To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Ramy custom

Tomek - Pią 15 Kwi, 2016

Ja w Falconie zamontowałem damper za pomocą takich kwasowych śrub m8 dodatkowo psikniętych suchym teflonem w sprayu. Wszystko wyregulowane podkładkami żeby nie było luzu i gładko chodziło :grin:

Koszt: 2zł :wink:

MixhaL - Sob 16 Kwi, 2016

Dlugas, niestety ale nie masz racji, podczas pracy zawieszenia działa zawsze siła skrętna( w miejscu mocowania dampera) w mniejszym lub większym stopniu.
To co piszesz jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku gdyby zawieszenie( nacisk na damper) było w lini prostej. Niestety nie jestem znawcą aż takim zawieszeń rowerowych abym znał taki przypadek co nie znaczy że takiego roweru z takim systemem nie ma :wink:
Na głupi chłopski rozum w tamtym falconie musi być tuleja ślizgowa(działająca :wink: ) bo dojdzie do czego doszło. Na oko nie widać ruchu ale w rzeczywistości jest i to duży.
To jest trochę na podobnej zasadzie jak w starych parowych lokomotywach napęd na koła, z tymże tam zataczało koła tutaj natomiast tylko ułamek koła.

Dlugas napisał/a:

Tymczasem proszę-zobaczcie sobie w swoich maszynach jak buja się amortyzator w mocowaniu do ramy i do wahacza podczas - uginania wahacza.


Żebyście nie musieli szukać :wink:

https://www.youtube.com/w...7bKfGA9ybi_vj32

Najpopularniejsze systemy mocowania w rowerach.
Widać że w zależności od rodzaju zawieszenia damper na tulejkach potrafi naprawdę dużo się poruszać.

Dlugas - Nie 17 Kwi, 2016

Chyba za bardzo przykułem swoją uwagę do amortyzatorów pracujących w samochodach gdzie nie ma tulei ślizgowej tylko silentblock.
Zauważcie że podczas zmiany kąta montażu amortyzatora występuje zjawisko - albo górny ślizg pracuje więcej - dolny mniej - zmieniając kąt w lustrzanym odbiciu jest odwrotnie. Jeśli amortyzator jest zamontowany - wpisany w trójkąt równoramienny - praca w obydwu ślizgach jest taka sama - mam na myśli konstrukcje ramowe stworzone typowo dla e bajków takie jak ma Tas czy Bysiu gdzie kąt wpisania amortyzatora w trójkąt nie pochodzi z trójkąta równoramiennego. Zaważyłem że dolny ślizg pracuje wiecej niż górny - a przecież dolny jest raczej bardziej narażony na zanieczyszczenia - choćby błoto z koła.
Sam kupiłem do nowego sprzętu amortyzator w którym nie ma również tulei ślizgowej tylko silentblock. W moim przypadku (mam nadzieję) nie będzie dochodziło do zacierania tego elementu (lub co gorsza nadmiernego "wypracowywania" elementu gumowego) - bo będzie tuleja skręcona do wahacza a poprzez element gumowy będzie przekazywany ten minimalny ruch amortyzatora, choć jak ująłeś - -wcale nie mały.
Bardzo ważne jest to byśmy wzajemnie wyprowadzali sie z błędu - jeśli takowy występuje - dziękuję i przepraszam ;)
Sam po głębszej analizie doszedłem do wniosku że to wcale nie taki mały ruch kątowy w główce ślizgu lecz całkiem całkiem...Co nie zmienia faktu że dbać o ten element trzeba wyjątkowo bardzo bo awaria amortyzacji tyłu dyskwalifikuje dalszą podróż - tak jak wydaje mi się być mogło w przypadku Tasa choc nie wiem czy musiał użyć nadzwyczajnych środków by wrócic z kobyłką do bazy ;)

MixhaL - Nie 17 Kwi, 2016

Dlugas, mam jeszcze małą uwagę, rozróżniaj damper od amora bo tak naprawdę to nie wiem o czym piszesz :shock:
Znaki na niebie i moje domysły kierują mnie ku mysli że chodzi CI o damper ale nie wiedzieć czemu piszesz o amortyzatorze.
To jest strasznie drażniące bo czytając to jest groch z kapustą...
Nie wiem w którym miejscu chodzi Ci o damper a w którym o amora( poza tym w którym wspomniałeś o aucie).

