To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - RAGE - Falcon v2
Tomek - Pon 25 Lip, 2016
Faktycznie No ale... teraz już nic nie zrobie bo każdy cm3 zapchany i kluczem nie dojde a z drugiej strony jak widać po oponkach głównie po asfalcie jeżdżę i ładnie wybiera wszelakie dziury i progi zwalniające, płynę a nie jadę Chyba zostawię jak jest.
Mam przy śrubach od mocowania dampera zamontowany alarm i działa swietnie. Zasięg pilota to kilkanaście-kilkadziesiąt metrów i reaguje przy najmniejszym drgnięciu. Polecam bo taki alarm moze odstraszyć bardziej niż najdroższy u-lock...
bartek24m - Pon 25 Lip, 2016
Jaki vmax ? Ile sekund do setki ;] ?
ap0f1s - Pon 25 Lip, 2016
Co to masz za alarm zamontowany?
Tomek - Pon 25 Lip, 2016
V-max przy max baterii to do 65km/h. Nie mam ograniczenia założonego ale jak dla mnie jest wystarczająco. Od 0 do vmax 5 moze 6 sec Jeszcze dokladnie sprawdze
Alarm mam taki do moto/quada za 100 zł z alledrogo - sterownik(z czujnikiem drgań zamontowany w skrzynce), syrena (pod osłoną) i 2 piloty plastikowo-metalowa obudowa - jakościowo jest dobrze i wyje głośno Jest nawet funkcja odpalania silnika na pilota co też można do czegoś wykorzystać (np do szukania bajka po ciemku podłączając do tej funkcji ośw 12v Całość zasilana z 12v.
http://allegro.pl/alarm-m...6058021688.html
Tomek - Śro 27 Lip, 2016
No ładnie... wczoraj jak jeździłem po okolicznych lasach i polnych drogach to przejechałem kota z prędkością 50km\h. Dostał prosto w twarz, tylko miałknął i schował się w krzaki. Nie wiem czy przeżył Przednie koło odskoczyło mi przeszło 20 cm w bok, było gorąco ale nic się nie stało
Po paru jazdach stwierdzam, że zamieniam opony na szersze i bardziej odpowiednie w teren (na piaski, szutry, łąki lasy) ale takie, żeby ciągle nadawały się na asfalt np na dojazd do pracy.
Jednak odwracam też mocowanie dampera dla poprawy geometrii. Wstawię zdjęcia po zabiegu dla potomnych żeby zwrócili na to uwagę PRZED montażem - ja tego nigdzie nie doczytałem
Tomek - Śro 03 Sie, 2016
Naklejki dodały trochę charakteru Jeszcze tylko przkręcenie mocowania dampera zostało ale to już na dłuższe popołudnie bo trzeba aku przesunąć albo nawet wyjąć...
free image host
pastek5 - Śro 03 Sie, 2016
Bardzo ładny rowerek. Kto robił koledze naklejki ?
Tomek - Czw 04 Sie, 2016
Lokalna drukarnia z prymitywnego wzoru, ktory im dostarczylem
Tomek - Pią 12 Sie, 2016
Coś się zaczęło dziać z silnikiem. Czuję z okolic silnika podczas jazdy losowego natężenia szaprnięcia (coś jakby ktoś kopał mi w koło od tyłu). Co prawda zaczęło się to kilka km po wymianie dętki ale bardziej prawdopodobna przyczyna może być w ułamanych przewodach od watomierza od michała bo jest tam też przewód od halli i wszystko się zaczęło w momencie gdy miernik zaczął przerywać pomiar prędkości (bazowany na odczycie z hallotronu). Przy wymianie dętki raczej bardziej wzmocniłem wyjście przewodów z osi niż zniszczyłem. Podejrzewam, że ten ułamany przewodzik od hali sieje jakieś zakłocenia, spadki napięcia na sygnale z halli które są powodem owych szarpnięć - jest to możliwe ? Przewody mi się ułamały przez to, że miałem je w koszulce termokurczliwej, która po skurczeniu była za mało elastyczna i łamała żyły w 1 miejscu (mam przewody od przycisków i watomierza w 1 koszulce).
W co polecacie wrzucić wiązke przewodów, jakaś alternatywa dla koszulki termokurczliwej tylko elastyczna. Marzy mi się taka koszulka jaką Tas zakłada pod koniec w tym filmiku na przewody https://www.youtube.com/watch?v=VmaX_Gw5X14
Pod jaką nazwą mogę tego szukać ?
