To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - RAGE - Falcon v2

Tomek - Śro 11 Maj, 2016

Z racji tego, że mam 1 raz w życiu BMSa w ręce mam pytania:
1.Dlaczego ten sam styk jest opisany z jednej strony C- a z drugiej P- ? Co w końcu pod niego podpiąć ?
[img=http://s32.postimg.o...511_171109.jpg]
[img=http://s32.postimg.o...511_171121.jpg]

2.Zrobiłem sobie pomocniczy opis do wyprowadzeń BMS. "-" , każdy mostek i "+" ma swój numer od 1-21 na każdej celi.
[img=http://s32.postimg.o...511_170754.jpg]
Rozumiem, że tak to ma wyglądać podłączone do BMS ?:
[img=http://s32.postimg.o...511_170926.jpg]

tas - Śro 11 Maj, 2016

1. To główne -P to jest to wąskie wyprowadzenie z boku. Chociaż... hmm są BMSy ze wspólnym -P i -C... kurde, no nie wiem, czyżby był wybór tego czy BMS ma kontrolować funkcje rekuperacji czy nie? Jak podłączysz do tego mniejszego -P to będzie ok.
2. Wygląda ok, ale element na samej górze powinien być obrócony, tj teraz jest tyłem naprzód. Zrób tak, żeby lutowania i blacha nie wystawały ponad powierzchnię akumulatora. Jak położysz jeden na drugim to aby nie podnosiły anie nie zawadzały o aku nad nim. Niby będą tam przekładki, ale licho nie śpi, no i łatwiej będzie wszystko spasować bo przy 20s16p miejsca jest BARDZO mało i jest walka o każdy milimetr.

Tomek - Śro 11 Maj, 2016

Dzięki :)
1.Czyli podłącze:
B- Aku
C- (ten równolegle z B- na drugim boku BMSa) Ładowarka
P- (wąski styk) Sterownik
I powinno być ok, jak jest wybór to się nie zepsuje :) Też bym stawiał, że to jest jakiś błąd w oznaczeniu przez chińczyków...

2. Wiem :mrgreen: skapłem się przy dolutowywaniu przewodów balansującyh ale po drugiej stronie też bez problemu wszystko pomieszcze :)
Każdą stronę każdego pakietu zabezpieczam 2-3 warstwami kaptonu i cienką pianką do wygłuszania paneli przyklejoną na taśmę dwustronną. Sprawia wrażenie solidnie zaizolowanego. Jeszcze przełożę chyba jakąś cienką plastikową płytą czy cuś w ten deseń.

Edit: Aku skończone. Górny pakiet z głownym minusem wszedł nawet obrócony o 180 stopni i jeszcze jest troszeczkę luzu :grin:

atomek1000 - Śro 11 Maj, 2016

Tomek napisał/a:
jest jakiś błąd w oznaczeniu przez chińczyków

Błąd jest oczywisty.
Wystarczy rozebrać bms, zdjąć ten metalowy 'radiator' i widać w jaki sposób jest połączona największa ilość tranzystorów. O dziwo właśnie do tego małego P-.
Niby logiczne byłoby aby B- i P- miały grube kable a do ładowarki zostało złącze na górze ale niestety tak nie jest. Może w trakcie produkcji zmienili zamysł i powstało coś takiego.
Mi się takie same trafiły i też nie mogłem tego zrozumieć.

Podłączasz dobrze. Będzie działać :wink:

qaz33 - Czw 12 Maj, 2016

Na ogol powinno byc B- do minusa baterii, C- do minusa ladowarki a P- do minusa sterownika ale tez mi sie raz zdazylo ze chinczycy odwrocili miejscami C- z P- wiec zawsze lepiej sprawdzac te scierzki.
Te BMSy ktore maja spolne P- i C- sa trudniejsze w wykonaniu i przez to drozsze. Dlatego na aliexpressie 99% ma oddzielne minusy. na ladowarke i sterownik

