To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Adaptto

Tomas - Sob 20 Sie, 2016

wookie, a możesz wyjaśnić na czym polegał błąd, żeby inni ustrzegli się tego w przyszłości ?

Podłączałeś wg tego schematu ?




wookie - Sob 20 Sie, 2016

Tak, według tego schematu, trochę inny obrazek miałem, ale podłączenie to samo. Na pierwszy rzut oka wydawało mi się proste, zlutować kostki normalnie, a na koniec poodwracać je o 180 stopni przed wpięciem w BMS. Jak się lepiej przyjrzałem to okazuje się że nie jest to takie oczywiste.

Miałem trochę niewygodnie, bo lutowałem to bezpośrednio do taśmy z kabelkami.

Drugi raz po prostu zrobiłem wtyczki, każda z pięcioma przewodami i lutowałem przewody łącząc je z taśmą. Dużo wygodniej i dokładnie widzisz co robisz.

wookie - Sob 20 Sie, 2016

Na schemacie na stronie Adaptto wtyczka od halli ma 7 pinów, z czego jeden jest niewykorzystany. Ja dostałem kontroler z wtyczką z 6 pinami, może ma ktoś rysunek który pin jest od czego???

Tutaj jest rysunek.
http://adaptto.com/Support/

ap0f1s - Sob 20 Sie, 2016

Sam będę za nie długo lutował kable do balansera do adapatto, ale najlepiej używać schematu prosta ze strony http://adaptto.com/Support/ . W sumie jest to ten sam schemat co pierwszy od góry, ale tam lepiej to idzie "zajarzyć"
Jedynie, gdzie idzie się pomylić to przy podłączenie dla lion, że zaczynamy od lewej strony każdego złącza (od -, zależy jak mamy obróconego bms) i co 5 kabel lutujemy podwójnie, gdyż idzie on do następnego gniazda.
Trochę jest to dziwne, ale tak Ruskie to wymyślili.

maniekrox - Nie 21 Sie, 2016

Hej chłopaki, mam problem z manetką w Adaptto. Mianowicie wszystko jest podłączone, wyświetlacz świeci, pokazuje napięcie, ogólnie działa, ALE.

Nie widzi manetki. Na pinach manetki nie ma w ogóle napięcia (z wyświetlacza wychodzą przewody manetki i to na nich powinno być napięcie). Na hallach napięcie jest. Co może być powodem? Uszkodzony sterownik?

Tomas - Śro 05 Paź, 2016

Panowie ten wyłącznik nadprądowy co jest w zestawie z adaptto używacie na instalacji ? Gdzie go najlepiej wpiąć ? Nie wyłączy się przy prądzie który podaje adaptto ?
Eryk1000 - Czw 06 Paź, 2016

Ja go wsądziłem. Miałem dać taki typowy do DC ale się nie zmieścił więc zostałem zmuszony wsadzić ten. Bezpiecznika nie wybija. Jeszcze mi się nie zdażyło. W sumie charakterystyka C robi swoje. Bezpiecznik jest polskiej produkcji C63. Może wystartuje przy 200A ciągłego :D Podpiołem go zaraz na wyjściu z akumulatora na minusie.
wookie - Sob 08 Paź, 2016

Też mi nigdy nie zadziałał, ale ja daj max 55A z baterii.
Jacq - Wto 11 Paź, 2016
Temat postu: Czujnik
Ten sterownik jest bozbawiony mozliwosci zastosowania funkcji "legal" (czujnik na osi suportu)
a bylby fajny gdyby nie ten powazny bład.

atomek1000 - Wto 11 Paź, 2016

Daloby sie to ominac stosujac pasa + prosty uklad podający napiecie na manetke a w adaptto odpowiednio poustawiać prądy fazowe/baterii i wygładzania reakcji na manetkę itp. Efekt bylby pewnie duzo lepszy niż sterowniki blokowe + pas.
Jacq - Wto 11 Paź, 2016

Chłopaki z Adaptto pisza za taka funkcja bedzie mozliwa dopiero w przyszlym roku i mozliwosci takiej o ktorej piszesz narazie nie ma.
Ale moze ktos dokona poprawek i opisze Arbitrom.

atomek1000 - Wto 11 Paź, 2016

Jakiej funkcji nie ma? Obsługi pasa w adaptto nie ma ale przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem..
W sumie mógłbym coś takiego zrobić na moim adaptto ale chyba szkoda czasu bo nie do tego max-E służy :twisted:

Tomas - Śro 12 Paź, 2016

Jacq, przecież ustawa wymaga funkci "pas" którą adapto posiada (kolega Eryk1000 użytkuje), a nie czujnika w suporcie. Czujnik jest montowany standardowo przy suporcie. O czym my rozmawiamy, bo czegoś nie rozumiem ? :wink:
Malo tego ustawiasz jednym przyciskiem tryb eco z ograniczeniem mocy i predkosci do wymaganego ustawą.

qaz33 - Czw 13 Paź, 2016

Z tego co ja wiem ustawa wymaga aby silnik byl zalaczany nogami wiec bez znaczenia czy PAS czy czujnik momentu w supporcie. Mimo wszystko ten drugi jest duzo lepszy i bardziej intuicyjny przy wjazdach pod gore. Mozna go podlaczyc pod kazdy sterownik dostepny na rynku przez jakis komputerek rowerowy, np ten kanadykski CA
Tomas - Czw 13 Paź, 2016

Qaz a jest jeszcze jakiś inny komputerek oprócz CAv3 pod którym działa czujnik momentu na osi ?

Co do legalności to adaptto i CAv3 dają tutaj najlepsze możliwości. Martwił bym się bardziej o wlasciwe napięcie baterii .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group