To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Silnik MID Bosch - brakujący element
sirgregs - Czw 08 Cze, 2017
Na osi dużego dorobionego koła jest małe koło które napędza duże koło które jest na osi suportu ...
Generalnie middrive to zlepek kół zębatych i wolnobiegów 😂
A pierwsza jazda zaliczona sukcesem. Zakładam kurtkę i jadę gdzieś dalej 😀
Kajman - Czw 08 Cze, 2017
Pieknie, na wspomaganiu czy na manetce?
sirgregs - Czw 08 Cze, 2017
Normalnie na manetce to jedzie.
Wrażenie jakby ten rower jakiś zwariowany kolarz napędzał. Ciągle się na obroty wkręca i trzeba mu przełożenia bez przerwy zmieniać
Generalnie zawiedziony jestem. Ledwo 45 km/h rowerek poszedł ... pod górkę 😎
A hałasuje bardziej niż mój Transalp. Ludzie z daleka głowy odwracają. Przynajmniej dzwonek zbędny.
No i troszkę go chyba tą zmianą przełożenia za bardzo wykastrowałem z momentu.
Ale generalnie sukces - nic się nie rozleciało i wróciłem z przejażdżki na silniku.
Słabe zdjęcie bo już praktycznie ciemno było.
Kajman - Pią 09 Cze, 2017
45 pod górkę? Jaki rozmiar kierownika jesteś? Bo to dobry wynik, nawet bardzo
sirgregs - Pią 09 Cze, 2017
Wysportowany koleś jestem Do roboty jeżdżę rowerkiem mięśniowo i takie są efekty.
Rozmiar 48. Waga 70kg.
W silniczek troszkę więcej idzie niż powinno. Używam swojego standardowego sterownika czyli 10s 17A (ponad 600W idzie w silnik)
Moment silniczek ma niewielki bo jest malutki ale możliwość dobrania optymalnego przełożenia robi robotę.
Tylko ten hałas. Napęd nie powala w porównaniu do huba.
Ale to zawieszenie. Genialnie działa, o niebo lepiej niż ghost asx z hubem. Przejechałem się również po lesie na maxa. Jedzie to prawie jak motocykl enduro. Tylko ze 3 razy wolniej
sirgregs - Pon 12 Cze, 2017
Kolejne testy sprzętu zaliczone.
Niestety zmiana przełożenia na szybsze spowodowała że przy nominalnych obrotach silnika nie daje się już wspomagać pedałując bo prędkość obrotowa dużej zębatki korbowej jest za duża. Z kolei mniejsza prędkość silnika umożliwiająca wspomaganie pedałowaniem nie jest zbyt ekonomiczna (takie mam wrażenie) i generalnie przy prędkościach rzędu 35-40 km/h rowerek jest dosyć energożerny. Przy mniejszych prędkościach nie testowałem bo jakoś tak za wolno przy tak eleganckim zawieszeniu i wygodnej pozycji Autentycznie chce się jechać szybko nawet bo kiepskiej nawierzchni asfaltowej, drogach gruntowych czy lesie.
sirgregs - Śro 14 Cze, 2017
Głównym problemem na dzień dzisiejszy jest hałas przekładni. Chociaż jazda po mieście ścieżkami równoległymi do jezdni nie stanowi problemu bo wszystko dookoła jest kosmicznie głośne. Gorzej jest w nocy po osiedlu, człowiek ma wrażenie że wszystkich obudzi
Plan na przyszłość to założenie obudowy a będzie to możliwe dopiero jak koła zębate będą węższe.
Przy okazji wymienie je na takie o module 1, zmienię przełożenie na zbliżone do oryginalnego i zainstaluje w tym większym kółku łożysko jednokierunkowe żeby wszystko działało jak z fabryki.
Powoli przekonuje się do mida.
