To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Silnik MID Bosch - brakujący element

bloodyopel - Czw 21 Kwi, 2016
Temat postu: Silnik MID Bosch - brakujący element
Witajcie. Kupiłem rower elektryczny, co prawda wybebeszony ale został w nim silnik MID boscha, dokładnie z Classic Line:


To moje pierwsze podejście do MIDa. Założeniem było przerobić silnik na zewnętrzny sterownik. Niestety po odkręceniu lewej kopuły niemiły widok, brak koła zębatego :/


To co powinno tam siedzieć widać na załączonych zdjęciach z internetu:


Co ciekawe, oś jest kompletnie gładka (żadnych klinów, wielowpustów etc.), więc nawet z tym kołem zębatym, trudno mi zrozumieć jak silnik mógł przekazywać napęd dalej...

Czy ktoś miał do czynienia z tym silnikiem i mógłby się wypowiedzieć? Ewentualnie czy gdzieś można dokupić to koło zębate?

florkk - Pon 31 Paź, 2016

a jesteś pewny że idzie przerobić ten silnik żeby używać nie oryginalnej baterii? myślę nad zakupem roweru z mid boscha ale nie uśmiecha mi się płacić 2000zł za nową baterię jeśli stara padnie.
bloodyopel - Pon 31 Paź, 2016

florkk, każdy silnik to "tylko" silnik :) jeśli wywalisz elektronikę i zapewnisz mu odpowiedni sterownik to będzie jak najbardziej chodził ;)
sirgregs - Pon 31 Paź, 2016

Dowiedziałeś się już co za diabeł siedzi w tym kole zębatym że na oś gładką napęd przenosi???
bloodyopel - Pon 31 Paź, 2016

Niestety, silnik jak wyjęty z roweru tak leży nieruszony :roll:
sirgregs - Pon 31 Paź, 2016

Nie wiem czy widziałeś ten filmik ale w 2:00 koleś zdejmuje tą brakującą u Ciebie zębatkę. W środku musi siedzieć jakieś sprzęgło jednokierunkowe. Ta zębatka tylko segerem jest zabezpieczona i schodzi z wałka leciutko.
bloodyopel - Pon 31 Paź, 2016

O widzisz, tego akurat nie widziałem.
N więc bez oryginalnej części ani rusz...

sirgregs - Pon 31 Paź, 2016

Zaraz ani rusz ...
Dwa kółka pasowe T5, większe na wolnobiegu, kawałek paska i chodzi jak malina.
W komentarzach pod filmikiem piszą wyraźnie że nie ma części zamiennych do tych silników i nikt tego w Niemczech nie naprawia.
A co to za rowerek?

bloodyopel - Pon 31 Paź, 2016

http://forum.arbiter.pl/v...p?p=82561#82561

ten ;) aktualnie przerobiony na zwykły rower (adapter z mufą suportu mocowany w otwory montażowe silnika)

sirgregs - Wto 01 Lis, 2016

Mocno ekstrawagancki ale fajny :-)
Nic tylko doprowadzić boscha do działania.

sirgregs - Śro 02 Lis, 2016

Tak to wygląda

W brakującym kole zębatym jest zintegrowane sprzęgło jednokierunkowe.
Tutaj dla przykładu można pooglądać różnorakie tego typu sprzęgła.

midi - Śro 16 Lis, 2016

Fajna sprawa ten silniczek, co stoi na przeszkodzie by dorobić sobie taką zębatkę np z POM-u, moduł zęba taki sam jak zębatka współpracująca. Pozdrawiam.
bloodyopel - Śro 16 Lis, 2016

midi napisał/a:
co stoi na przeszkodzie


Brak wiedzy w temacie, znajomości firm zajmujących się takimi usługami, finalnie brak czasu... :D póki co leży, jeść nie woła; i na niego przyjdzie czas ;)

Ale wszelkie informacje jaki padły bądź padną są nieocenione :)

sirgregs - Czw 25 Maj, 2017

Silnik wraz z rowerkiem trafił do mnie.
Rowerek troszkę poeksploatowany więc przyszedł czas na silnik.
Udało się wsadzić na miejsce wirnik i po podłączeniu do sterownika nawet kręci tą śliczną zębatką.

Wygląda na to że potwierdzają się informacje że części do Boscha są kompletnie niedostępne.
Naprawa polega na odesłaniu kompletnego silnika do serwisu i odebraniu sprawnego.
Na gwarancji jest to za free a po gwarancji ...💲💲💲
Używane sprawne silniki cenią się natomiast równie odpowiednio.
Plan mam taki żeby zdjąć kółko silnika i dopasować przekładnię na zębach prostych o module 1,5.
Zrezygnuję również z łożyska jednokierunkowego na dużej zębatce. Założenie jest takie że jak wsadzę silnik to raczej nie będę jeździł na samych pedałach więc napędzanie silnika z korb nie będzie problemem.
I tu pytanie do mechaników których na forum jest zapewne sporo.
Odległość środków obu osi wynosi około 59,6mm
Można dobrać tak kółka zębate o module 1,5 że połowa sumy średnic podziałowych wyniesie 60mm lub 59,25mm.
Które para będzie pracować poprawnie?

Pavyan - Czw 25 Maj, 2017

Musisz tak dobrać koła, aby - po umieszczeniu ich na osiach - pomiędzy wierzchołkiem zęba jednego koła, a dnem wrębu drugiego powstał konieczny podczas pracy przekładni luz wierzchołkowy "c".
W literaturze przyjmuje się, że powinno to być 0,2-0,25 modułu - a jednostką modułu jest milimetr.
Ze wzoru powyższego wynika, że luz wierzchołkowy "c" wynosić powinien w tym przypadku 0,3-0,4mm.
Jeżeli dobrze rozumiem, to komplet kół "59,25mm" wygląda bardzo obiecująco (jeśli odległość osi wynosi dokładnie owe 59,6mm).
Ale nie wezmę 100% odpowiedzialności... :grin:

Nie jestem "mistrzem kół zębatych" :grin: , raczej praktykiem, czasem trafi się taka praca (nawet teraz coś robię z modułem 1,5, będę zamawiał kilka kółek - ktoś spierniczył coś złą średnicą i trzeba dobrać), więc najczęściej liczę i kombinuję podpierając się oczywiście teorią "zębatą", ale zawsze z użyciem dokładnej suwmiarki i zdrowego rozsądku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group