To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Silnik BLDC etechnology

bloodyopel - Nie 06 Lis, 2016

Miejsca na przewody to akurat w nim jest jak w żadnym innym ;) jest trochę gorzej, bo nie ma wpustów w stojanie na halle
Passat_EQ - Nie 06 Lis, 2016

Przecież stojan jest metalowy. Mozna wyciąc
sirgregs - Nie 06 Lis, 2016

No dobra, teoretycznie może się i da założyć halle ale jak na razie nikt się nie przyznał że coś takiego zrobił w takim silniku.
Więc dla mnie jako dla laika w tej kwestii sprawa jest na dzień dzisiejszy prosta - glebor nie dał rady to się nie da.
Jeżeli ktoś tego dokonał, znaczy użytkuje taki silniczek bez oryginalnej elektroniki z hallami to to jest miejsce żeby się tym pochwalić.

sirgregs - Pon 07 Lis, 2016

Tak wyglądają czujniki w silniku swissdrive



znajdują się na płytce elektroniki na małej średnicy i współpracują z jedną z obudów.
Na płytce dumnie pręży się napis jak niżej "take a look at the scaner" cokolwiek autor miał na myśli



A najlepsze jest to



"Moduł po taniości" ;-)
A chińskie to raczej nie jest i jak widać się wcale nie wstydzą że tanio robią :lol:

Mechano - Pon 07 Lis, 2016

A nie można zostawić tej płytki z halami w środku i tylko wyprowadzić osobne przewody fazowe i zasilanie z zewnętrznego sterownika? Powinno działać.
sirgregs - Pon 07 Lis, 2016

Czujniki są zintegrowane z oryginalnym sterownikiem. Przewody od nich nie są wyprowadzone na zewnątrz bo w oryginale nie ma takiej potrzeby.
Wyprowadzenie przewodów fazowych na zewnątrz daje tylko tyle i aż tyle że silnik działa bezczujnikowo.

barmal - Pon 07 Lis, 2016

sirgregs napisał/a:
Czujniki są zintegrowane z oryginalnym sterownikiem. Przewody od nich nie są wyprowadzone na zewnątrz bo w oryginale nie ma takiej potrzeby.
Wyprowadzenie przewodów fazowych na zewnątrz daje tylko tyle i aż tyle że silnik działa bezczujnikowo.


A nie możesz zostawić płytki tak jak jest zamontowanej i wyprowadzić zasilanie wraz sygnałami halli na zewnątrz? Musiałbyś jedynie odciąć ścieżki na płytce z zasilania i sygnałów.

sirgregs - Pon 07 Lis, 2016

Tak by się teoretycznie dało podłączyć ale wymagałoby to odseparowania czujników na płytce tak jak piszesz co wiąże się z mechanicznym usunięciem ścieżek, niektórych elementów, wycinaniem części płytki aby dało się przeprowadzić przewody fazowe.
Pozostawienie płytki z dużej ilości miejsca (bez płytki) robi cholernie mało miejsca we wnętrzu silnika. Dodatkowo nie mam pojęcia jak te czujniki współpracują z obudową (dam potem fotkę). Każdy test pod obciążeniem to konieczność szprychowania kółka i jeżeli coś nie działa to trzeba rozszprychować kółko i rozebrać silnik.
Robota dla wytrwałych albo bardzo wytrwałych ;-)

Passat_EQ - Wto 08 Lis, 2016

Co do czujników to są rozne metody rozmieszczenia. Nie znam wszystkich, bo jeszcze nie jestem w pełni wdrożony w temat ale są co 120stopni albo 60. Nie wiem niestety czy chodzi o kąt przesiniecia fazowego czy po prostu kąt na tarczy zegara.

Tu rozmieszczenie co 60stopni : http://3.bp.blogspot.com/.../0914001437.jpg

Tu są gęsciej: https://www.electricbike....06/IMG_8196.jpg

Widzialem na necie tez co 120stopni.

Wydaje mi sie ze ich ułozenie w zasadzie mogłoby byc dowolne, byle mikrokontroler wiedział jak taki przesuniety sygnał wykorzystac do sterowania. Wydaje mi sie ze "uczacy sie" sterownik potrafiłby wykorzystac halle rozłozone co 60stopni

barmal - Wto 08 Lis, 2016

Passat_EQ napisał/a:
Co do czujników to są rozne metody rozmieszczenia. Nie znam wszystkich, bo jeszcze nie jestem w pełni wdrożony w temat ale są co 120stopni albo 60. Nie wiem niestety czy chodzi o kąt przesiniecia fazowego czy po prostu kąt na tarczy zegara.

