To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Ramy custom
Tomek - Pią 15 Kwi, 2016
Ja w Falconie zamontowałem damper za pomocą takich kwasowych śrub m8 dodatkowo psikniętych suchym teflonem w sprayu. Wszystko wyregulowane podkładkami żeby nie było luzu i gładko chodziło
Koszt: 2zł
MixhaL - Sob 16 Kwi, 2016
Dlugas, niestety ale nie masz racji, podczas pracy zawieszenia działa zawsze siła skrętna( w miejscu mocowania dampera) w mniejszym lub większym stopniu.
To co piszesz jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku gdyby zawieszenie( nacisk na damper) było w lini prostej. Niestety nie jestem znawcą aż takim zawieszeń rowerowych abym znał taki przypadek co nie znaczy że takiego roweru z takim systemem nie ma
Na głupi chłopski rozum w tamtym falconie musi być tuleja ślizgowa(działająca ) bo dojdzie do czego doszło. Na oko nie widać ruchu ale w rzeczywistości jest i to duży.
To jest trochę na podobnej zasadzie jak w starych parowych lokomotywach napęd na koła, z tymże tam zataczało koła tutaj natomiast tylko ułamek koła.
Dlugas napisał/a: |
Tymczasem proszę-zobaczcie sobie w swoich maszynach jak buja się amortyzator w mocowaniu do ramy i do wahacza podczas - uginania wahacza. |
Żebyście nie musieli szukać
https://www.youtube.com/w...7bKfGA9ybi_vj32
Najpopularniejsze systemy mocowania w rowerach.
Widać że w zależności od rodzaju zawieszenia damper na tulejkach potrafi naprawdę dużo się poruszać.
Dlugas - Nie 17 Kwi, 2016
Chyba za bardzo przykułem swoją uwagę do amortyzatorów pracujących w samochodach gdzie nie ma tulei ślizgowej tylko silentblock.
Zauważcie że podczas zmiany kąta montażu amortyzatora występuje zjawisko - albo górny ślizg pracuje więcej - dolny mniej - zmieniając kąt w lustrzanym odbiciu jest odwrotnie. Jeśli amortyzator jest zamontowany - wpisany w trójkąt równoramienny - praca w obydwu ślizgach jest taka sama - mam na myśli konstrukcje ramowe stworzone typowo dla e bajków takie jak ma Tas czy Bysiu gdzie kąt wpisania amortyzatora w trójkąt nie pochodzi z trójkąta równoramiennego. Zaważyłem że dolny ślizg pracuje wiecej niż górny - a przecież dolny jest raczej bardziej narażony na zanieczyszczenia - choćby błoto z koła.
Sam kupiłem do nowego sprzętu amortyzator w którym nie ma również tulei ślizgowej tylko silentblock. W moim przypadku (mam nadzieję) nie będzie dochodziło do zacierania tego elementu (lub co gorsza nadmiernego "wypracowywania" elementu gumowego) - bo będzie tuleja skręcona do wahacza a poprzez element gumowy będzie przekazywany ten minimalny ruch amortyzatora, choć jak ująłeś - -wcale nie mały.
Bardzo ważne jest to byśmy wzajemnie wyprowadzali sie z błędu - jeśli takowy występuje - dziękuję i przepraszam
Sam po głębszej analizie doszedłem do wniosku że to wcale nie taki mały ruch kątowy w główce ślizgu lecz całkiem całkiem...Co nie zmienia faktu że dbać o ten element trzeba wyjątkowo bardzo bo awaria amortyzacji tyłu dyskwalifikuje dalszą podróż - tak jak wydaje mi się być mogło w przypadku Tasa choc nie wiem czy musiał użyć nadzwyczajnych środków by wrócic z kobyłką do bazy
MixhaL - Nie 17 Kwi, 2016
Dlugas, mam jeszcze małą uwagę, rozróżniaj damper od amora bo tak naprawdę to nie wiem o czym piszesz
Znaki na niebie i moje domysły kierują mnie ku mysli że chodzi CI o damper ale nie wiedzieć czemu piszesz o amortyzatorze.
To jest strasznie drażniące bo czytając to jest groch z kapustą...