Tomek - Śro 13 Lip, 2016

Sprawa się trochę przeciągła... :cry:
Elektronika ogarnięta ale szprychy od mxusa okazały się o 3-4mm za długie do MTX33. Wziąłem z MaxEV 2.3mm już na wymiar i znowu się nie zawiodłem co do wyliczonej tam długości :smile: 2.3mm myślę, że wytrzymają bo bajk nie będzie wykorzystywany jakoś extremalnie no i zaplotłem na 1 krzyż z przeplotem :mrgreen:
Było małe zwarcie podczas wpinania wtyczki balansera bo gdy lutowałem przewody do BMS'a zabłąkała się kropelka cyny i akurat opadła na złącze balansera robiąc zwarcie akurat między ostatnią i przedostatnią celą (1cm dalej by spadła to by się NIC nie stało :evil: ) Zwarcie trwało ~sekundę aż się izolacja trochę zgrzała :wink: Na szczęscie cele po zwarciu zimne, złącze przetrwało a napięcie po tygodniu nie spadło nawet o 0.01V i utrzymuję się dokładnie takie samo jak zaraz po złożeniu aku, wszystko wygłąda ok, chyba dużo ogniw równolegle pomogło :) Mam nadzieję, że nie uszkodziłem tak BMS'a bo przy zwarciu zapaliły się diody. Niedługo dostanę silnik to po podłączeniu wszystkiego do sterownika odpalę BMS'a.
Pierwsza jazda zbliża się wielkimi krokami :grin: Niedługo będą zdjęcia :cool:

atomek1000 - Śro 13 Lip, 2016

Tomek napisał/a:
Mam nadzieję, że nie uszkodziłem tak BMS'a bo przy zwarciu zapaliły się diod

Koniecznie sprawdź czy pod koniec ładowania diody zapalają się poprawnie.

Tomek - Sob 23 Lip, 2016

Wszystko odpalone, działa :) Zostało tylko zaprogramować, jak wszystko pójdzie ok to jutro pierwsza jazda :twisted:
Rozumiem, że regena mogę z tak podłączonym bmsem użykować po odpowiednim zaprogramowaniu i podaniu 12v z przetwornicy na sygnał v-break ? Jaką wartość z regena będzie odpowiednia dla mojego aku (16p sanyo GA) aby go za bardzo nie męczyć? Myślałem o ~40A.

atomek1000 - Nie 24 Lip, 2016

40A do aku bedzie ok, ale koło ci łatwo będzie blokować. (W sabvotonie podajesz prad regen z faz a nie do aku wiec w sumie nie wiadomo ile bedzie ci pompować do aku)
maniekrox - Nie 24 Lip, 2016

Ile pójdzie w aku to będzie uzależnione od prędkości. Im wyższa prędkość tym większy prąd poleci w aku. Wydaje mi się, że jak się ustawi 40A fazowego prądu to więcej jak 40 A w baterię nie poleci, bez względu na prędkość.
Eryk1000 - Nie 24 Lip, 2016

Jak dasz fazowy 40 to w baterie poleci 20A. To bezpieczna wartość. Według noty ogniw nie przekraczać 1,4A ogniwo.
Tomek - Nie 24 Lip, 2016

No no no wszystko na szczała odpaliło nawet kolejność hall i faz prawie na strzała bo tylko raz halle zamieniłem :)
Wrażenie z pierwszej jazdy: nie mogłem wcześniej napisać bo byłem nią kilka godzin zajęty :D Masakryczne przyspieszenie, banan z twarzy nie schodzi, ludzie myślą, że debil jedzie bo się cieszy cał czas do siebie :lol: Po prostu ogień - na taki efekt czekałem pół roku i powiem, że warto było czekać :mrgreen:
Ostatecznie ustawiłem na 30A regena, z dużych prędkości nawet ładnie wspomaga przedni hamulec.
Prąd z aku 60A, fazy 100A (wystarcza w zupełności jak dla mnie) a max odnotowana temp silnika to chyba 71st przy aktywacji regena praktycznie z każdym hamowaniem więc luz :)
No co tu dużo gadać, tak to wygląda, jeszcze dojdą nakejki (już zamówione) :D


:)
Przepraszam za jakość ale robiłem na szybko telefonem po wrażeniach z 1 jazdy :p

tas - Nie 24 Lip, 2016

Aż się prosi o nalepki i ozdoby :D
Fajny nietypowy kolor taki biało czerwony

Tomek - Nie 24 Lip, 2016

Taak :D Pod koniec tygodnia już powinien być okejony zamówiłem po naklejce na każdą stone na wahacz, największe panele boczne i amorka :D Takie z logo ulubionego zespołu tylko zmodyfikowane na czarno czerwone :)
emil1906 - Nie 24 Lip, 2016

Czerwone naklejki na bokach i będzie wypas :smile:
Na odwrót masz przykręcone mocowanie dampera do ramy prezez co suport jest wysoko i kąt główki za ostry.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group