Dlugas - Nie 09 Lip, 2017

Cytat:

Dlugas, mam jeszcze małą uwagę, rozróżniaj damper od amora bo tak naprawdę to nie wiem o czym piszesz :shock:

Wow, jaki stary temat ;) Dopiero dziś tutaj wszedłem i czytałem z zaciekawieniem ;)
MixHaL słuchaj no! ;) Damper z angielska na nasz ojczysty to właśnie ... Amortyzator ;)
...Wiem, wiem tak się przyjęło ;)
;)

MixhaL - Nie 09 Lip, 2017

Przyjeło się że damper to damper a amortyzator to amortyzator.
Na samochód ciężarowy chyba nie mówisz osobówka :?: Czy może mówisz :roll:

Mobil - Pon 10 Lip, 2017

Amortyzator przedni to" fork"a tylni "rear shock" :razz:
Tomek - Pon 10 Lip, 2017

Cytat:
Na samochód ciężarowy chyba nie mówisz osobówka Czy może mówisz

Jest samochód osobowy i samochód ciężarowy tak jak amortyzator przedni i amortyzator tylni każdy wie o co chodzi, po co szukać dziury w całym :neutral: a nie każdy musi znać "profesjonalne" nazewnictwo

Pykacz - Wto 11 Lip, 2017

Dla mnie najlepsze w naszym języku (takim się wszak u nas posługujemy ) jest określenie amortyzator przedni i amortyzator tylny. Zawsze wkurzało mnie "przyswajanie na siłę" anglojęzycznych określeń do naszego języka.
Dlugas - Wto 11 Lip, 2017

Pykacz napisał/a:
Dla mnie najlepsze w naszym języku (takim się wszak u nas posługujemy ) jest określenie amortyzator przedni i amortyzator tylny. Zawsze wkurzało mnie "przyswajanie na siłę" anglojęzycznych określeń do naszego języka.

Ja się przyzwyczaiłem do tego że Polacy zawsze lubili coś zaciągnąć z języka angielskiego. W przedwojennej Polsce na salonach podobno był trend posługiwania się określeniami francuskimi. Polska to piękny kraj... ;)

Mobil - Wto 11 Lip, 2017

Bo tak jest prościej , mamy zbyt długie nazwy czasem :mrgreen:
Dlugas - Wto 11 Lip, 2017

Mobil napisał/a:
Bo tak jest prościej , mamy zbyt długie nazwy czasem :mrgreen:

Bardzo trafnie ;) I tu właśnie pojawia się problem gdzie jeden mówi używając długich sformułowań - ale w ojczystym - a inni mają już utartą formułę składającą się z jednego wyrazu ale obcojęzycznego. Tak mu to wejdzie w krew że jak za jakiś czas usłyszy to we własnym języku to się dziwi...przecież to damper a nie amortyzator tylny ;)
Faktem jest to ze faktycznie używamy w wielu przypadkach zwrotów zaczerpniętych z nie naszego języka.
Niech nikt się nie obraża! ;)

ravkill - Nie 10 Gru, 2017

Mobil napisał/a:
Bo tak jest prościej , mamy zbyt długie nazwy czasem :mrgreen:


Tylko nie mów czasem tego Niemcom* :)






* Binnenschifffahrtskuterkajutenschlüssel (39)

Klucz od kabiny kutra pływającego po rzeczce (a to nie jest najdłuższe, bo rekordzista ma ponoć 72 literki...

henio - Śro 14 Lut, 2018

tas napisał/a:
Ja dałem 2400 w zeszłym roku


Kurcze, byłem przekonany, że Tas dostał ramę gratis, albo przynajmniej po mega zniżce. Za takie promowanie e-bajkerstwa się powinno należeć. Pan Sebastian dzięki Tasowi tyle tych ram sprzedał. Pewnie jak będą wypuszczać Falcona V3 to dadzą Tasowi GRATIS :mrgreen:
Henio ma już u Pana Sebastiana zniżkę zaklepaną :)

tas - Śro 14 Lut, 2018

Za darmo to wiesz co można dostać i kiedy ;)
Na czym mam jeździć, na tym ukraińskim badziewiu czy innych chińskich badziewiach? Na Polskiej ramie jeżdżę i Polską ramę będę polecać bo jest nasza (a coraz mniej jest Polski w Polsce) i jest dobra.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group