To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - RAGE - Falcon v2
Tomek - Śro 11 Maj, 2016
Z racji tego, że mam 1 raz w życiu BMSa w ręce mam pytania:
1.Dlaczego ten sam styk jest opisany z jednej strony C- a z drugiej P- ? Co w końcu pod niego podpiąć ?
[img=http://s32.postimg.o...511_171109.jpg]
[img=http://s32.postimg.o...511_171121.jpg]
2.Zrobiłem sobie pomocniczy opis do wyprowadzeń BMS. "-" , każdy mostek i "+" ma swój numer od 1-21 na każdej celi.
[img=http://s32.postimg.o...511_170754.jpg]
Rozumiem, że tak to ma wyglądać podłączone do BMS ?:
[img=http://s32.postimg.o...511_170926.jpg]
tas - Śro 11 Maj, 2016
1. To główne -P to jest to wąskie wyprowadzenie z boku. Chociaż... hmm są BMSy ze wspólnym -P i -C... kurde, no nie wiem, czyżby był wybór tego czy BMS ma kontrolować funkcje rekuperacji czy nie? Jak podłączysz do tego mniejszego -P to będzie ok.
2. Wygląda ok, ale element na samej górze powinien być obrócony, tj teraz jest tyłem naprzód. Zrób tak, żeby lutowania i blacha nie wystawały ponad powierzchnię akumulatora. Jak położysz jeden na drugim to aby nie podnosiły anie nie zawadzały o aku nad nim. Niby będą tam przekładki, ale licho nie śpi, no i łatwiej będzie wszystko spasować bo przy 20s16p miejsca jest BARDZO mało i jest walka o każdy milimetr.
Tomek - Śro 11 Maj, 2016
Dzięki
1.Czyli podłącze:
B- Aku
C- (ten równolegle z B- na drugim boku BMSa) Ładowarka
P- (wąski styk) Sterownik
I powinno być ok, jak jest wybór to się nie zepsuje Też bym stawiał, że to jest jakiś błąd w oznaczeniu przez chińczyków...
2. Wiem skapłem się przy dolutowywaniu przewodów balansującyh ale po drugiej stronie też bez problemu wszystko pomieszcze
Każdą stronę każdego pakietu zabezpieczam 2-3 warstwami kaptonu i cienką pianką do wygłuszania paneli przyklejoną na taśmę dwustronną. Sprawia wrażenie solidnie zaizolowanego. Jeszcze przełożę chyba jakąś cienką plastikową płytą czy cuś w ten deseń.
Edit: Aku skończone. Górny pakiet z głownym minusem wszedł nawet obrócony o 180 stopni i jeszcze jest troszeczkę luzu
atomek1000 - Śro 11 Maj, 2016
Tomek napisał/a: | jest jakiś błąd w oznaczeniu przez chińczyków |
Błąd jest oczywisty.
Wystarczy rozebrać bms, zdjąć ten metalowy 'radiator' i widać w jaki sposób jest połączona największa ilość tranzystorów. O dziwo właśnie do tego małego P-.
Niby logiczne byłoby aby B- i P- miały grube kable a do ładowarki zostało złącze na górze ale niestety tak nie jest. Może w trakcie produkcji zmienili zamysł i powstało coś takiego.
Mi się takie same trafiły i też nie mogłem tego zrozumieć.
Podłączasz dobrze. Będzie działać
qaz33 - Czw 12 Maj, 2016
Na ogol powinno byc B- do minusa baterii, C- do minusa ladowarki a P- do minusa sterownika ale tez mi sie raz zdazylo ze chinczycy odwrocili miejscami C- z P- wiec zawsze lepiej sprawdzac te scierzki.
Te BMSy ktore maja spolne P- i C- sa trudniejsze w wykonaniu i przez to drozsze. Dlatego na aliexpressie 99% ma oddzielne minusy. na ladowarke i sterownik
Tomek - Śro 13 Lip, 2016
Sprawa się trochę przeciągła...
