To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Adaptto
atomek1000 - Śro 30 Sie, 2017
Ty po tych 5 minutach jazdy miales ponad 100stopni czy wczesniej katowaliscie?
Eryk1000 - Śro 30 Sie, 2017
Nie katowałem, razem z kolega Sebastianem (biały ebike) równo dojechaliśmy na miejsce. Kilka minut postoju i ogień do góry na pełnej mocy, sterowniki do 75A ustawione. Mamy w zasadzie identyczne ebajki, masy itp, poza sterownikami.
barmal - Czw 31 Sie, 2017
tas napisał/a: | Nie przewiduje, Barmalowy sterownik nie znajduje zastosowania w takich konstrukcjach. |
Nie ma co porównywać. 300g Vs 2kg aluminium
Pomijając fakt, że to nie są już rowery...
barmal - Czw 31 Sie, 2017
atomek1000 napisał/a: | Ty po tych 5 minutach jazdy miales ponad 100stopni czy wczesniej katowaliscie? |
A nie lepiej byłoby się skoncentrować na ustawieniach prądu pola?
Wszyscy się zachwycają "focami" ale z tego co widzę jakiś niedobór wiadomości o podstawach panuje
atomek1000 - Czw 31 Sie, 2017
A czemu mnie cytujesz do tego komentarza?
Nie podałeś nawet jaką miałeś temp na początku filmiku więc bez sensu taki test
Eryk1000 - Czw 31 Sie, 2017
atomek1000 napisał/a: |
Nie podałeś nawet jaką miałeś temp na początku filmiku więc bez sensu taki test |
zawsze jest jakieś ale. Pisałem wyżej że równo dojechaliśmy z Sebastianem na miejsce a dokładnie przejechaliśmy razem ponad 10km koło w koło . Chwila odpoczynku i ogień w górę. Sporo osób widzi problem grzania jeżeli obok jedzie ebike z Sabvaton. W każdym razie Artur z Vectora już nie kpi i obiecał że sam osobiście to będzie porównywać. Na dobicie tematu to Ebajk Tasa pomarańczowy z Sabvaton i kołami wielkimi jak z walca. Powinien bardziej przygrzać silnik a tu , jechał jeszcze bardziej dynamicznie.
ap0f1s - Czw 31 Sie, 2017
Oczywiście że jest temp podana za nim filmik się zaczął. Jest to zdjęcie gdzie oba rowery stoją z strzałkami zielonymi. Później gdy jest film z kamery ir gdzie bajki leżą jest po wyjeździe.
Mobil - Sob 02 Wrz, 2017
barmal napisał/a: | tas napisał/a: | Nie przewiduje, Barmalowy sterownik nie znajduje zastosowania w takich konstrukcjach. |
Nie ma co porównywać. 300g Vs 2kg aluminium
Pomijając fakt, że to nie są już rowery... |
Ale to chodzi o grzanie silnika a nie sterownika przecie Co do sterownika to wystarczy przykleić sterownik do puchy na kleju/taśmie termo i będzie piękny radiator z ramy
tas - Czw 07 Wrz, 2017
Jakieś wieści nowe, tajemnica się wyjaśniła problemów z temperaturą?
ap0f1s - Śro 13 Wrz, 2017
Koledzy z forum jak ktoś miał albo ma adaptto napisać coś w temacie na enedless jak to widzi wszystko.
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=61183&start=4550
Napisałem posta łamanym angielskim, ale zrozumieć idzie.
Wyjaśniło się tyle, że trzeba odtworzyć kierunek 5 letnich studiów na temat adaptto a koniec końców i tak roboty z tego nie będzie:D
Jednak na razie cały czas ta sama gada, czy ustawiałeś tamto, gdyż to powoduję grzanie, czy zmieniłeś tą opcję, gdyż ona także gra duża role w grzaniu. Już ustawiałem tyle rzeczy, a żadna zmiana nie spowodowała dużej różnicy. Było lepiej, ale to co jest pomiędzy sabvotonem a adaptto, jeżeli chodzi o grzanie to przepaść, a jedynie ogromna zmiana może tu pomóc.
Tomas - Śro 13 Wrz, 2017
Dopisałem się tam też po raz kolejny zresztą.
ap0f1s - Śro 13 Wrz, 2017
Widzę, że dyskusja ruszyła, jednak konkretów nie oczekuje i w sumie pewnie ten temat taki pozostanie i kto będzie chciał kupić adaptto niech się pewnie wstrzymię i kupi coś innego, gdyż za prawie 3000zł są duże lepsze możliwości, gdzie zostanie jeszcze dużo pieniędzy.
Tomas - Sob 30 Wrz, 2017
Panowie kolega Passat_EQ (i Wojtas82, barmal) podsunął pomysł który warto sprawdzić odnośnie grzania silnika przez adapto - Kondensatory na hallach. Temat znacie pewnie
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7379&postdays=0&postorder=asc&start=0
Cytat: | A moze zaburzenia w zasilaniu linii +5V w bezposrednim sąsiedztwie czujnika halla (który jest odpowiednikiem rozrządu w spalinowym) powoduja ze fazy są przełączane za wcześnie i dlatego adapto grzeje silniki ? |
Na endless też coś gadali że to wina silników hehe
Eryk1000 - Sob 30 Wrz, 2017
Tomas napisał/a: | Panowie kolega Passat_EQ (i Wojtas82, barmal) podsunął pomysł który warto sprawdzić odnośnie grzania silnika przez adapto - Kondensatory na hallach. Temat znacie pewnie
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7379&postdays=0&postorder=asc&start=0
Cytat: | A moze zaburzenia w zasilaniu linii +5V w bezposrednim sąsiedztwie czujnika halla (który jest odpowiednikiem rozrządu w spalinowym) powoduja ze fazy są przełączane za wcześnie i dlatego adapto grzeje silniki ? |
Na endless też coś gadali że to wina silników hehe |
Ciekawa teoria. Tylko nie chce mi się wierzyć żeby sterownik za prawie 4kpln miał z tym problem gdzie za niecałe 1kpln problemu nie ma. Czyżby Ruscy na czymś przebili Chińczyków i przyoszczedzili ? Jeszcze mnie życie nie zmusiło i nie rozkręcałem Adaptto żeby pooglądać co tam namodzili. Kiedyś miałem problem z jednym hallem gdzie przetarł się przewód i czasem masował do obudowy. Było to bardzo odczuwalne podczas jazdy, aż sterownik odmówił pracy.
Tomas - Sob 30 Wrz, 2017
To nie kwestia ze przyoszczedzili tylko zrobili zbyt dokładny software i trzeba go wspomóc sprzętowo
|
|
|