
atomek1000 napisał/a: |
Nie prawda |
Jeśli jednak wyłącza do dobrze, tego by się spodziewał użytkownik
|
|
|