Taki na przykład specialized z silnikiem brose to musi fajnie jeździć tylko niestety kosztuje jak samochód
Kajman - Śro 14 Cze, 2017
cyclone, słowo klucz
sirgregs - Śro 14 Cze, 2017
Chyba klucz do problemów z łańcuchem i przerzutką
Pisząc że przekonuję się do mida miałem raczej na myśli rower z silnikiem nominalnie 250W.
qaz33 - Czw 15 Cze, 2017
Jezeli juz przeszkadza ci halas przekladni huba to co cie sklania do mida?
sirgregs - Czw 15 Cze, 2017
Hałas przekładni huba to mi raczej nie przeszkadza bo takiego cuda nie użytkuję.
Ktoś tu chyba zmiksował tematy
Przeszkadza mi hałas przekładni pierwotnej na zębach prostych którą włożyłem do mida boscha i męczę sprzęt bez lewej obudowy. Oryginalne wykonanie jest jednak nieco subtelniejsze i wieokrotnie cichsze.
Dzisiaj zakładam prędkościomierz do rowerka.
Wczoraj wracając z pracy tak wiało pięknie w plecy że kręciłem pedałami na najszybszym przełożeniu z kadencją grubo powyżej 100. Jechałem równo z autami jadącymi trójpasmówką i nie wiem nawet jaka to była prędkość. Wiem tylko że było naprawdę szybko Jednak jazda bez prędkościomierza to nie jazda.
Kajman - Czw 15 Cze, 2017
telefon wystarczy na kierownicy
sirgregs - Czw 15 Cze, 2017
Nie ma sensu dyskutować na temat dokładności wskazań telefonu.
Do pomiaru prędkości służą odpowiednie przyrządy o nieco innej zasadzie działania.
Ciekawe czy zamiast lustra też używasz smartfona bo przecież można ...
Zakładam velo8 od cateye gdzie obwód koła ustawiany jest z dokładnością 1mm, odczyt prędkości jest z dokładnością 0,1km/h a zmiana wskazań ma faktyczny związek z fizyczną zmianą prędkości i jest bardzo szybka. Testowałem i używam wielu prędkościomierzy i te proste od cateye są bezkonkurencyjne pod względem dokładności, szybkości działania, działania wyświetlacza na dużym mrozie, czasie działania na jednej baterii itp
sirgregs - Nie 18 Cze, 2017
Znalazłem dzisiaj kawałek asfaltowej drogi technicznej wzdłuż autostrady a że było z górki to efekt jak niżej:
Pedałowanie było ile pary w nogach.
Przy jeździe na maxa poza drogami publicznymi to hałas nie przeszkadza jednak.
Swoją drogą ciekawe ile ten silniczek wytrzyma tak traktowany.
sirgregs - Nie 02 Lip, 2017
Na dzień dzisiejszy przy zasilaniu 10s 17A rowerek ma osiągi jak niżej:
- najwolniejsze przełożenie piasty nuvinci n360 - minimalna prędkość około 7km/h a maksymalna to 30km/h (bez pedałowania, manetka do oporu)
- najszybsze przełożenie piasty nuvinci n360 - minimalna prędkość około 25km/h a maksymalna osiągnięta 58km/h (z pedałowaniem)
Minimalna prędkość wynika ze zbyt niskiej prędkości obrotowej silnika i dotyczy dużego obciążenia przy którym sterownik stwierdza błąd i odcina na chwilę zasilanie. Przy małym obciążeniu można jechać na samej manetce wolniej.
Kluczem będzie powrót do bliższego oryginałowi przełożenia przekładni pierwotnej silnika. Pozwoli to również na uzyskiwanie większych mocy.
Użytkowanie tego rowerka pozwala stwierdzić że mitem jest określanie midów jako wolne.
Ten mid potrafi jeździć naprawdę bardzo szybko jak na rower a działanie zawieszenia nie jest zakłócane dodatkową masą sinika w tylnym kole.
Zawieszenie działa po prostu perfekcyjnie. Nie do osiągnięcia w konstrukcji z hubem.
|
|
|