To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Cross elektryczny 2kw.

Anonymous - Śro 11 Lut, 2009

Ale mi zasieg 10-15 km wystarczy i to spokojnie. A co najwazniejsze kupilem wlasnie rame: http://www.moto.allegro.p...?item=544570414 co prawda nie za 150 zl a za 170 zl razem z przesylka 200zl i z umowa kupna i sprzedazy bo dogadalem sie ze sprzedawca.
Aha i waga ramy 23 kg.

Zbyszek Kopeć - Śro 11 Lut, 2009

Musisz trochę przemyśleć sprawę zanim piszesz teksty.
Trzeba precyzyjniej pisać: albo 15 km zasięg, albo 1 godz jazdy - to się wyklucza przy prędkości 50 km/h.

Anonymous - Śro 11 Lut, 2009

No to 10 do 15 km zasiegu mi wystarczy.
Ale ogolnie co pan mysli o moim pomysle wypali??

Anonymous - Śro 11 Lut, 2009

jeśli to ma być używane jak cross to trzeba założyć 1/10 zasięgu, nawet mniej może. Podjazdy pod górki, ciągłe przyspieszanie - nie wiadomo nawet czy ten silnik da radę, przy stałym przełożeniu prawie na pewno nie.

Jesli ma być do jazdy po płaskim to spoko

Anonymous - Śro 11 Lut, 2009

No a jesli chce troszke po gorkach jezdzic to o co chodzi z tym stalym przelozeniem czyli ze co??
Anonymous - Śro 11 Lut, 2009

Mam przezutki zrobic czy jak??
Anonymous - Śro 11 Lut, 2009

:mrgreen:
Inaczej się nie da. Albo szybko, albo mocno. W każdym pojeździe są skrzynie biegów.
Albo przerzutki, co w tym przypadku cholernie skomplikuje sprawę, albo wymienne zębatki do jazdy terenowej i szosowej. Ale to też skomplikuje budowę.
Jak chcesz mieś stałe przełożenie, to musisz się na coś zdecydować. Albo szybkość, albo jazda terenowa. Razem, to tylko ERA potrafi ;)

Zbyszek Kopeć - Śro 11 Lut, 2009

Pomysł wypali. Tylko trzeba jeszcze trochę poczytać inne wątki na tym FORUM i podyskutować; zdobędziesz wiecej wiedzy i wyczucia.
Skrzynia, lub inaczej przerzutka dopasowuje parametry silnika do obciążenia. Robiąc bez przekładnii musi być wystarczający moment silnika do odpowiedniego rozruchu pojazdu oraz muszą być inne parametry do jazdy z odpowiednią prędkością.

Anonymous - Śro 11 Lut, 2009

zeeltom napisał/a:
:mrgreen:
Inaczej się nie da. Albo szybko, albo mocno. W każdym pojeździe są skrzynie biegów.
Albo przerzutki, co w tym przypadku cholernie skomplikuje sprawę, albo wymienne zębatki do jazdy terenowej i szosowej. Ale to też skomplikuje budowę.
Jak chcesz mieś stałe przełożenie, to musisz się na coś zdecydować. Albo szybkość, albo jazda terenowa. Razem, to tylko ERA potrafi ;)

Ale w kupnyh crossach sa skrzynie 4 a w lepszych corssach nawet 6 biegowe wiec moze da sie zrobic 2 biegowa??

Anonymous - Czw 12 Lut, 2009

Pewnie, że można. Wszystko można zrobić, jak się ma smykałkę, wiedzę i sprzęt do tego przeznaczony. Ale dodatkowa skrzynia zwiększy ci ciężar, a tego powinno się unikać w małych pojazdach, bo powoduje to zwiększenie poboru prądu i zmniejsza osiągi.
Anonymous - Czw 12 Lut, 2009

Zgadzam się z Zeeltomem - jeślizrobisz to byle jak bedziesz miał ciągłe kłopoty z przekładnią, a niezawodność jest moim zdaniem warta tych kilku kilometrów zasięgu mniej.
Może rzeczywiście proste rozwiązanie przestawiane ręcznie, np. dwie zębatki obok siebie, mniejsza i większa na silniku i kole plus jakiś napinacz, to by było dobre rozwiązanie. Mało eleganckie wprawdzie, ale skuteczne i pozwalałoby pobawić się w terenie ;)
Tu masz silnik który na pierwszy rzut oka mógłby pasować http://www.allegro.pl/ite..._pompa_24v.html Jak masz kogoś w okolicach Bolesławca wyrywasz go za 200zł, chyba warto. Inne napięcie, ale zdaje się, że ten Rudzika 48V 2kW pracował z taką samą pompą.

Anonymous - Czw 12 Lut, 2009

Marucha79 napisał/a:
Zgadzam się z Zeeltomem - jeślizrobisz to byle jak bedziesz miał ciągłe kłopoty z przekładnią, a niezawodność jest moim zdaniem warta tych kilku kilometrów zasięgu mniej.
Może rzeczywiście proste rozwiązanie przestawiane ręcznie, np. dwie zębatki obok siebie, mniejsza i większa na silniku i kole plus jakiś napinacz, to by było dobre rozwiązanie. Mało eleganckie wprawdzie, ale skuteczne i pozwalałoby pobawić się w terenie ;)
Tu masz silnik który na pierwszy rzut oka mógłby pasować http://www.allegro.pl/ite..._pompa_24v.html


Ten silnik mi sie podoba ale jakie ma obroty na minute??
A co do tej przekladni recznej to mozesz mi to bardziej wyjasnic albo jakis rysunek nawet w paincie??

Anonymous - Czw 12 Lut, 2009

Nie mam talentu do rysunków, więc lepiej wytłumaczę. Masz na osi silnika zębatkę np. 14 zebów do jazdy szosowej i 10 zębów dla terenowej. Na kole 44 zęby do jazdy szosowej i obok 50z dla terenowej. Łańcuch ma luz kasowany napinaczem na sprężynie, który możesz łatwo poluzować. Jeżdżąc po drodze zestawiasz zebatkę 14z i 44z, w terenie przestawiasz na 10z i 50z. Oczywiście przełożenia i wielkości zębatek czysto orientacyjne.
Anonymous - Czw 12 Lut, 2009

Aha to rozumie juz. A co do tego silnika odbior osobisty 20% taniej.
Moja siostra studiuje w Sosnowcu i jezdzi pociagiem i 1 stacje przed sosnowcem jest Boleslawiec wiec moze sie z na dogadam i moze mi to wybierze.

Co do tego silnika http://www.allegro.pl/ite..._pompa_24v.html
to napisalem do sprzedawcy i odpisal a wiec:

- moc silnika 2,2 kw
- waga ok 15kg ale razem z pompa
- pobor pradu w stanie zwarcia 60 A ( co to nzaczy w stanie zwarcia) ??
- obroty 3000 obr. na minute

wiec jak myslicie czy sie nada.

A co do akumulatorow to jak do tego silnika trzebaby 24v i okolo 50Ah.

Anonymous - Czw 12 Lut, 2009

Waga ujdzie, ale te parametry są niespójne - skąd 60A przy mocy 2,2kW i napięciu 24V :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group