To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Pomoc w podłączeniu bms 20sp2 turnigy 5000
Przemek393 - Pią 15 Kwi, 2016 Temat postu: Pomoc w podłączeniu bms 20sp2 turnigy 5000 Witam kupiłem takiego oto bms a od kolegi z forum , mój problem polega na tym ze nie wiem jak się za to zabrać, mam niby instrukcje ale co z tego .kabli jest 20 a powinno być 21 zdjecia zamieszczam poniżej.
Szwagier - Pią 15 Kwi, 2016
Na ostatnim zdjęciu masz wszystko podłączone..?
A sprzedający nie służy w tym temacie pomocą?
Przemek393 - Pią 15 Kwi, 2016
Nic nie jest podłączone dodam zdjęcie dla jasnosci
Szaczek - Pią 15 Kwi, 2016
Jeśli jest na 20S to do bms podłącz same + z batki, ten pierwszy kabel w innych bmsach jest -, a ty go nie masz bo bms najprawdopodobniej bierze - nie z kabelków balansujących tylko z całego pakietu, reasumując w nazwijmy to w normalnych bmsach pierwszy kabelek balansujący i - całego pakietu (gruby kabelek)to to samo.
Ale potwierdź to jeszcze, ja raz miałem taki bms na 16s life4 właśnie bez - balansującego, zresztą jeszcze leży.
madejp - Pią 15 Kwi, 2016
@Przemek393
Czy to BMS 20S, a Ty masz baterie 20S złożoną z pakietów 4S Turnigi?
Przemek393 - Pią 15 Kwi, 2016
Hej dokładnie tak bms 20s i pakiety turnigy 4s1p 5000 a znicz pakiet 20s
madejp - Pią 15 Kwi, 2016
No to Twój problem polega na tym, że musisz 5 wtyczek balansujących z Turnigy zmieścić w 4 portach BMS.
We wtyczce Turnigy po zrobieniu pakietu masz po kolei:
GND, 1S, 2S, 3S, 4S - 4S, 5S, 6S, 7S, 8S - 8S, 9S, 10S, 11S, 12S - 12S, 13S, 14S, 15S, 16S - 16S, 17S, 18S, 19S, 20S
a BMS spodziewa się:
1S, 2S, 3S, 4S, 5S - 6S, 7S, 8S, 9S, 10S - 11S, 12S, 13S, 14S, 15S - 16S, 17S, 18S, 19S, 20S
Krótko mówiąc musisz przerobić wtyczki.
To już masz jasność w sytuacji, czy czegoś jeszcze nie wiesz?
Eryk1000 - Pią 15 Kwi, 2016
Ten BMS podpina się bardzo prosto. Czarne przewody z wtyczki turnigy w ogóle nie wykorzystujesz. Możesz je przyciąć i zaizolować ( nie obcinaj całkowicie, może kiedyś się przydadzą ). Następnie lecisz po kolei od 1 do 20, to są wszystko plusy. Przed podpięciem pod BMS proponuję przelecieć po kolei kabelki z miernikiem w ręce najlepiej dwa razy. Podpinasz miernik do głównego minusa i lecisz 1, 2, 3, 4, 5 i sprawdzasz czy przyrost napięcia jest taki sam co każdy segment. Czyli pewnie na 1 będzie w okolicy 3,7V i przyrost o tą wartość na kolejnym segmencie, na końcu przy 20 powinieneś mieć maksymalne napięcie baterii. Na sam koniec podpięcie pod BMS. Wpierw główny minus baterii, następnie wpinasz kostki od 1-5 potem od 6-10 następnie 11-15 i na samym końcu 16-20. Rozpinanie BMSa w kolejności odwrotnej. Nie wolno pomylić sekwencji gdyż może coś wydymić. Mam nadzieję że kolega Tas się nie obrazi ale zapożyczyłem się jego grafiki Mam nadzieję ze kolory wtyczek w turnigy się nie zmieniły. Gdyby było coś nie tak proszę o stosowny komentarz.
Przemek393 - Pią 15 Kwi, 2016
Super dzięki koledzy mysle ze rozumiem wszystko po pracy będę to ogarniam może się uda
Przemek393 - Pią 15 Kwi, 2016
A plus z baterii besposrednio do sterownika i gniazda ładowarki tak?
Eryk1000 - Pią 15 Kwi, 2016
Tak. Możesz dać dodatkowo bezpieczniki do ładowarki i sterownika na pulsie.
|
|
|