To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - 10x6 vs. 9x7 vs. 7x9

unix - Czw 07 Kwi, 2016
Temat postu: 10x6 vs. 9x7 vs. 7x9
Ktory silnik bedzie lepszy do bika z przeznaczeniem w teren 80/20, nie interesuje mnie predkosc lecz terenowa jazda po wertepach, kolo 26".

Pozdr

bloodyopel - Czw 07 Kwi, 2016

Jakim napięciem chcesz zasilać? Ale ogólnie im mniejsze prędkości maksymalne oczekiwane, tym bardziej idź w wolniejszy silnik (no chyba że możesz sobie pozwolić na jeszcze mniejsze koło)
maniekrox - Czw 07 Kwi, 2016

Jak chcesz 26" i zależy ci na niutonometrach to 7x9, ale koniecznie kontroluj temperaturę (czujniki, wyłączniki temperatury), bo o spalenie silnika w terenie nie trudno.
unix - Czw 07 Kwi, 2016

A miedzy 10x6 a 9x7 jest istotna roznica ?
tomeczekokok - Czw 07 Kwi, 2016

To jest zależność. Silnik 10/6 szybciej przyśpiesza ale jedzie wolniej a ten drugi jest szybki ale nie ma takiej charakterystyki momentu jak 9/7. Tak w skrócie.
unix - Czw 07 Kwi, 2016

A ktory z nich bedzie sie najbardziej grzal ?
unix - Czw 07 Kwi, 2016

bloodyopel napisał/a:
Jakim napięciem chcesz zasilać? Ale ogólnie im mniejsze prędkości maksymalne oczekiwane, tym bardziej idź w wolniejszy silnik (no chyba że możesz sobie pozwolić na jeszcze mniejsze koło)

60V - a jezeli mniejsze kolo np 24" to ktory ? tez to rozwazam.

maniekrox - Czw 07 Kwi, 2016

Na zwykłym sterowniku grzać się będzie najbardziej 9x7, najmniej 10x6. Myślę, że połączenie 10x6 i koła 24" grałoby bardzo dobrze.
unix - Czw 07 Kwi, 2016

maniekrox napisał/a:
Na zwykłym sterowniku grzać się będzie najbardziej 9x7, najmniej 10x6. Myślę, że połączenie 10x6 i koła 24" grałoby bardzo dobrze.

A 7x9 ?

Tomas - Czw 07 Kwi, 2016

Oj było tych tematów sporo :) Czytałeś w ogóle cosik ?

W góry to 7x9 lub 8x8

Szwagier - Czw 07 Kwi, 2016

Mam 10x6 (lub 9x7 - kupowałem jako ten drugi, ale pod deklem jest ten pierwszy opis, więc pewności nie mam) w kole 26" i moim zdaniem ten silnik zaczyna żyć dopiero od prędkości 25 km/h (przy 16S LiPo). Poniżej się męczy, a już powolna techniczna jazda na takim setupie to jakaś pomyłka - rower nie jedzie, duże prądy, silnik się grzeje.
Jazda po lesie jeździe po lesie nie równa :wink: - jak chcesz lecieć jak przecinak leśnymi duktami pożarowymi to OK, ale jak chcesz śmigać po korzeniach, górkach, dołach, to i tak dużych prędkości nie rozwiniesz, a szybki silnik tylko "zmęczysz" (przy kole i napięciu jak podane - nie mam odniesienia do innego setupu).

unix - Czw 07 Kwi, 2016

Tomas napisał/a:
Oj było tych tematów sporo :) Czytałeś w ogóle cosik ?

W góry to 7x9 lub 8x8

Cosik czytalem :) tylko cala moja teoria legla w gruzach jak Tas do tego setupu zaproponowal mi 10x6 ... :)
To nie ma byc w gory a na wertepy, ale juz teraz juz praktycznie wiem co potrzebuje, dziekuje wszystkim za szybki odzew :)

Tomas - Czw 07 Kwi, 2016

p.s - ale do 7x9 prąd maksymalny 30A. Pamiętaj :wink:
unix - Czw 07 Kwi, 2016

Ale rozumiem, 60-72V mu nie zaszkodzi?
unix - Czw 07 Kwi, 2016

Szwagier napisał/a:
Mam 10x6 (lub 9x7 - kupowałem jako ten drugi, ale pod deklem jest ten pierwszy opis, więc pewności nie mam) w kole 26" i moim zdaniem ten silnik zaczyna żyć dopiero od prędkości 25 km/h (przy 16S LiPo). Poniżej się męczy, a już powolna techniczna jazda na takim setupie to jakaś pomyłka - rower nie jedzie, duże prądy, silnik się grzeje.
Jazda po lesie jeździe po lesie nie równa :wink: - jak chcesz lecieć jak przecinak leśnymi duktami pożarowymi to OK, ale jak chcesz śmigać po korzeniach, górkach, dołach, to i tak dużych prędkości nie rozwiniesz, a szybki silnik tylko "zmęczysz" (przy kole i napięciu jak podane - nie mam odniesienia do innego setupu).

Brak "dołu" to moze kwestia zmiany sterownika ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group