Jutro odłącze watomierz i sprawdze czy owe szarpnięcia ustaną... jestem dobrej myśli
Edit:
Tak jak przypuszczałem, powodem szarpnięć okazał się ułamany kabelek od halli do watomierza. Wszystko wróciło do normy
pastek5 - Nie 14 Sie, 2016
Sprawdz halle wg tego poradnika http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
Ps. A moze masz włączony hamowanie regeneracyjne. Kiedy sterownik przełącza sie miedzy funkcjami gaz - odzysk - gaz to jest odczuwalne takie cos jak najechanie na maly kamien czy tez lekkie pojedyńcze stukniecie.
Tomek - Nie 28 Sie, 2016
Po ~1k km i kolejnej przebitej dętce i uszkodzonej tylnej obręczy zamieniam koła na moto 19x1.6" i do tego popularne na tym forum Heidenau 19x2.5" k46. Poczytałem trochę czy stal czy alu i wybieram stalowe.
Jakiej max grubości wejdą szprychy do mxusa v2 ? Coś kojarze, że kiedyś ktoś pisał 3.2mm ale nie jestem pewny.
Czy obręcze moto mają wpływ na pracę amortyzacji ze względu na dodatkowy ciężar do zatrzymania np w przypadku odbicia koła od dziury? Głównie chodzi mi o przód bo mam dosyć miękki amor (nie wiem jaka sprężyna ale jest bardzo na styk).
Ogólnie oczekuję lepszej sterowności i przyczepności oraz chcę zapomnieć o przebitych dętkach.
Pierwszy raz będę mieć do czynienia z kołami moto - może ktoś polecić jakiś sklep gdzie dostane pasujące do w/w opon? Gdzie kupowaliście swoje ?
Wie ktoś, gdzie mogę dostać czarne sprzychy moto na wymiar ?
Edit: chwilowo zmieniłem opony na hookwormy i narazie daję radę, moto jeszcze trochę poczeka
maran_hand - Nie 28 Sie, 2016
Ja w swoich konstrukcjach używam obręczy i opon moto. W jednej z nich mam zaplecionego mxusa na szprychach 3,2 ale użytkuje ja od niedawna więc za wcześnie na wnioski. W drugiej w Nirve mam z tyłu oponę moto od zeszłego roku. Co prawda po jakimś ekstremalnym terenie nie jeżdzę nie mniej jednak dziury czy niezauważone krawezniki się zdarzają. A że rower nie amortyzowany to koło tylne ma dodatkową pracę do wykonania. Nie udało mi się jeszcze rozwalić koła czy przebić opony. W mojej ocenie koło moto w e-bike jest praktycznie niezniszczalne. Minusem tego rozwiązania jest fakt iż zasięg zmniejszył mi się o ok 30% w stosunku do tego który miałem na kole rowerowym.
P.S. 3 post w Twoim wątku. Chciałoby się powiedzieć - a nie mówiłem..
Tomek - Pon 29 Sie, 2016
Dzięki za opinie
maran_hand napisał/a: | Chciałoby się powiedzieć - a nie mówiłem.. |
Oczywiście, miałeś racje. Z pierwszego założenia miałem mieć od początku moto ale stwierdziłem, że po co... no i teraz zmieniam bo już wiem po co Na biedę wystarczyło by sam tył zmienić tak a propos zasięgu bo przód jest w stanie idealnym od samego początku... No ale na zasięgu mi nie zależy bo jednorazowo robię ~150km więc na luzie starcza nawet na pełnym gazie
maran_hand - Pon 29 Sie, 2016
I słusznie, wymień tylko tył. Nie ma sensu podnosić ogólnej wagi roweru a koła moto swoją wagę mają. Dodatkowo wymiana dwóch kół wpłynie na osiągi e-bike i podniesie temperaturę pracy silnika. Problemem jest też przednia piasta którą zapewne będziesz zmuszony rozwiercić by zmieścić szprychy 3.2 a że trzeba przy tym zachować dużą dokładność i maksymalną uwagę bo miejsca na rozwiercenie mało to cała operacja traci sens.
Tomek - Pon 29 Sie, 2016
maran_hand napisał/a: | Problemem jest też przednia piasta którą zapewne będziesz zmuszony rozwiercić by zmieścić szprychy 3.2 |
Broń Boże rozwiercać piaste, na przód nie potrzeba więcej jak 2.3mm z maxEV z nyplem 5mm. Chciałbym się tylko dowiedzieć czy dostane gdzieś czarne szprychy moto 3.2mm na wymiar czy raczej samemu się muszę pobawić w malowanie.
|
|
|