To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - 10x6 vs. 9x7 vs. 7x9
unix - Czw 07 Kwi, 2016 Temat postu: 10x6 vs. 9x7 vs. 7x9 Ktory silnik bedzie lepszy do bika z przeznaczeniem w teren 80/20, nie interesuje mnie predkosc lecz terenowa jazda po wertepach, kolo 26".
Pozdr
bloodyopel - Czw 07 Kwi, 2016
Jakim napięciem chcesz zasilać? Ale ogólnie im mniejsze prędkości maksymalne oczekiwane, tym bardziej idź w wolniejszy silnik (no chyba że możesz sobie pozwolić na jeszcze mniejsze koło)
maniekrox - Czw 07 Kwi, 2016
Jak chcesz 26" i zależy ci na niutonometrach to 7x9, ale koniecznie kontroluj temperaturę (czujniki, wyłączniki temperatury), bo o spalenie silnika w terenie nie trudno.
unix - Czw 07 Kwi, 2016
A miedzy 10x6 a 9x7 jest istotna roznica ?
tomeczekokok - Czw 07 Kwi, 2016
To jest zależność. Silnik 10/6 szybciej przyśpiesza ale jedzie wolniej a ten drugi jest szybki ale nie ma takiej charakterystyki momentu jak 9/7. Tak w skrócie.
unix - Czw 07 Kwi, 2016
A ktory z nich bedzie sie najbardziej grzal ?
unix - Czw 07 Kwi, 2016
bloodyopel napisał/a: | Jakim napięciem chcesz zasilać? Ale ogólnie im mniejsze prędkości maksymalne oczekiwane, tym bardziej idź w wolniejszy silnik (no chyba że możesz sobie pozwolić na jeszcze mniejsze koło) |
60V - a jezeli mniejsze kolo np 24" to ktory ? tez to rozwazam.
maniekrox - Czw 07 Kwi, 2016
Na zwykłym sterowniku grzać się będzie najbardziej 9x7, najmniej 10x6. Myślę, że połączenie 10x6 i koła 24" grałoby bardzo dobrze.
unix - Czw 07 Kwi, 2016
maniekrox napisał/a: | Na zwykłym sterowniku grzać się będzie najbardziej 9x7, najmniej 10x6. Myślę, że połączenie 10x6 i koła 24" grałoby bardzo dobrze. |
A 7x9 ?
Tomas - Czw 07 Kwi, 2016
Oj było tych tematów sporo Czytałeś w ogóle cosik ?
W góry to 7x9 lub 8x8
Szwagier - Czw 07 Kwi, 2016
Mam 10x6 (lub 9x7 - kupowałem jako ten drugi, ale pod deklem jest ten pierwszy opis, więc pewności nie mam) w kole 26" i moim zdaniem ten silnik zaczyna żyć dopiero od prędkości 25 km/h (przy 16S LiPo). Poniżej się męczy, a już powolna techniczna jazda na takim setupie to jakaś pomyłka - rower nie jedzie, duże prądy, silnik się grzeje.
Jazda po lesie jeździe po lesie nie równa - jak chcesz lecieć jak przecinak leśnymi duktami pożarowymi to OK, ale jak chcesz śmigać po korzeniach, górkach, dołach, to i tak dużych prędkości nie rozwiniesz, a szybki silnik tylko "zmęczysz" (przy kole i napięciu jak podane - nie mam odniesienia do innego setupu).
unix - Czw 07 Kwi, 2016
Tomas napisał/a: | Oj było tych tematów sporo Czytałeś w ogóle cosik ?
W góry to 7x9 lub 8x8 |
Cosik czytalem tylko cala moja teoria legla w gruzach jak Tas do tego setupu zaproponowal mi 10x6 ...
To nie ma byc w gory a na wertepy, ale juz teraz juz praktycznie wiem co potrzebuje, dziekuje wszystkim za szybki odzew
Tomas - Czw 07 Kwi, 2016
p.s - ale do 7x9 prąd maksymalny 30A. Pamiętaj
unix - Czw 07 Kwi, 2016
Ale rozumiem, 60-72V mu nie zaszkodzi?
unix - Czw 07 Kwi, 2016
Szwagier napisał/a: | Mam 10x6 (lub 9x7 - kupowałem jako ten drugi, ale pod deklem jest ten pierwszy opis, więc pewności nie mam) w kole 26" i moim zdaniem ten silnik zaczyna żyć dopiero od prędkości 25 km/h (przy 16S LiPo). Poniżej się męczy, a już powolna techniczna jazda na takim setupie to jakaś pomyłka - rower nie jedzie, duże prądy, silnik się grzeje.
Jazda po lesie jeździe po lesie nie równa - jak chcesz lecieć jak przecinak leśnymi duktami pożarowymi to OK, ale jak chcesz śmigać po korzeniach, górkach, dołach, to i tak dużych prędkości nie rozwiniesz, a szybki silnik tylko "zmęczysz" (przy kole i napięciu jak podane - nie mam odniesienia do innego setupu). |
Brak "dołu" to moze kwestia zmiany sterownika ?
|
|
|