Elektronika ogarnięta ale szprychy od mxusa okazały się o 3-4mm za długie do MTX33. Wziąłem z MaxEV 2.3mm już na wymiar i znowu się nie zawiodłem co do wyliczonej tam długości 2.3mm myślę, że wytrzymają bo bajk nie będzie wykorzystywany jakoś extremalnie no i zaplotłem na 1 krzyż z przeplotem
Było małe zwarcie podczas wpinania wtyczki balansera bo gdy lutowałem przewody do BMS'a zabłąkała się kropelka cyny i akurat opadła na złącze balansera robiąc zwarcie akurat między ostatnią i przedostatnią celą (1cm dalej by spadła to by się NIC nie stało ) Zwarcie trwało ~sekundę aż się izolacja trochę zgrzała Na szczęscie cele po zwarciu zimne, złącze przetrwało a napięcie po tygodniu nie spadło nawet o 0.01V i utrzymuję się dokładnie takie samo jak zaraz po złożeniu aku, wszystko wygłąda ok, chyba dużo ogniw równolegle pomogło Mam nadzieję, że nie uszkodziłem tak BMS'a bo przy zwarciu zapaliły się diody. Niedługo dostanę silnik to po podłączeniu wszystkiego do sterownika odpalę BMS'a.
Pierwsza jazda zbliża się wielkimi krokami Niedługo będą zdjęcia
atomek1000 - Śro 13 Lip, 2016
Tomek napisał/a: | Mam nadzieję, że nie uszkodziłem tak BMS'a bo przy zwarciu zapaliły się diod |
Koniecznie sprawdź czy pod koniec ładowania diody zapalają się poprawnie.
Tomek - Sob 23 Lip, 2016
Wszystko odpalone, działa Zostało tylko zaprogramować, jak wszystko pójdzie ok to jutro pierwsza jazda
Rozumiem, że regena mogę z tak podłączonym bmsem użykować po odpowiednim zaprogramowaniu i podaniu 12v z przetwornicy na sygnał v-break ? Jaką wartość z regena będzie odpowiednia dla mojego aku (16p sanyo GA) aby go za bardzo nie męczyć? Myślałem o ~40A.
atomek1000 - Nie 24 Lip, 2016
40A do aku bedzie ok, ale koło ci łatwo będzie blokować. (W sabvotonie podajesz prad regen z faz a nie do aku wiec w sumie nie wiadomo ile bedzie ci pompować do aku)
maniekrox - Nie 24 Lip, 2016
Ile pójdzie w aku to będzie uzależnione od prędkości. Im wyższa prędkość tym większy prąd poleci w aku. Wydaje mi się, że jak się ustawi 40A fazowego prądu to więcej jak 40 A w baterię nie poleci, bez względu na prędkość.
Eryk1000 - Nie 24 Lip, 2016
Jak dasz fazowy 40 to w baterie poleci 20A. To bezpieczna wartość. Według noty ogniw nie przekraczać 1,4A ogniwo.
Tomek - Nie 24 Lip, 2016
No no no wszystko na szczała odpaliło nawet kolejność hall i faz prawie na strzała bo tylko raz halle zamieniłem
Wrażenie z pierwszej jazdy: nie mogłem wcześniej napisać bo byłem nią kilka godzin zajęty Masakryczne przyspieszenie, banan z twarzy nie schodzi, ludzie myślą, że debil jedzie bo się cieszy cał czas do siebie Po prostu ogień - na taki efekt czekałem pół roku i powiem, że warto było czekać
Ostatecznie ustawiłem na 30A regena, z dużych prędkości nawet ładnie wspomaga przedni hamulec.
Prąd z aku 60A, fazy 100A (wystarcza w zupełności jak dla mnie) a max odnotowana temp silnika to chyba 71st przy aktywacji regena praktycznie z każdym hamowaniem więc luz
No co tu dużo gadać, tak to wygląda, jeszcze dojdą nakejki (już zamówione)
Przepraszam za jakość ale robiłem na szybko telefonem po wrażeniach z 1 jazdy :p
tas - Nie 24 Lip, 2016
Aż się prosi o nalepki i ozdoby
Fajny nietypowy kolor taki biało czerwony
Tomek - Nie 24 Lip, 2016
Taak Pod koniec tygodnia już powinien być okejony zamówiłem po naklejce na każdą stone na wahacz, największe panele boczne i amorka Takie z logo ulubionego zespołu tylko zmodyfikowane na czarno czerwone
emil1906 - Nie 24 Lip, 2016
Czerwone naklejki na bokach i będzie wypas
Na odwrót masz przykręcone mocowanie dampera do ramy prezez co suport jest wysoko i kąt główki za ostry.
|
|
|