To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Ponownie mój Tranzx DD

oleka - Wto 29 Mar, 2016
Temat postu: Ponownie mój Tranzx DD
Rozebrałem silnik (nominalnie opisany 250W) z postu:

http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#55496

Ponieważ nie moge zdobyć informacji o wykorzystaniu wewnętrznego sterownika, myślę o użyciu pozostałej cześci silnika - teraz jednak z zewnętrznym sterownikiem.

Jak ten silnik się ma do np. Nine Continent RH2809 D (7x9) ?
Czy może lepiej zaopatrzyć się w ten ostatni i uniknąć rozczarowań i straconego czasu ?

Szwagier - Wto 29 Mar, 2016

Nie znam się, ale jak dla mnie wygląda OK. Magnesy na całym obwodzie, drutu też nie żałowali - wygląda na więcej zwojów, niż NC 10x6 - jedyny silnik do roweru, jaki widziałem rozebrany na żywo :razz:
Ja bym powalczył :smile:

Adam Wysokiński - Śro 30 Mar, 2016

Rzeczywiście, wygląda nieźle. To nie jest dużo roboty. W zasadzie tylko wyprowadzić kable. Zapomnij o tych watach w opisie i do dzieła. :smile:
oleka - Czw 07 Kwi, 2016

Obelrzałem bliżej uzwojenia silnika.
Są nawinięte wszędzie jednocześnie 4 drutami 0.8mm.

Ilość zwojów na pojedynczym elemencie (biegun) szacuję na ok. 10.

Ciekawi mnie jak to się ma do silnika NC np. 10x6 (tego średniego).
Nie chciałbym zaplatać w koło słabego silnika i tracić czas ....

buby22 - Czw 07 Kwi, 2016

Witam. Z ciekawością śledzę ten temat i aż się musiałem zarejestrować żeby móc pisać posty.... Posiadam identyczny silnik i ciekawi mnie czy uda Ci się z niego coś wykrzesać..... Na oryginalnym sterowniku idzie dość fajnie, w sumie to wczoraj robiłem pierwsze testy po kupieniu....
oleka - Czw 07 Kwi, 2016

Do buby22:

Czyli rozumiem,że masz takiego Tranzx-a jak ja ?

A jak on chodzi na oryginalnym sterowniku ? Czy masz może manetke ?
Jaką prędkość maksymalną osiągasz ?

buby22 - Czw 07 Kwi, 2016

Kupiłem komplet taili z roweru tranzX. Manetki niestety brak, jest tylko kontroler z wyświetlaczem i klawiszami do sterowania którymi przełącza sie tryby pracy. Po przytrzymaniu przycisku na środku silnik kręci się ale powoli.... rozpędzić da się szybciej tylko przez kółko z magnesami które jak dobrze myślę jest przymocowane do korby i podczas pedałowania silnik wspomaga jazdę.... chcę zamontować to całe ustrojstwo w swoim rowerze, ale nie wiem czy bawić się z tym co jest fabryczne czy wybebeszyć tak jak ty i dać zewnętrzny sterownik z manetką......
buby22 - Sob 09 Kwi, 2016

Wybebeszyłem silnik i czekam na sterownik. W przyszłym tygodniu dam znać jak efekty mojej pracy...... W silniku kable są fajnie oznaczone kolorami więc nie będzie trzeba kombinować nad podłączeniem....
Szwagier - Sob 09 Kwi, 2016

Czekam na efekty, bo silnik wygląda bardzo zachęcająco :smile:
Anonymous - Nie 10 Kwi, 2016

buby22 napisał/a:
... Po przytrzymaniu przycisku na środku silnik kręci się ale powoli.....

Niektóre sterowniki mają taką funkcję, która wspomaga rower podczas jego pchania, gdy idziesz obok roweru. Rzadka sprawa, ale tak niektóre panele mają.

buby22 - Nie 10 Kwi, 2016

Może to i była ta funkcja... Ja niestety z niej nie skorzystam.... Teraz leży mi całe ustrojstwo do sterowania tym silnikiem... Może ktoś z forum jest chętny na pozostałe taile?? Mam wyświetlacz, panel z przyciskami, całe okablowanie, pojemnik na baterię i sterownik z tranzystorami wyjęty z silnika.....
buby22 - Pią 15 Kwi, 2016

Silnik dostał nowe przewody fazowe i hall.... Sterownik podpięty dual 36-48V 450W. Na sucho bez obciążenia silnik kręci od 38V do 55V. W przyszłym tygodniu idzie do magika od zaplatania. Myślę że do końca miesiąca będzie w rowerze.....
Passat_EQ - Pon 17 Lip, 2017

Odkopie. Jakies rezultaty tych prac u kolegów?
Goliath - Pon 17 Lip, 2017

Też mnie ciekawość zżera :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group