Nie wiem w którym miejscu chodzi Ci o damper a w którym o amora( poza tym w którym wspomniałeś o aucie).
Dlugas - Nie 09 Lip, 2017
Cytat: |
Dlugas, mam jeszcze małą uwagę, rozróżniaj damper od amora bo tak naprawdę to nie wiem o czym piszesz |
Wow, jaki stary temat Dopiero dziś tutaj wszedłem i czytałem z zaciekawieniem
MixHaL słuchaj no! Damper z angielska na nasz ojczysty to właśnie ... Amortyzator
...Wiem, wiem tak się przyjęło
MixhaL - Nie 09 Lip, 2017
Przyjeło się że damper to damper a amortyzator to amortyzator.
Na samochód ciężarowy chyba nie mówisz osobówka Czy może mówisz
Mobil - Pon 10 Lip, 2017
Amortyzator przedni to" fork"a tylni "rear shock"
Tomek - Pon 10 Lip, 2017
Cytat: | Na samochód ciężarowy chyba nie mówisz osobówka Czy może mówisz |
Jest samochód osobowy i samochód ciężarowy tak jak amortyzator przedni i amortyzator tylni każdy wie o co chodzi, po co szukać dziury w całym a nie każdy musi znać "profesjonalne" nazewnictwo
Pykacz - Wto 11 Lip, 2017
Dla mnie najlepsze w naszym języku (takim się wszak u nas posługujemy ) jest określenie amortyzator przedni i amortyzator tylny. Zawsze wkurzało mnie "przyswajanie na siłę" anglojęzycznych określeń do naszego języka.
Dlugas - Wto 11 Lip, 2017
Pykacz napisał/a: | Dla mnie najlepsze w naszym języku (takim się wszak u nas posługujemy ) jest określenie amortyzator przedni i amortyzator tylny. Zawsze wkurzało mnie "przyswajanie na siłę" anglojęzycznych określeń do naszego języka. |
Ja się przyzwyczaiłem do tego że Polacy zawsze lubili coś zaciągnąć z języka angielskiego. W przedwojennej Polsce na salonach podobno był trend posługiwania się określeniami francuskimi. Polska to piękny kraj...
Mobil - Wto 11 Lip, 2017
Bo tak jest prościej , mamy zbyt długie nazwy czasem
Dlugas - Wto 11 Lip, 2017
Mobil napisał/a: | Bo tak jest prościej , mamy zbyt długie nazwy czasem |
Bardzo trafnie I tu właśnie pojawia się problem gdzie jeden mówi używając długich sformułowań - ale w ojczystym - a inni mają już utartą formułę składającą się z jednego wyrazu ale obcojęzycznego. Tak mu to wejdzie w krew że jak za jakiś czas usłyszy to we własnym języku to się dziwi...przecież to damper a nie amortyzator tylny
Faktem jest to ze faktycznie używamy w wielu przypadkach zwrotów zaczerpniętych z nie naszego języka.
Niech nikt się nie obraża!
ravkill - Nie 10 Gru, 2017
Mobil napisał/a: | Bo tak jest prościej , mamy zbyt długie nazwy czasem |
Tylko nie mów czasem tego Niemcom*
* Binnenschifffahrtskuterkajutenschlüssel (39)
Klucz od kabiny kutra pływającego po rzeczce (a to nie jest najdłuższe, bo rekordzista ma ponoć 72 literki...
henio - Śro 14 Lut, 2018
tas napisał/a: | Ja dałem 2400 w zeszłym roku |
Kurcze, byłem przekonany, że Tas dostał ramę gratis, albo przynajmniej po mega zniżce. Za takie promowanie e-bajkerstwa się powinno należeć. Pan Sebastian dzięki Tasowi tyle tych ram sprzedał. Pewnie jak będą wypuszczać Falcona V3 to dadzą Tasowi GRATIS
Henio ma już u Pana Sebastiana zniżkę zaklepaną
tas - Śro 14 Lut, 2018
Za darmo to wiesz co można dostać i kiedy
Na czym mam jeździć, na tym ukraińskim badziewiu czy innych chińskich badziewiach? Na Polskiej ramie jeżdżę i Polską ramę będę polecać bo jest nasza (a coraz mniej jest Polski w Polsce) i jest dobra.
|
|
|