To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Pyton ... i co z tego wyniknie

sirgregs - Śro 11 Maj, 2016
Temat postu: Pyton ... i co z tego wyniknie
Naszło mnie na poziomki po ostatnich jazdach na Adamowym Jamniku No3.
Swoją drogą uważam osobiście (nie chciałbym żeby ktokolwiek poczuł się urażony) że była to najbardziej "miodna" konstrukcja na zlocie.
No i efektem tego "nasznięcia" było wyciągnięcie na światło dzienne pytona.
Poczyniłem w nim niewielkie zmiany jak wymiana koła przedniego i hamulca, naprawiłem manetkę którą popsułem na zlocie i sprzęt był gotowy.
Niestety musiałem się uczyć jazdy od nowa bo jak widać mój mózg w trakcie zimy wyparł umiejętność jazdy tym wynalazkiem.
Nauczenie się od nowa zajęło mi praktycznie tyle samo czasu co ostatnio ...
Mój młodszy braciak potrzebował tylko kilka minut żeby sobie przypomnieć i taki zadowolony był po jeździe:

Wrażenia z jazdy są naprawdę super, pozycja wygodna, fotelik jest tak nisko że na postoju można się ręką podeprzeć, na tym sterowniku i silniku przy 6s lipo jechałem wczoraj ponad 30km/h. Na 12s pewnie byłoby 70 ;-)
Niestety jazda to nieustanna walka. Chwila nieuwagi może skończyć się niemiło.
Jazda klasyczną poziomką jest mega prosta w porównaniu z pytonem :-)
Zresztą wystarczy poczytać forum poziome, niektórzy piszą otwarcie że im się robi niedobrze jak tylko popatrzą na sprzęt typu pyton, flevo czy airbike.
Szkoda że nie zabrałem tego wynalazku na zlot. Ciekawe czy znalazłby się ktoś kto dałby radę tym pojechać jedno okrążenie toru ;-)

Adam Wysokiński - Czw 12 Maj, 2016

Że niby moja taka dobra? Zaraz się zarumienię :wink:
Chętnie bym spróbował takim wynalazkiem choć zawsze się zastanawiam czemu ktoś buduje coś na czym się trudno jeździ?
Ja osobiście nie chciał bym się męczyć

sirgregs - Czw 12 Maj, 2016

Twoja poziomka jest świetna. Nie mam pojęcia co chcesz w niej poprawiać :-)
Te trzy kropeczki w temacie sugerują że coś tam z tego pytona może jednak powstanie innego.
Zbudowałem to ustrojstwo żeby sprawdzić jak się na czymś takim jeździ i czy w ogóle dam radę.
Da się jeździć. Teraz mam plan szlifować umiejętności przez kilka tygodni. Może nawet podjadę na zlot poziomek do Bełchatowa i stestuję ilu doświadczonych użytkowników poziomów będzie chciało sprawdzić swoje umiejętności i jak im to będzie szło.
W planach mam przeróbkę na poziomego cargo bike. To będzie coś mocno niespotykanego.

Adam Wysokiński - Czw 12 Maj, 2016

Poziome cargo to będzie ciekawe, pewnie wyjdzie długi ze 3m :grin:
Yin - Pią 13 Maj, 2016

Wpiszcie ''cargo bike recumbent'' w wyszukiwanie grafiki w google to się przekonacie że poziomki cargo to nic niezwykłego ;)

A ile Ah można do takiej poziomki załadować :)

sirgregs - Pią 13 Maj, 2016

Znajdź chociaż jedną z której w czasie jazdy na wprost ręką można dotknąć gleby a towar jedzie przed kierowcą.
I jest jednośladem oczywiście.
I nie musi być nawet ze sklejki ;-)
Ta się nie łapie jakby co ;-p

Interesujący jest taki przód, wręcz byłby idealny ale niestety nie do wykonania przy moich skromnych możliwościach

Adam, a jaki jest rozstaw osi w Twoim jamniku?

Yin - Pią 13 Maj, 2016

Wyśrubowane wymagania :) Imho niska pozycja i ładunek z przodu się nie sprawdzi - będzie zbyt wiele zasłaniał. Może bardziej flevo trajk?


http://de.openbike.org/wiki/Python_Trikes

sirgregs - Pią 13 Maj, 2016

Powiedziałem sobie żadnych trójkołowców. Trzy ślady to o wiele za dużo na nasze nawierzchnie.
Czy się sprawdzi taki układ jak planuje to trzeba po prostu zbudować i się przejechać :-)
A ładunkiem ma być mój syn więc go położę nisko i nie będzie zasłaniał ;-)
Żartuje, chłopak nie wyrósł jeszcze to nie będzie zasłaniał za bardzo.
A w siedzeniu zaraz nad asfaltem jest coś fajnego i z tego założenia nie chciałbym rezygnować. Jazda w zasadzie tylko po ścieżkach.

A tak wygląda "kokpit" pytona ;-) Prostota w czystej formie


główka "ramy"


a to widzi osoba wyprzedzana :-)

Adam Wysokiński - Pią 13 Maj, 2016

Byłem w warsztacie i zapomniałem zmierzyć ten rozstaw.

A co ta kierownica taka połamana, tak ma być?

sirgregs - Pią 13 Maj, 2016

Kierownica jest zrobiona z kiery do triathlonu. Każdy kawałek jest oddzielnie mocowany.
Ostrzejsze zakręty wymagają przyłożenia sporej siły i tak jak jest po lewo jest lepsza dźwignia.
Po prawo mam manetkę a nie chciałem jej zakładać odwrotnie i kierownica a raczej jej prawa część pozostała bardziej poziomo.
Swoją drogą jazda moim pytonem to niezła zaprawa fizyczna. Siłka już niepotrzebna ;-)
Geometria pytona ma to do siebie, że każde skręcenie powoduje podniesienie tyłka do góry. Teoretycznie po puszczeniu kierownicy następuje samoczynny powrót do jazdy na wprost (samobalansowanie).
Doprawdy przedziwna to konstrukcja.

sirgregs - Śro 18 Maj, 2016

Tak wygląda jazda pytonem.
Sorki za jakość filmu, kręcone żelazkiem ;-)


SawArt - Czw 19 Maj, 2016

Fajny, Rzeczywiście zwrotny jak pyton, tylko szkoda że mało widoczny dla samochodów bo niski.
Szwagier - Czw 19 Maj, 2016

Czy jeżdżąc takim rowerem nie boli kark? Mam wrażenie, że głowę trzeba cały czas trzymać w górze :roll:
sirgregs - Czw 19 Maj, 2016

Kark to boli od jazdy na szosówce. A do tego podczas jazdy ogląda się zazwyczaj przednią oponę ;-)
Tutaj to raczej jest zbliżona pozycja do takiej jak w aucie albo podczas oglądania telewizji w wygodnym fotelu :-)

Yin - Pią 20 Maj, 2016

Szwagier napisał/a:
Czy jeżdżąc takim rowerem nie boli kark? Mam wrażenie, że głowę trzeba cały czas trzymać w górze :roll:



Przy bardziej leżących poziomkach daje się zagłówki na fotelik, one wspierają kark. Szukaj pod " recumbent seat headrest "
Zasadniczo im bardziej siedząco tym mniej obciążamy kark i zagłówek staje się zbędny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group