To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Adaptto

qaz33 - Wto 19 Lip, 2016

Wy chyba czegos nie rozumiecie..
robos - Wto 19 Lip, 2016

Może to takie moje pierwsze wrażenie po przesiadce, bo nigdy nie jeździłem na sterowniku wektorowym. A jeździ się inaczej niż na blokowym. Trochę pojeżdżę, zobaczę jak to będzie.
atomek1000 - Wto 19 Lip, 2016

Pff nie umiecie ustawić :mrgreen:
http://adaptto.com/MANUAL...-Manual-ENG.pdf

W Traction Settings:
PWM rise lim ustawcie na 80
W menu ustawiania prądów itp na samym dole ACC na 0(pokażą sie minusy)
SPD SMOOTH polecam na powyżej 25tysięcy - wtedy bardzo płynnie trzyma prędkość maks przy ograniczeniu.
Fazowy ustawcie na maks jaki możecie(Eryk spokojnie na 350A ustaw) i tylko obserwujcie aby wam torque armów nie pozrywało.
Prąd z baterii też maksymalny jaki daje bateria/bms.

robos - Wto 19 Lip, 2016

Ustawiłem tak jak napisałeś atomek, pojechałem się przejechać i po powrocie banan mi nie schodzi z mordy ;)

No teraz to jeździ jak oczekiwałem. Wielkie dzięki za pomoc.

qaz33 - Wto 19 Lip, 2016

takie zrywanie przy nawet najmniejszym odchyleniu manetki to wlasnie domena sterowania predkoscia. Przy wektorowym mozna ustawic strome zbocze ale przeciez nigdy nie bedzie to 100% momentu przy malym wychyleniu i wlasnie o to tutaj chodzi tak samo jak sterowanie motorem czy samochodem, nigdy nic nie szarpie przy lekkim wcisnieciu gazu, wyobrazacie sobie aby bylo inaczej?
Tomas - Wto 19 Lip, 2016

Atomku dlatego prosiłem żebyś podał ustawienia jakie najlepiej stosować :smile: Masz już w tym doświadczenie jako pierwszy na forum :smile:

Ja chwilowo użytkuję sterownik gt1500 w bajku przejściowym i ....już wiem że nigdy więcej w swoim bajku, więc ja chyba z kolei przyzwyczaiłem się za bardzo do foca i edit: blokowy jakoś taki ciężki do opanowania mi się wydaje. Ale najgorsze jest to wieczne pyrkanie silnika i buczenie jak tramwaj przy ostrym przyspieszaniu w zakresie 26-28km/h że aż mi wstyd przed ludźmi :cool:

robos - Wto 19 Lip, 2016

qaz33 masz rację przy powolnym odkręcaniu nie szarpie tak jak blokowy, i można płynnie ruszyć, a jak chce się pełną moc na starcie to trzeba po prostu od razu odwinąć manetkę na maxa. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
Eryk1000 - Wto 19 Lip, 2016

Jutro to przetestuje. W Adaptto jest tyle ustawień że nie mam na to czasu żeby się wszystkimi pobawić. Zwłaszcza po ostatnich przygodach z prędkościami i padnietymi hallami :P Atomek co do zerwania zabezpieczeń silnika nie ma szans. Szybciej ukreci się oś silnika :D
robos - Wto 19 Lip, 2016

Jeszcze z dodatkowych limitów które mogą ograniczać moc to ustawiłem też:
LS enable = OFF
HS start = 0kph

atomek1000 - Wto 19 Lip, 2016

robos napisał/a:
Ustawiłem tak jak napisałeś atomek, pojechałem się przejechać i po powrocie banan mi nie schodzi z mordy

No teraz to jeździ jak oczekiwałem. Wielkie dzięki za pomoc.

Elegancko :mrgreen:
Eryk1000 napisał/a:
Atomek co do zerwania zabezpieczeń silnika nie ma szans. Szybciej ukreci się oś silnika

Noo widziałem zdjęcia ukręconych ośi to musi być moment ale ja bardziej się boję konstrukcyjnie o ramę więc maks jaki ustawiałem to 315A i 100A z batki ale już było nieźle :razz:
Obecnie zerknąłem na to PWR rise lim i mam ustawione na 42 bo na codzień nie potrzeba zrywania asfaltu a i tak samochody nie mogą zdążyć :wink:

robos - Wto 19 Lip, 2016

Ja PWR rise lim miałem ustawione na 2, więc od razu poczułem różnicę :)
robos - Sob 23 Lip, 2016

Mam pytanie odnośnie ładowania.

Pod koniec ładowania pokazują mi się takie komunikaty:
Charge current to low
Detecting charger
Charging, CV mode

i tak kolejno w pętli się zmieniają.

Bateria ma już 100%, pomyślałbym, że będzie jakiś komunikat "koniec ładowania", a tu jakby po trochu ciągle próbowało doładowywać.

To kwestia ustawień, czy tak już jest?

atomek1000 - Sob 23 Lip, 2016

Mam tak samo ale mysle ze to kwestia ustawień.
wookie - Pią 19 Sie, 2016

Pierwszy raz w życiu chyba źle polutowałem kabelki...
Oczywiście chodzi o kable do BMS od Adaptto.
Ci Ruscy mają chyba jakieś kwadratowe głowy, że taką kabelkologię ustanowili.
1.5 godziny lutowania na darmo, tym razem będę się gapił w schemat lutując każdy kabelek :)

Eryk1000 - Sob 20 Sie, 2016

wookie napisał/a:
Pierwszy raz w życiu chyba źle polutowałem kabelki...
Oczywiście chodzi o kable do BMS od Adaptto.
Ci Ruscy mają chyba jakieś kwadratowe głowy, że taką kabelkologię ustanowili.
1.5 godziny lutowania na darmo, tym razem będę się gapił w schemat lutując każdy kabelek :)


Przecież to jest idealne ustawienie kabli dla turnigy lipo 4S ;) wpinasz jedziesz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group