Tu rozmieszczenie co 60stopni : http://3.bp.blogspot.com/.../0914001437.jpg

Tu są gęsciej: https://www.electricbike....06/IMG_8196.jpg

Widzialem na necie tez co 120stopni.

Wydaje mi sie ze ich ułozenie w zasadzie mogłoby byc dowolne, byle mikrokontroler wiedział jak taki przesuniety sygnał wykorzystac do sterowania. Wydaje mi sie ze "uczacy sie" sterownik potrafiłby wykorzystac halle rozłozone co 60stopni


Kąt (mechaniczny) przesunięcia halli jest zależny od ilości biegunów w wirniku oraz zębów w stojanie. I tak dla przykładu dla 46 magnesów i 51 zębów (9C, MXUS, Crystalyte) wynosi 15,65°. Dla 20 magnesów i 12 zębów 36°.

bloodyopel - Wto 08 Lis, 2016

Ten silnik z tego co liczyłem kiedyś ma 40 magnesów i 45 zębów stojana
Passat_EQ - Wto 08 Lis, 2016

barmal napisał/a:
Passat_EQ napisał/a:
Co do czujników to są rozne metody rozmieszczenia. Nie znam wszystkich, bo jeszcze nie jestem w pełni wdrożony w temat ale są co 120stopni albo 60. Nie wiem niestety czy chodzi o kąt przesiniecia fazowego czy po prostu kąt na tarczy zegara.

Tu rozmieszczenie co 60stopni : http://3.bp.blogspot.com/.../0914001437.jpg

Tu są gęsciej: https://www.electricbike....06/IMG_8196.jpg

Widzialem na necie tez co 120stopni.

Wydaje mi sie ze ich ułozenie w zasadzie mogłoby byc dowolne, byle mikrokontroler wiedział jak taki przesuniety sygnał wykorzystac do sterowania. Wydaje mi sie ze "uczacy sie" sterownik potrafiłby wykorzystac halle rozłozone co 60stopni


Kąt (mechaniczny) przesunięcia halli jest zależny od ilości biegunów w wirniku oraz zębów w stojanie. I tak dla przykładu dla 46 magnesów i 51 zębów (9C, MXUS, Crystalyte) wynosi 15,65°. Dla 20 magnesów i 12 zębów 36°.


Z tego co podałes wynika, ze jest to zależne tylko od ilosci magnesów. W obu przypadkach 360stopni podzielone przez połowe magnesów w rotorze daje podane kąty. Przy czym nic nie stoi na przeszkodzie, zeby hall był zamontowany wielokrotnośc dwóch magnesów dalej od sąsiada. Zmierzy nadal to samo.

Tutaj mamy dwa BIONXy z rózną iloscią "zębów" i magnesów a halle są co 120stopni
https://systemesembarques.files.wordpress.com/2011/03/screenshot-4.png

barmal - Wto 08 Lis, 2016

bloodyopel napisał/a:
Ten silnik z tego co liczyłem kiedyś ma 40 magnesów i 45 zębów stojana


No to 18°

bloodyopel - Wto 08 Lis, 2016

Czyli dla tego etechnology wychodziłoby co 18°?
Temat robi się arcyciekawy, bo w sumie mam możliwość precyzyjnego nafrezowania otworów, tylko żeby mieć pewność żeby dobrze to zrobić :P

sirgregs - Wto 08 Lis, 2016

Tak wygląda wewnętrzna część obudowy współpracująca z elektroniką



Wewnętrzny czujnik jest usytuowany na płytce w odległości 20 mm od osi silnika.
Wchodzą w grę spore dokładności bo 1 stopień to liniowo około 0,35mm na średnicy 40mm.
Jakie są konsekwencje niedokładnego osadzenia czujników?
Co się dzieje jeżeli pomyłka będzie powiedzmy rzędu 0,5 stopnia?
Jaki ma to wpływ na pracę silnika?
Oczywiście jeżeli osadzamy czujniki na największej średnicy stojana błędy będą odpowiednio mniejsze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group