To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Ponownie mój Tranzx DD
oleka - Wto 29 Mar, 2016 Temat postu: Ponownie mój Tranzx DD Rozebrałem silnik (nominalnie opisany 250W) z postu:
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#55496
Ponieważ nie moge zdobyć informacji o wykorzystaniu wewnętrznego sterownika, myślę o użyciu pozostałej cześci silnika - teraz jednak z zewnętrznym sterownikiem.
Jak ten silnik się ma do np. Nine Continent RH2809 D (7x9) ?
Czy może lepiej zaopatrzyć się w ten ostatni i uniknąć rozczarowań i straconego czasu ?
Szwagier - Wto 29 Mar, 2016
Nie znam się, ale jak dla mnie wygląda OK. Magnesy na całym obwodzie, drutu też nie żałowali - wygląda na więcej zwojów, niż NC 10x6 - jedyny silnik do roweru, jaki widziałem rozebrany na żywo
Ja bym powalczył
Adam Wysokiński - Śro 30 Mar, 2016
Rzeczywiście, wygląda nieźle. To nie jest dużo roboty. W zasadzie tylko wyprowadzić kable. Zapomnij o tych watach w opisie i do dzieła.
oleka - Czw 07 Kwi, 2016
Obelrzałem bliżej uzwojenia silnika.
Są nawinięte wszędzie jednocześnie 4 drutami 0.8mm.
Ilość zwojów na pojedynczym elemencie (biegun) szacuję na ok. 10.
Ciekawi mnie jak to się ma do silnika NC np. 10x6 (tego średniego).
Nie chciałbym zaplatać w koło słabego silnika i tracić czas ....
buby22 - Czw 07 Kwi, 2016
Witam. Z ciekawością śledzę ten temat i aż się musiałem zarejestrować żeby móc pisać posty.... Posiadam identyczny silnik i ciekawi mnie czy uda Ci się z niego coś wykrzesać..... Na oryginalnym sterowniku idzie dość fajnie, w sumie to wczoraj robiłem pierwsze testy po kupieniu....
oleka - Czw 07 Kwi, 2016
Do buby22:
Czyli rozumiem,że masz takiego Tranzx-a jak ja ?
A jak on chodzi na oryginalnym sterowniku ? Czy masz może manetke ?
Jaką prędkość maksymalną osiągasz ?
buby22 - Czw 07 Kwi, 2016
Kupiłem komplet taili z roweru tranzX. Manetki niestety brak, jest tylko kontroler z wyświetlaczem i klawiszami do sterowania którymi przełącza sie tryby pracy. Po przytrzymaniu przycisku na środku silnik kręci się ale powoli.... rozpędzić da się szybciej tylko przez kółko z magnesami które jak dobrze myślę jest przymocowane do korby i podczas pedałowania silnik wspomaga jazdę.... chcę zamontować to całe ustrojstwo w swoim rowerze, ale nie wiem czy bawić się z tym co jest fabryczne czy wybebeszyć tak jak ty i dać zewnętrzny sterownik z manetką......
buby22 - Sob 09 Kwi, 2016
Wybebeszyłem silnik i czekam na sterownik. W przyszłym tygodniu dam znać jak efekty mojej pracy...... W silniku kable są fajnie oznaczone kolorami więc nie będzie trzeba kombinować nad podłączeniem....
Szwagier - Sob 09 Kwi, 2016
Czekam na efekty, bo silnik wygląda bardzo zachęcająco
Anonymous - Nie 10 Kwi, 2016
buby22 napisał/a: | ... Po przytrzymaniu przycisku na środku silnik kręci się ale powoli..... |
Niektóre sterowniki mają taką funkcję, która wspomaga rower podczas jego pchania, gdy idziesz obok roweru. Rzadka sprawa, ale tak niektóre panele mają.
buby22 - Nie 10 Kwi, 2016
Może to i była ta funkcja... Ja niestety z niej nie skorzystam.... Teraz leży mi całe ustrojstwo do sterowania tym silnikiem... Może ktoś z forum jest chętny na pozostałe taile?? Mam wyświetlacz, panel z przyciskami, całe okablowanie, pojemnik na baterię i sterownik z tranzystorami wyjęty z silnika.....
buby22 - Pią 15 Kwi, 2016
Silnik dostał nowe przewody fazowe i hall.... Sterownik podpięty dual 36-48V 450W. Na sucho bez obciążenia silnik kręci od 38V do 55V. W przyszłym tygodniu idzie do magika od zaplatania. Myślę że do końca miesiąca będzie w rowerze.....
Passat_EQ - Pon 17 Lip, 2017
Odkopie. Jakies rezultaty tych prac u kolegów?
Goliath - Pon 17 Lip, 2017
Też mnie ciekawość zżera
|
|
|